• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Chris

Safari:

Det kommer vi säkert att göra...vi ville ha blå inredning så det var det vi jagade också...men nu fanns inte så många överhuvudtaget kvar och Kabe har ju slutat tillverka denna modellen. Så detta var sista med blå inredning som var ny...

• medlem2

Här sitter jag å tittar efter husbil, men som det är nu med småbarn hittar vi fler nackdelar en fördelar, men det ska bli skoj att gå på mässan när det är dax & se vad som finns.

• elegi
    Chris skrev 2009-08-22 21:23:53 följande:
    Glömde skriva att vi köpte en Ventura Pacific 300 förtält till, det är 3m brett så vi borde få plats i förtältet . Vi hoppas att Ventura håller måttet, är ju samma tillverkare som Isabella men med lite billigare material och mindre finneser...skillde 11000 i pris.
    Vi har ett sånt, köpte vi till när vi köpte våran GDL och det håller absolut måttet, enda skillnaderna egentligen är att det är "vanliga" gardinstänger och att snabbfixfästena till stängerna måste dras i skenan på tältet, på Isabellas kan man ju öppna dom och sätta dit dom på rätt ställe.
    Taktyget är lite ljusare men det är ju bara trevligt
    Tyget är lite plastigare vilket enligt mig är bättre då risken är mindra att vatten tränger genom väggarna, vårat har ju suttit uppe nu hela sommaren och vi är fortfarande nöjda.
  • Mikah

Grattis till vagnen Chris och Mia . Vi velar mellan att åka till Gekås camping anting helgen 24 september eller 8 oktober ochåker vi när ni är på gekås kanske man kan hälsa på och få se den i verkligheten?

Välkommen alla nya.

• EllaBellaBus

Vi var och tittade på en vagn igår, begagnad dock och inte ens i närheten av dom priser som Chris & Mias vagn... Grattis förresten

Här sitter vi ändå och vänder på siffror och räknar och räknar. Ska vi eller ska vi inte?!? Vi blev helt kära i vagnen, den är i mkt fint skick men lite dyrare än vad vi hade tänkt oss. Sambon vill pruta [säljes privat] för sakens skull medans jag är mer "kosta vad det kosta vill". Usch och bläh, värre än husköpet vi gjorde förr i tiden...

Vagnen skulle alltså bli vår första egna vagn, hyrde en på semestern och vi trivdes superbra med campinglivet. Nu har man vänt upp o ner på Blocket och kraven har bara blivit fler o fler under tiden... Nu finns THE husvagn till salu, men vi velar ändå. FY! Håll tummen att detta går vägen... 

• rosaid
    EllaBellaBus skrev 2009-08-23 12:05:12 följande:
    Vi var och tittade på en vagn igår, begagnad dock och inte ens i närheten av dom priser som Chris & Mias vagn... Grattis förresten Här sitter vi ändå och vänder på siffror och räknar och räknar. Ska vi eller ska vi inte?!? Vi blev helt kära i vagnen, den är i mkt fint skick men lite dyrare än vad vi hade tänkt oss. Sambon vill pruta [säljes privat] för sakens skull medans jag är mer "kosta vad det kosta vill". Usch och bläh, värre än husköpet vi gjorde förr i tiden...Vagnen skulle alltså bli vår första egna vagn, hyrde en på semestern och vi trivdes superbra med campinglivet. Nu har man vänt upp o ner på Blocket och kraven har bara blivit fler o fler under tiden... Nu finns THE husvagn till salu, men vi velar ändå. FY! Håll tummen att detta går vägen... 
    vad tittar ni på för vagn?
  • WillElv
    EllaBellaBus skrev 2009-08-23 12:05:12 följande:
    Vi var och tittade på en vagn igår, begagnad dock och inte ens i närheten av dom priser som Chris & Mias vagn... Grattis förresten Här sitter vi ändå och vänder på siffror och räknar och räknar. Ska vi eller ska vi inte?!? Vi blev helt kära i vagnen, den är i mkt fint skick men lite dyrare än vad vi hade tänkt oss. Sambon vill pruta [säljes privat] för sakens skull medans jag är mer "kosta vad det kosta vill". Usch och bläh, värre än husköpet vi gjorde förr i tiden...Vagnen skulle alltså bli vår första egna vagn, hyrde en på semestern och vi trivdes superbra med campinglivet. Nu har man vänt upp o ner på Blocket och kraven har bara blivit fler o fler under tiden... Nu finns THE husvagn till salu, men vi velar ändå. FY! Håll tummen att detta går vägen... 
    Kan du inte länka till annnonsen? *nyfiken*
  • EllaBellaBus
    rosaid skrev 2009-08-23 12:40:47 följande:
    vad tittar ni på för vagn?

Jadu... Utan att gå för mycket in på detaljer [då kanske någon annan åker och köper den före oss ] så kan jag berätta att vagnen är av lite mer okänt märke, med barnkammardel och finfint Isabella-förtält. Vagnen har en U-sittgrupp, en våningssäng och en bäddbar dinett. Den är från tidiga 90-talet, men ser mycket fräschare och nyare ut. Allting är i superduperskick och har allt vi önskar oss. Vi får inte dra mer än 1300kg med bilen och denna vagn är större än dom som man vanligtvis hittar i den viktklassen.

Men ev köpet innebär att vi måste länsa vårt sparkonto, och det är det som gör oss hypernervösa... Och vi vill INTE låna pengar!

MEN VILLVILLVILL HA!!!

• rosaid

ni kommer nog inte ångra husvagnsköp.vi började med en vagn från 80 en abby sen en fendt o1 o nu polar 560 06...jag vill inte byta är såå nöjd med den....e nog lite udda för jag vill inte ha större ...590 ev men absolut inte större än det...vi är ju bara 3...

• WillElv

Till alla inbitna campare, ni verkar ha koll på det mesta ang. vagnar. Har läst att flera av inte gillar Hobby. Jag/vi är väldigt sugna på en 650 barnkammarvagn. Finns det ngn som kan ge lite konstruktiv kritik på just Hobby vagnarna. Så man vet lite mer vad man ska kolla på & fråga om. Tackar!

Svar på tråden Campingtråden campar!