• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • medlem2
    rosaid skrev 2009-09-09 15:33:47 följande:
    man måste nog säga det gick bra,dom såg ingen spridning.. så nu blir det cellgift 6 omgångar...sen får en ny undersökning göras o då kanske fortsätta el så är det ok
    Då hoppas vi att cancern är borta sedan, skönt att det inte var någon spridning.

Nu vet jag att jmmm går & gottar sig på husvgansmässan, hon hade blvit välbemött av Vd igår, så hon har det bra bland alla vagnar.

Öppnar ju för almänheten idag, vi tar oss heldag på lördag, vet att det är fler, vem vet, vi kanske snubblar på varandra.
  • Aja 75

Ha det riktigt mysigt alla som ska på mässan & tänk lite på oss andra som är hemma.

• Man ska ha husvagn

Någon som har en Tabbert eller känner någon som har en? Hur är kvaliten mm? Vi har kollat på en Tabbert Da Vinci 780 kd. Kanske kan det vara något för oss?

• Zeraphia

Man ska ha husvagn skrev 2009-09-10 14:58:44 följande:
    Någon som har en Tabbert eller känner någon som har en? Hur är kvaliten mm? Vi har kollat på en Tabbert Da Vinci 780 kd. Kanske kan det vara något för oss?
    Det beror helt på vad man är ute efter. Jag har ännu inte sett någon tabbert jag skulle kunna bo i, det är lite för mycket rysch och pysch för min del, men smaken är onekligen delad

Hej!

Emma heter jag och jag är ny i tråden, vi köpte husvagn för ungefär tre veckor sedan och hann iväg en vecka till västkusten och mellersta Sverige under vår sista semestervecka. Nu har vi varit hemma ett par veckor men tänker åka ut i helgen och mysa igen! Jag har alltid haft husvagn som liten men för min man är det nytt - fast vi är båda frälsta nu
    ~ 090807 vigdes jag och min älskade Michael! ~
  • Diana P

Hej!Vad länge sen jag tittade in här!!Får väl skylla på husvagnen då Vi har i stort sett bott där sen början av Juni.Idag sålde vi vår gamla polar 570 för att köpa en Hobby (barnkammarvagn) istället. Vi velar fram och tillbaka mellan 560 och 650.Snälla veteran campare ge oss tips!!Är det någon som har nån av ovanstående?Berätta vad ni tycker?!?
    Tacksam för alla synpunkter!!

• WillElv

Diana P skrev 2009-09-12 14:37:51 följande:

Hej!Vad länge sen jag tittade in här!!Får väl skylla på husvagnen då Vi har i stort sett bott där sen början av Juni.Idag sålde vi vår gamla polar 570 för att köpa en Hobby (barnkammarvagn) istället. Vi velar fram och tillbaka mellan 560 och 650.Snälla veteran campare ge oss tips!!Är det någon som har nån av ovanstående?Berätta vad ni tycker?!? Tacksam för alla synpunkter!!
    Ska ni stå säsong eller åka runt? Jag tycker personligen att 650 blir lite stor & otymplig om man ska åka omkring. Är ni stor familj kan det ju vara skönt med en lite större vagn. Annars skulle jag rekommendera 560. För man är ju mest ute i förtältet & så. Vi köpte en Wilk i samma storlke som Hobby 560, fullbredd. Vi ska stå säsong & valde att lägga pengar på ett stort förtält (3,5m), ett tips!!
  • Diana P

WillElv!Tack så mycket för tipset!!Vi står också på säsong och har två barn.Det var en bra idé med förtältet!Har fått för mig att det inte finns 3,5m breda till så "små" vagnar.Just nu har vi bara varit inne i en 650 och blev sålda på den men även tittat en hel del 560 och blivit sugna på den också.Vi har inte varit inne i en sån än,men ska åka och titta på en kl 14 idag.Jätte kul!!! Upplever du köksdelen trång?Hur är det att ha toaletten bredvid sängen och handfatet utanför,någon nackdel?
    Ha en bra dag!

• MiaB72
    Diana: Ska ni bara stå säsong på sommaren så är det ju precis som WillElv skriver, då har man tältet att vara i. Men när det gäller storleken för att åka omkring så tycker inte jag det spelar så stor roll egentligen, vi har en 780 som vi åker runt i och inte står på säsong, det kan bli så att man får förvarna campingen man är på väg till för att se så man får plats men annars är det inga problem även om det är en stor vagn :-
  • rosaid

nu har vi tagit hem vagnen från eftersäsong lidköping..avslutningsfesten igår var jättebra
    nu har vi tvättat o vaxat vagnen iaf

• MiaB72
    rosaid: Ja, vi såg att ni åkt, vi var ute på en promenix på förmiddagen och då var er vagn redan borta. Vi hörde partajet igår Vår vagn ligger ju så nära restaurangen
Svar på tråden Campingtråden campar!