• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • jmmm

Tolta: det har du såååå rätt i o tur e de väl att man har olika smak o behov, tänk hur högt priset varit om alla efterfårgat samma vagnstyp

Man ska ha husvagn: att ajg fårgade berodde på att jag ahde ett kund par på elmia som jag räknade på en 720 hobby åt o de hade även varit o räknat på en tabbert 780 om ajg inte minns fel, tänkte bara om de var du

• MiaB72
    Tolta: Kan bara nämna att i mitt fall handlar det absolut inte om statuskamp på campingar Alla nordiska vagnar hamnar i ungefär samma prisklass så det spelar egentligen ingen roll vilken vi skulle välja. Jag hoppas verkligen att alla väljer vagn efter eget tycke och smak men lite råd på vägen är ju aldrig dumt att få iaf inte för mig som kan nada

Sen tycker jag att vi kan återgå till diskussionerna vi hade innan, förstår inte varför vi ska tycka att vi hoppar på varandra när man svarar på ett inlägg, blir lite tråkigt! Nej, tillbaks med sommarkänslan i tråden
  • Wilowa
    jmmm skrev 2009-09-16 17:40:53 följande:
    Tolta: det har du såååå rätt i o tur e de väl att man har olika smak o behov, tänk hur högt priset varit om alla efterfårgat samma vagnstyp
    Högt nypris och andrahandsvärde noll! För enda lösningen på den ekvationen skulle vara att alla skulle köpa nytt och ingen begagnat. Att alla skulle vilja ha begagnat skulle ju vara omöjligt eftersom att inga nya vagnar skulle säljas =inga husvagnar som sedan kan bli begagnade.

Jag kan gå in i en ny och lyxig vagn och drömma mig bort och jag kan gå in i en gammal skrutt och bli nostalgisk. Fast det är inte vad JAG vill lägga pengar på, att andra vill göra det är ju bara kul. När vi köpte vagn så visste jag vad jag villa ha och valde vagn utifrån mina önskemål och vår ekonomi och jag är jättenöjd.

Sedan när ni diskuterar värdeminskning, räknar ni med räntorna då? ...och inte tala på alla svindyra aviavgifter. Ju dyrare vagn man köper ju mer får man ju betala i räntor och det förlorar man ju också en hel del pengar på.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-09-16 17:56:42 följande:
    Tolta: Kan bara nämna att i mitt fall handlar det absolut inte om statuskamp på campingar Alla nordiska vagnar hamnar i ungefär samma prisklass så det spelar egentligen ingen roll vilken vi skulle välja. Jag hoppas verkligen att alla väljer vagn efter eget tycke och smak men lite råd på vägen är ju aldrig dumt att få iaf inte för mig som kan nada Sen tycker jag att vi kan återgå till diskussionerna vi hade innan, förstår inte varför vi ska tycka att vi hoppar på varandra när man svarar på ett inlägg, blir lite tråkigt! Nej, tillbaks med sommarkänslan i tråden
    Jag sa inte att det var någon statuskamp just för er , känner ni att er vagn är precis vad ni behöver så är det ju jättebra. Fast om jag skulle köpa en likadan vagn som ni har så skulle det bli en statuskamp eftersom jag inte känner att jag har behov av en så dyr vagn. Sedan måste du ju erkänna att den kampen existerar. Jag är ju ganska ny i denna värld, men har redan insett att vissa kampar på ganska bra. Det räcker ju med att gå runt hos en husvagnshandlare för att inse det. Fast har man ett behov av att vara med i statuskampen så får man väl det med om man vill.

Vad det gäller råd så är det ju jättebra att få. Fast om t ex du ger ett råd till en som tittar efter en vagn från 65, så kanske det inte är lika relevant som om du ger ett råd till en som letar efter en liknade vagn som ni har...förstår du hur jag menar? Vad som är rätt för en är ju sällan helt rätt för alla andra. Det måste man väga in när man FÅR råd här. Att GE råd är aldrig fel. Fast det är lätt att man blir för påverkad och väljer något som man egentligen inte har behov av eller som man sedan inte blir helt nöjd med...man får inte tappa bort sig själv bland alla andras åsikter och råd i denna djungel av olika modeller och finesser.
  • Aja 75

Tolta, kan bara säga : BRA skrivet.

• MiaB72
    Tolta: Absolut! Jag trodde inte heller att du menade att jag var med i statuskampen Sen ser jag faktiskt inte kamp alls, men kollar väl inte heller antagligen Fokuserar bara på vad jag själv vill ha

Självklart ska råden vara relaterat till det man frågar om, har inte läst jättenoga i tråden och läser inte alla inlägg då jag inte hinner men tog för givet att alla gav råd till det som man frågade efter för det är ju så jag tänker
  • Wilowa

Aja 75 skrev 2009-09-16 18:39:31 följande:

Tolta, kan bara säga : BRA skrivet.
    Tack!
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-09-16 19:20:31 följande:
    Tolta: Absolut! Jag trodde inte heller att du menade att jag var med i statuskampen Sen ser jag faktiskt inte kamp alls, men kollar väl inte heller antagligen Fokuserar bara på vad jag själv vill ha Självklart ska råden vara relaterat till det man frågar om, har inte läst jättenoga i tråden och läser inte alla inlägg då jag inte hinner men tog för givet att alla gav råd till det som man frågade efter för det är ju så jag tänker
    Vad jag försöker säga är att även om du ger mig ett bra råd, så är det inte säkert att det är ett bra råd just för mig. Alltså det gäller att sålla bland alla råd och hitta det som passar just mig och inte påverkas av vad alla andra tycker är bra.
  • Man ska ha husvagn

jmmm: Det hade ju varit roligt om det varit vi, men så långt kom vi inte då vi eg. är ute efter något som har 2-4 år på nacken för att slippa betala det dyra nyköpspriset. Däremot pratade vi med en Hobby"försäljare" som var musiklärare. Han hade sin fru där också. De var inte "riktiga" säljare utan helt klart trevliga campingentusiaster med en Hobby som de campade med , tror det var 9 mån om året. Det var inte ni då??? Annars pratade vi inte med någon annan där. Vi var där på fredagen.
    Hur är det egentligen. Många försäljare vi pratat med innan sa att det inte är några speciella rabatter på mässan utan samma som de kan ge hemma???

Med råd är det ju så att ta tacksamt emot alla och välj de som passar en bäst. Min man kan bli lite sur när jag frågar om något och gör tvärt om men jag värderar ju fortfarande rådet högt även om jag inte väljer det =0).

• Wilowa

Man ska ha husvagn skrev 2009-09-16 20:16:53 följande:

Med råd är det ju så att ta tacksamt emot alla och välj de som passar en bäst.
    Precis vad jag menade.
Svar på tråden Campingtråden campar!