• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • mrseriksson

hej hej

Är nöjd med mitt val av husvagn......Har 3 barn 2,6,13 år så då ville vi ha egen sittgrupp åt dom...där dom kan rita...spela spel....mm......
    Vagnen har bara vanlig våningsäng...men räknar med att dom minsta kan dela säng när storebror är med....
    Ska snart till gekås för att shoppa till vagnen.....hmmm undra om man hittar nått skoj där då....

• elegi
    Wilowa skrev 2009-09-14 09:07:12 följande:
    Minns du vitmaskros? Det är hon som jobbat där. Sju mil är ju ändå sju mil, men vad gör man om det inte finns något bättre alternativ närmare. Vi har planer på att ställa vår vagn på en camping här i kommunen nästa år och dit har vi fem kilometer. Perfekt när jag känner att jag behöver ett andrum från barnens alla kompisar som ränner här i tid och otid. Dessutom så är det nära hem om det är något man behöver hämta eller göra hemma. Vi tänker i alla fall troligtvis testa ett år och se hur det är. Gillar vi detta med säsongscampande men tycker att det blir för nära, så finns det gott om andra alternativ här runt om att välja mellan. Vad tyckte ni om campingen då? Den ligger väl ganska fint väl? Sedan blir det väl ett årskort på parken kan jag tänka mig.
    Ja henne minns jag

Jo fast vi har ju haft dryga 3 mil nu, personligen vill jag inte ligga för nära hemma då kan jag lika gärna vara kvar hemma men det får inte ta längre än 1 timme att komma på plats.
    Just E-tuna är ju dit vi ska vända oss helger och kvällar om det är något akut med barnen så på så sätt så är det bättre här när det är nära till ett sjukhus som har öppen barnklinik, vilket Nyk inte har.
    Sen finns det ju massor av aktiviteter runt omkring som vi inte haft på nån av de andra campingarna
  • Wilowa
    elegi skrev 2009-09-14 12:23:59 följande:
    Ja henne minns jag Jo fast vi har ju haft dryga 3 mil nu, personligen vill jag inte ligga för nära hemma då kan jag lika gärna vara kvar hemma men det får inte ta längre än 1 timme att komma på plats. Just E-tuna är ju dit vi ska vända oss helger och kvällar om det är något akut med barnen så på så sätt så är det bättre här när det är nära till ett sjukhus som har öppen barnklinik, vilket Nyk inte har. Sen finns det ju massor av aktiviteter runt omkring som vi inte haft på nån av de andra campingarna
    Vi testade att bo på denna camping en helg i våras och vi trivdes väldigt bra. Den ligger en bit norr om samhället, så vi kommer ändå bort från byn. I och med att vi jobbar båda två, så tror jag att det kan vara en fördel att vi kan åka hem om det behövs för tvätt och dylikt. Sedan så kan ju barnen hålla på med sina aktiviteter ändå. Plus att vi kan ta två bilar dit ut utan att gå i konkurs. Det är ju bra för oss eftersom maken jobbar som han gör, jag vet ju aldrig när han kommer hem. Visserligen så ligger drömcampingen två mil bort, men där är det kö och nästan dubbelt så dyrt.

Det låter som att Eskilstuna är ett bra alternativ för er. Detta med sjukhuset förstår jag absolut, hur tråkigt det än må vara så måste man ju känna sig trygg med barnen även när man inte är hemma. Vad det gäller aktiviteterna så är jag lite dåligt insatt, vad har E-tuna mer förutom djurparken? Jag har varit dit någon gång, men då har vi varit till parken och sedan varit hemma hon vitmaskros. Det blir ju lite annat när man känner folk på orten.

Har ni bestämt er hur ni ska göra än?
  • Wilowa

Nu har vi bytt dragbil från en Passat till en Golf...hur konstigt det än må låta så får Golfen dra 300 kg mer. Passaten får bara dra 1300 kg och Golfen hela 1600 kg, så nu får även jag dra husvagnen som har en totalvikt på 1320 kg. "Hemligheten" är att Passaten är ca 10 år och bensindriven och Golfen är en nyare diesel med fyrhjulsdrift. Självklart så är det jag som får ha Golfen och maken får nöja sig med att köra Passaten till vardags. Fast det är betydligt bättre än den skruttiga Astran han hade innan.

Om någon av er funderar på att byta bil, så kan jag verkligen rekommendera den här typen av Golf, bara ni inte måste ha mer en massa barnvagnar och dylikt. Den är överraskande pigg och stark.

• MiaB72
    jmmm: Nope, det var inte vi Vi har ju vår vagn i Lidköping fortfarande så vi var faktiskt inte på mässan alls i år, första året vi inte varit där! Kul att det gick bra för dig!!
  • jmmm

Mia: aha jag tänkte det, men så tolkade jag det på husvagnsforum som att ni skulle dit när chriss skrev där

• Diana P

Haj och tack för all synpunkter om Hobbyvagnarna!Vi var som sagt och tittade på en 560 igår och hoppades att den skulle passa oss så vi kunde släppa denna stora 650. Men det blev tvärtom, 560 kändes för trång och vi känner ännu mer att vi bestämt oss för en 650.Vi vill gärna köpa en nu under hösten när de är lite billigare men just ni finns ingen i närheten och vi måste anlita någon för att kunna dra den.Men rätt som det är dyker väl rätt vagn upp

• mrseriksson

Diana P:Kul , hoppas ni hittar nån snart....Min gubbe ska ta BE-kort så vi får drar den.....

• Diana P

mrseriksson: Smart Vi har säsongsplats så vi behöver bara hjälp att få hem en Hade ni en redan eller skulle ni köpa?

• mrseriksson

dianap: Vi fick ett erbjudande om att köpa en 650 av ett par vi känner....så då slog vi till, ska göra klart affären på fredag så då får vi ta hem den...står ca 2,5 km bort bara....Sedan får den nog stå till min man fixa kk....

Svar på tråden Campingtråden campar!