• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • elegi

Igår tömde vi vagnen och körde hem den till tomten, idag var vi och kikade på en camping som vi funderar på att lägga oss säsong på.

www.vilstacamping.se/

• WillElv

Diana P: Ja, vi är super nöjda. Jag tycker att planlösningen i vagnen är super. Barnen har sin del, vi har en rejäl matgrupp ( som blir lika stor som en dubbelsäng vid nedbäddning) och så har vi våran del. Med en riktig säng & madrass. Jag måste ju erkänna att vi inte har använt toan Men den är väldigt stor & jag gillar att ha handfatet utanför, man får så mkt yta & bra belysning. Lätt att borsta tänderna & göra sig iordning. Mkt. förvaring.

Vi var också inne på 650 först, men valde denna av smidighetsskäl. Jag tycker inte att köksdelen känns trång. Vi har ju även en elspis i förtältet & jag lagar mkt mat där. Det är inte ofta vi är "alla" (2 vuxna & 2 småbarn), samtidigt just där. Vi hade en likadan innan, med samma planlösning, fast den var inte fullbredd. Och de 20 cm. gör enormt stor skillnad, det kanske man inte tror.

Hur gick det för er idag?

• rosaid
    MiaB72 skrev 2009-09-13 19:50:38 följande:
    rosaid: Ja, vi såg att ni åkt, vi var ute på en promenix på förmiddagen och då var er vagn redan borta. Vi hörde partajet igår Vår vagn ligger ju så nära restaurangen
    ja det var mkt kul o bra mat
    vi ska ju på vipträff nu till helgen o sen uppställning hafsten över vintern..men vi har försäsong nästa år med på lidköping
  • medlem2

Japp då har man vart på årets mässa, var väl inget sådär nytt som man tänkte jippi. Vi vet ju vad vi vill ha för vagn, så vi får se vad det blir eller om det blkir byte om ett år. Den som lever får se.

Träffade jmmm i "hennes" monter, det var skoj & bra gick det för henne

• Wilowa
    elegi skrev 2009-09-13 20:18:13 följande:
    Igår tömde vi vagnen och körde hem den till tomten, idag var vi och kikade på en camping som vi funderar på att lägga oss säsong på. www.vilstacamping.se/
    När jag såg länken så funderade jag på hur jag kunde känna igen namnet, vi har inte campat i era trakter. Fast det gick upp ett ljus när jag såg var den låg. En kompis till mig har jobbat på den campingen eller snarare på hotellet.
    Blir det inte ganska långt för er att åka dit? Jag är lite dålig på geografin i det området visserligen, men nästgårds kan det ju inte vara? Jag och min kompis har aldrig diskuterat den campingen, eftersom vi inte hade vagn när hon jobbade där, men jag har ändå fått uppfattningen att det ska vara bra. Tråkigt ändå att det blev så att ni blev tvungna att flytta igen.
  • mrseriksson

hej hej

DianaP: Vi har just köpt en hobby 650 kmfe.....Lånade en 560 i sommras men upplevde den för trång....Ska inte ligga på säsongsplats utan åka runt är det tänkt...Min man ville ha en boggivagn för han upplever att dom är skönare att dra.....och då börjar dom på 650.....

• elegi
    Wilowa skrev 2009-09-14 07:25:17 följande:
    När jag såg länken så funderade jag på hur jag kunde känna igen namnet, vi har inte campat i era trakter. Fast det gick upp ett ljus när jag såg var den låg. En kompis till mig har jobbat på den campingen eller snarare på hotellet. Blir det inte ganska långt för er att åka dit? Jag är lite dålig på geografin i det området visserligen, men nästgårds kan det ju inte vara? Jag och min kompis har aldrig diskuterat den campingen, eftersom vi inte hade vagn när hon jobbade där, men jag har ändå fått uppfattningen att det ska vara bra. Tråkigt ändå att det blev så att ni blev tvungna att flytta igen.
    7 mil är det dit så det är ju kortare än vi hade till den i Linköping samt att det finns mycket fler aktiviteter i närheten för barnen
  • jmmm

Hej alla campare, nu e jag tillbaka från intensiva dagar på elmia.
    Jag har stått i hobby montern o där fann medlem2 o Mikah mig kul att ni kom förbi!
    E faktiskt så att jag sålt min livs första husvagn, men dock inte den sista har flera jag räknar på o ett par ligger riktigt nära till affär så förhoppningsvis fler avslut nu i veckan på firman

Ni som har köpt hobby, bra val o ni som har frågor, ställ dem, känns som att jag kan rabbla katalogen lite fram o tillbaka
    Angående 560 eller 650 så e de ju upplagde lite olika, 560 har ju ingen egen dinett grupp till barnen så som 650, å andra sidan känns de trängre mellan kök o sittgrupp i 650. dinettgruppen i barnens del går inte att bädda ner, bordet får att sänka men man får göra en egen patentare om man ska kunna ädda där, däremot kan man ju bädda ner rundgruppen i mitten om man vill. båda två går att få med trippelsäng, 5300 extra. sängarna är 185 långa 70 breda o tål ca 75kg.

Man ska ha husvagn: de e inte så att ni fått räknat på en tabbert o en hobby??
    Angående tabbert så har den ett sämre andra handsvärde ä'n tex hobby. Vissa firmor tar inte nes tabbert i inbyte vid ev nyköp. kan vara bra o veta.

• jmmm

Glömde innan, några av er bodde i forumbyn va? uppe på elmia då alltså
    kollade efter er vagn chriss o mia, min chef har oxå en 780. men tror jag såg er. hörde några diskutera att den som såg lampan på toan börja lysa fick tömma den o denna gången var de frun, men frun vägre, de var inte nån här inne själva körde vi hem m oan full, fy vilka äckliga tömningsställen vi bodde toppen på fotbollsplanen o hade utställardusch o så men just tömningen va äcklig

• Wilowa
    elegi skrev 2009-09-14 08:41:27 följande:
    7 mil är det dit så det är ju kortare än vi hade till den i Linköping samt att det finns mycket fler aktiviteter i närheten för barnen
    Minns du vitmaskros? Det är hon som jobbat där.

Sju mil är ju ändå sju mil, men vad gör man om det inte finns något bättre alternativ närmare. Vi har planer på att ställa vår vagn på en camping här i kommunen nästa år och dit har vi fem kilometer. Perfekt när jag känner att jag behöver ett andrum från barnens alla kompisar som ränner här i tid och otid. Dessutom så är det nära hem om det är något man behöver hämta eller göra hemma. Vi tänker i alla fall troligtvis testa ett år och se hur det är. Gillar vi detta med säsongscampande men tycker att det blir för nära, så finns det gott om andra alternativ här runt om att välja mellan.

Vad tyckte ni om campingen då? Den ligger väl ganska fint väl? Sedan blir det väl ett årskort på parken kan jag tänka mig.
Svar på tråden Campingtråden campar!