• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • mrseriksson

Glömde säga att jag åker till ullared i november och ska köpa inventarier till den...(typ 78 mil )..

• Chris

Har dom fixat en husvagnsavdelning i Ullared nu? Vi har ju varit dit flera gånger men jag tycker inte dom haft något speciellt för husvagnar där???

Vi skall dit i oktober då husvagnsforum har träff där

DianaP: Köper ni husvagn av en handlare så tror jag nog han kan ordna så att dom levererar vagnen dit ni vill om ni inte själv får köra.

• mrseriksson

hej hopp

Menar att jag ska kolla efter melamin till köket....och små saker som kan passa i husvagnen...

• elegi
    mrseriksson skrev 2009-09-15 13:30:51 följande:
    hej hopp Menar att jag ska kolla efter melamin till köket....och små saker som kan passa i husvagnen...
    Ett tips "riktig" plast är bättre för melamin ska man inte använda i micro då det avger gifter
  • Diana P

mrs Eriksson: Åh vilken tur ni har!!Grattis!!
    Chris: Det var ett bra tips!!Det visste jag inte att man kankse kunde göra..

• Man ska ha husvagn
    jmmm skrev 2009-09-14 08:43:16 följande:
    Man ska ha husvagn: de e inte så att ni fått räknat på en tabbert o en hobby??Angående tabbert så har den ett sämre andra handsvärde ä'n tex hobby. Vissa firmor tar inte nes tabbert i inbyte vid ev nyköp. kan vara bra o veta.
    [/citat]
    TAck! Vi märkte det när vi tittade runt. Egentligen spelar det inte så stor roll tror jag då vi i så fall skulle ha den att växa i och väldigt länge. Dessutom blir det ju mycket billigare att köpa en Tabbert om man köper en begagnad. Men jag förstå dock inte varför de har så dåligt andrahandsvärde. obby o Tabbert kostar ungefär lika mycket nya men Tabberten sjunker mycket snabbare???

Har alltid haft lite ångest att sälja våran fina vagn, mycket fina minnen men nu hade jag bestämt mig för en Tabbert efter husvagnsmässan (begagnad). Resten av helgen gick jag oxh knde lättnad att beslutet kändes bra, ville bara bli av med våran vagn och hade redan flyttat in i den nya. När min man ringde på måndagen så var vagnen såld. SÅLD! VA, nejjag skulle ju ha den.......Snacka om antiklimax. Snyft! Då var det bara att börja om igen då eller vänta till våren med att sälja våran och hitta en likadan. Helst till lika bra pris också. (gör vi troligen inte) Nästa gång är vi snabbare =0).
    Hoppas att ni andra har mera tur ;)
  • Chris

Man ska ha husvagn:

Angående andrahandsvärdet på Tabbert så har jag haft uppe lite likande tidigare. Det är ju egentligen inte värdet på vagnen som bestämmer priset utan marknaden. Om Tabbert har lågt andrahandsvärde så betyder det att "marknaden" inte är villiga att betala så mycket för den. Detta betyder ju att den med andra ord är svårsåld och därför vill inte vissa handlare byta in den.

Detta är ju samma åt andra hållet varför svenska vagnar är så dyra...behöver inte alltid betyda att dom är så mycket mera värda, men är markanden villiga att betala mera så är dom dyrare.

Sen så är det alltdi farligt att säga att man inte tänkt byta....det sa vi också om våran förra vagn...vi hade den i 1½år innan vi nu i höst bytte upp oss. Vet att detta varit uppe på husvagnsforum och dom flesta som har bytt så har inte planerat det utan man "råkar" hitta en bättre vagn till ett bra pris och vips så står man där med ny vagn

• jmmm

Chris: jag håller med dig, DELVIS det där med att man är villig att betala mer för en svenskvagn hålle rinte fullt ut längre, inte bland äldre vagnar. Massor av svenska vagnar, helst kabe står i långa rader på firmorna, för när kunden komme ro tittar upptäcker den att hobby eller adria kan de få en splitter ny för knappt det dubbla av vad 10-15 år gammal svensk vagn. det är inte många som trotsar känslan som en svensk vagn ger då.
    Men i övrigt e de ju konsumenten som styr om man byter in o till vilket pris i så fall.

Man ska ha husvagn: har ni nära till kristianstad? där finns en stor tabbert handlare, jag menar har ni fallit för en tabbert är det en tabbert ni skall ha. Det är ju bar o veta de där med andra handsvärdet men huvudsaken är ju att man trivs när man nyttjar den min fråga om n fått räknat på hobby o tabbert på mässan??

• medlem2

Måste bara få berätta, vi har bett 3 olika Cabby handlare räkna på våran vagn, den närmsat handlaren pratade vi med på mässan & han ville inte ens räkna på mässan utan ska återkomma. Han menade på att det är ett tufft byte & det är vi medvetna om, med tanke på att vagnen är en -08 det finns både -08 & -09 kvar på "lager" i Kristinehamn.

2 andra handlare en 30 mil bort & en 6 mil bort har räknat när jag mailat dom & igår fick vi svaret, det är en mellanskilland & deras två mellanskillnader skiljer 16-tusen, jag undrar varför det är sådan skillnad, men det spelar ju ingen roll, kommer ju självklart kontakta firman som lagt sig lägst efter att jag pratat med firman här i närheten.

Hur går det på praktiken jmmm?!

Svar på tråden Campingtråden campar!