• Anonym (Hatar)

Jävla idiot

Hatar min man just nu. Han har varit otrogen och jag väntar hans barn. Hur faan ställer man till en sånhär sak.

Jag har lust att kasta ut honom, för jag hatar otrohet. Men nu ska vi ha barn så jag är så kluven. Han ångrar sig massor o bara gråter, det jävla svinet

• Svar på tråden Jävla idiot
  • Una Estrella

jag tycker att en puss kan vara otrohet..dock inte av den grövre sorten....dom som inte tycket det tycker ju alltså att det är okej att deras kille håller på å pussar andra tjejer?

men att du ska lämna honom för det....neshh, du e gravid med hans barn och antagligen älskar du honom, han gjorde ett misstag och han ångrar sig tydligen...han har ju berättat det å mår dåligt, jag tycker inte det minsta synd om honom men förstora det inte för mycket.

Att han fick så mycket ånger åberättade om en puss tycker jag ändå visar på att du kan lite på honom ganska mycket....

låt honom svettas å visa att du absolut inte tycker det är okej, för det är det inte. Hade han legat med henne hade jag sagt kasta ut honom...men för en puss, i din situation så säger ja jobba på föhållandet! lycka till

• FruLycklig

Skulle inte tycka att det var okey om min man gick o pussade andra flickor. Men inte skulle ja bryta upp vår familj för det!

• First baby
    mollieboll skrev 2009-07-15 23:03:01 följande:
    Bara för att man förlåter eller ger nån en andra chans innebär inte att man måste bo ihop.Dessutom kan jag tycka (för att citera bla Persbrandt), en kyss eller kram kan vara fan så mycket intimare än ett skjut. Men det är min åsikt.
    HÅller med
    ♥♥♥♥♥♥
  • Anonym (Trogen)

Jag tycker att en puss är otrohet! man springer väl inte och pussar andra killar/tjejer på mun.*Tänker på dig ts och hoppas att det löser sig för dig*.
    Ni som tycker att det är ok att era partners pussar andra får väl tycka det,men hoppa inte på ts och säg att det är "bara en puss".För henne är det otrohet så stötta istället för att tycka hon är löjlig.Jag skulle känna lika om det var min partner som gjort det.

• Anonym (Slask)

Anonym (Trogen) skrev 2009-07-16 20:05:41 följande:

Jag tycker att en puss är otrohet! man springer väl inte och pussar andra killar/tjejer på mun.*Tänker på dig ts och hoppas att det löser sig för dig*.Ni som tycker att det är ok att era partners pussar andra får väl tycka det,men hoppa inte på ts och säg att det är "bara en puss".För henne är det otrohet så stötta istället för att tycka hon är löjlig.Jag skulle känna lika om det var min partner som gjort det.
    Tycker oxå det är otrohet i min mening. Men ja tycker inte att det är värt o bryta upp en familj...
  • Anonym

Una Estrella skrev 2009-07-16 02:02:42 följande:

jag tycker att en puss kan vara otrohet..dock inte av den grövre sorten....dom som inte tycket det tycker ju alltså att det är okej att deras kille håller på å pussar andra tjejer?men att du ska lämna honom för det....neshh, du e gravid med hans barn och antagligen älskar du honom, han gjorde ett misstag och han ångrar sig tydligen...han har ju berättat det å mår dåligt, jag tycker inte det minsta synd om honom men förstora det inte för mycket.Att han fick så mycket ånger åberättade om en puss tycker jag ändå visar på att du kan lite på honom ganska mycket....låt honom svettas å visa att du absolut inte tycker det är okej, för det är det inte. Hade han legat med henne hade jag sagt kasta ut honom...men för en puss, i din situation så säger ja jobba på föhållandet! lycka till
    Håller med helt och hållet!
  • Snuffisen

Jag tycker att en puss är otrohet! man springer väl inte och pussar andra killar/tjejer på mun.*Tänker på dig ts och hoppas att det löser sig för dig*.Ni som tycker att det är ok att era partners pussar andra får väl tycka det,men hoppa inte på ts och säg att det är "bara en puss".För henne är det otrohet så stötta istället för att tycka hon är löjlig.Jag skulle känna lika om det var min partner som gjort det.
    Jag håller med, puss å kyssar gör man med den man är tillsammans med. Klarar man inte det så kan man leva singel istället.
  • rlevitte

Anonym (elin) skrev 2009-07-13 16:54:52 följande:

tror stenhårt på frasen "en gång otrogen - alltid otrogen".
    Ajdå, då är det nog kört för min del, för jag har varit otrogen... en gång... för 6 år sen. Hade inte tänkt göra om just det, nånsin, men om jag nu är otrogen för alltid kan jag lika gärna slänga alla tankar på relationer överbord...

Mvh,
    Richard
  • rlevitte

En grundläggande problematik i den här sortens drama är ofta brustna förväntningar och att man inte har pratat om vad som är ok eller inte. TS, har du och din man nånsin pratat om vad ni förväntar er av varandra i ert förhållande, inklusive gränser? Vet du (som i "har du frågat och har han sagt det?") om din man tycker att en puss och en kram (oavsett längd) innebär den sortens drama som du uppenbarligen tycker?

Själv tillhör jag den sorten som inte kan begripa att en puss och en lång kram kan leda till så mycket drama utan att vidare ta reda på vad som ligger bakom. Vad var intentionen? Var det bara något som låg i stundens känsla eller finns det en intention om att utveckla ett förhållande med den andra? Om det bara var något som låg i stundens känsla skulle jag inte ge det någon mer uppmärksamhet. I annat fall så skulle jag fråga hur han vill ha det... samt ta ett snack om (BÅDAS!) förväntningar och så , korten på bordet liksom!

Mvh,
    Richard ( puh, att tänka monogamt är ansträngande! )

• Anonym (Isa)

Inlagg #101 skulle kunna vara det enda inlagget i traden, det summerar allt och slar huvudet pa spiken. No need att fortsatta denna traden.

• Anonym (elin)
    rlevitte skrev 2009-07-20 04:51:15 följande:
    Anonym (elin) skrev 2009-07-13 16:54:52 följande:
    Ajdå, då är det nog kört för min del, för jag har varit otrogen... en gång... för 6 år sen. Hade inte tänkt göra om just det, nånsin, men om jag nu är otrogen för alltid kan jag lika gärna slänga alla tankar på relationer överbord...Mvh,Richard
    du missförstod. vad jag menade var att om man en gång varit otrogen mot en specifik person, är risken för att det någon gång ska hända igen (i samma förhållande, mot samma person) mycket stor. då har man tappat respekten för den man lever med.
  • Nova67

Förklarar situationen uti övriga världen ,, det är otroheten och efterkommande ångest som de försöker kriga bort då???

För där hälsnings pussar (är otrogen) man varandra flera ggr om dagen, både unga/gamla/män/kvinnor,, FY vilken ormgrop det är.....

• MrsHW

JAG anser att otrohet är något man inte skulle kunna göra framför sin partner.

Det viktiga är ju hur TS känner sig. Men risken är väl kanske stor att man förstorar allt i stundens hetta? (+ att man blir lite känsligare med en bebis i magen)
    Visst, jag hade förmodligen också blivit heligt förbannad, men är det en sak att lämna barnets far för?

• Lbem

Släng ut han. Ska han tro att han får göra som han vill bara för att du är gravid (mer känslig osv som killar fått för sig att vi kvinnor är under grav. vilket iof stämmer MEN) Hallå?
    Jag hade inte tvekat, otrohet är det värsta som finns, att man ens kan sjunka så lågt, mot sin tjej som dessutom väntar hans barn. Grr

• Anonym

Känns som det är många unga och naiva förstagångsföderskor som svarar i tråden. Som aldrig pratat gränser med sin pojkvän och anser att det inte behövs för allt är jus SÅÅÅÅÅ perfekt.

Man blir ju inte direkt förvånad iaf att skillsmässotalen i Sverige är så oerhört höga och att det till största delen är kvinnan som skiljer sig från mannen.

Ok TS det kanske är otrohet för dig med en puss och kram. Kan bara framföra mitt medlidande att du har blivit uppfostrad hårt efter kristna normer när det kommer till momgami. Men visst funkar det för dig så kör på. Men misstänker nog att barnet du har i magen som växer upp i 2000-talets Sverige nog kommer tycka anledningen du gjorde dig av med h*ns pappa är lite i det löjligaste laget. Han har iallafall avböjt ett förmodat stensäkert knull för att direkt åka hem till dig och berätta att han råkade pussa henne. Det ser iallafall jag som respekt för dig och det skulle i mina ögon kännas tragiskt att man sänger iväg sin familj över detta.

Men lycka till i ditt beslut. Skulle du slänga ut honom så kan det rent av leda till det bättre. Du kanske hitta en extremt monogamisk kille som delar din inställning och din otrogne hund till make kan hitta en tjej som mer uppskattar honom för hans ärlighet än får panik över en puss. För det är alltid svårt att dra en linje för vad som är otrohet så i min värld är det respekten i att man genast är ärligt för sin partner som är det viktiga. Eller skulle ni tjejer som skulle slängt ut honom även bli hysteriska över om han tittade på henne med flit. Liksom verkiligen spanade in hela hennes kropp. Vart gåt gränsen?

Svar på tråden Jävla idiot