• Mysan063

Var passar en Playboytatuering in?

Hjälper lillasyrran som ska tatuera sig nu, hon ska tatuera in en liten svart Playboykanin, men är osäker på var.
    Var skulle ni tycka det var snyggast att ha den?

• Svar på tråden Var passar en Playboytatuering in?
  • tebax
    k girl skrev 2009-07-15 15:42:16 följande:
    Jag tror inte att det är särskilt många som tycker att det är "provocerande" eller "känsligt". Däremot tror jag att en hel del människor får vissa associationer av Playboyloggan; och det är ju för tusan hela poängen med att ha en logga. Därför tycker man att det är dålig smak att tatuera sig med en logga. Och som man bara kan konstatera, smaken är som baken och har knappast med varken självförtroende eller säkerhet eller brist därpå att göra. "Jag tycker att det är fult och trashigt att tatuera in KUK på kroppen." "Äsch, du är bara avundsjuk, har dåligt självförtroende och är osäker!" Jättelogiskt.
    om du säger det så
  • Viewsonic
    Mysan063 skrev 2009-07-15 15:26:20 följande:
    Undra varför märket Playboy anses som så provocerande och känsligt för vissa som svarar
    För att de säljer porr och att det är smaklöst, typ WT, som folk på FL älskar att hata och skriva in på FL.

Om man tycker något är smaklöst, så har man dåligt självförtroende? Mycket lustigt.
  • Viewsonic
    Mysan063 skrev 2009-07-15 15:29:47 följande:
    Precis. Dålig självkänsla och kroppsnojor tror jag oxå ligger bakom det.
    Kroppsnoja?

Det är många som ogillar tatueringar i allmänhet, och vissa motiv i synnerhet.

Om du inte gillar kroppkakor, skulle jag då säga att du har matnoja då?
  • Polly S

tja, den som ska göra tatueringen bryr sig ju så mkt att hon frågar andra...

tebax skrev 2009-07-15 15:35:35 följande:
    varför bryr man sig så mycket om vad andra gör med sin kropp annars ?
  • ebij

Usch jag hade bett henne tänka igenom det en gång till... tycker att playboy kaniner är vedervärdiga! Tycker att de är kränkande och kvinnoförnedrande som att kvinnan är ett objekt.

Oavsett om jag gillar porr eller inte så skulle jag inte tatuera en sån där hemsking.

säg till henne att göra en liten i troskanten så att den kan gömmas väl om hon tvunget skall ha en.

• Mysan063

Hehe, jag tror jag ska tattuera in ÖoB, Rusta eller Lidl på min muffins!!
    Bara för att jag skulle skämmas om nån såg det..

• Viewsonic
    tebax skrev 2009-07-15 15:35:35 följande:
    varför bryr man sig så mycket om vad andra gör med sin kropp annars ?
    Alltså, folk får mycket gärna tatuera sig hur de vill, men som sagt så kom frågan. Då får man svar. Sen vad de gör, struntar jag i. Om de tatuerar in Playboy-loggan på vänster skinka och Hustler-loggan på höger skinka, helt ok med mig.
  • Sweetheart86

Playboy? Är inte det ganska ute efter att alla typ haft det? isåfall skulle jag sälv välja vid "troskanten" på magen.. typ där blindtarmen sitter

• k girl
    om du säger det så
    Kan förtydliga: ger blanka fan i vad folk väljer att pränta in på sin kropp. Men jag förbehåller mig rätten att tycka att det är dålig smak, precis som jag tycker att det är dålig smak med ceriserosa träningskläder i latex, möbler som består av krom och glas, gilla Sven-Ingvars eller klippa sig i hockeyfrilla. Jag är fullständigt nöjd med mig själv för det, har inga direkta kroppsnojor, gott självförtroende och grundmurad självkänsla.
  • ebij

Kan även tilläggas att om man bara tittar på märket utan att tänka så tycker jag att det är fult... känns även fjortisaktigt

Svar på tråden Var passar en Playboytatuering in?