• Svar på tråden FarmWille - FB
  • Lortdocka
    Moltan skrev 2009-08-19 17:38:37 följande:
    Till hur många personer får man ge gåvor? Finns det någon gräns?  Ser att dom flesta ligger rätt långt upp i spelet. Själv ligger jag bara på level 8 än. :) Vet inte vad jag gör för fel. Har ni några tips?
    Plantera bara sånt som går fort - men inte hallon för de får du inga "poäng" (experience) för.

Plantera jordgubbar på största delen av din farm, spara en liten del där du planterar något som tar lite längre tid (1-2 dagar) för det ger mer pengar.
    För varje gång som du planterar och plogar så får du "poäng". Det är såna (experience) som gör att man kommer upp i högre level.

Så har jag gjort, men så har jag sommarlov nu och massor av dö-tid (min sambo har inte semester längre...) så jag är inne på farmville hela dagarna och kvällarna
    . : Imorgon är en dag med nya möjligheter : .
  • vita stenen

Har addat ett gäng nu ;) det är möjligt att jag råkat mejla någon två gånger, det blev lite många adresser att hålla isär :)

• DeniZeus
    Lortdocka skrev 2009-08-19 18:33:07 följande:
    Plantera bara sånt som går fort - men inte hallon för de får du inga "poäng" (experience) för. Plantera jordgubbar på största delen av din farm, spara en liten del där du planterar något som tar lite längre tid (1-2 dagar) för det ger mer pengar. För varje gång som du planterar och plogar så får du "poäng". Det är såna (experience) som gör att man kommer upp i högre level. Så har jag gjort, men så har jag sommarlov nu och massor av dö-tid (min sambo har inte semester längre...) så jag är inne på farmville hela dagarna och kvällarna
    haha, ska försöka plantera snabba saker. =) Men jag är en sån som vela ha alla saker också. Kanske där jag gör fel. Sitter o handlar saker för att få en hel farm :)
  • DeniZeus
    Monster Mamma skrev 2009-08-19 18:30:51 följande:
    Det är 20 gåvor/granne förfrågningar om dagen som gäller. =)
    okey, nu har jag inte så många grannar men det är bra att veta. Så man inte bara ger vissa grannar gåvor. 
  • Kreativ

testade fotogrejen.. men vad störigt att när man godkänt fotona så läggs det ju i loggen.. vill inte publicera farmvillefotona där ju.. valde NEJ på det just när jag fotar, men sen på startsidan på FB står det ju att jag har bilder att godkänna i albumet.. så godkände jag dem o vipps så var det loggat. Hm.. man kanske inte ska godkänna dem?

Melvin 060609, Ida 080426
  • vita stenen

Har addat en hel del av er härifrån via er mejladress. Men vet inte om det blev nåt fel, jag har iaf inte fått några fler grannar :(

• Lortdocka
    vita stenen skrev 2009-08-19 21:59:16 följande:
    Har addat en hel del av er härifrån via er mejladress. Men vet inte om det blev nåt fel, jag har iaf inte fått några fler grannar :(
    Du måste skicka en inbjudan om farmville neighbour till dem du addat också!
    Gå in på farmville och välj fliken "my neighbours" och sen kollar du upp de vänner du har på facebook som du kan välja att bjuda in som grannar. :) Det sker tyvärr inte automatiskt utan antingen måste du bjuda in dina vänner eller de bjuda in dig och så måste den som blivit inbjuden acceptera det också. :)
  • vita stenen
    Lortdocka skrev 2009-08-19 22:10:38 följande:
    Du måste skicka en inbjudan om farmville neighbour till dem du addat också!Gå in på farmville och välj fliken "my neighbours" och sen kollar du upp de vänner du har på facebook som du kan välja att bjuda in som grannar. :) Det sker tyvärr inte automatiskt utan antingen måste du bjuda in dina vänner eller de bjuda in dig och så måste den som blivit inbjuden acceptera det också. :)
    Ja det var så jag gjorde. Skrev i deras mejladresser och skickade.
  • Lortdocka
    vita stenen skrev 2009-08-19 22:25:30 följande:
    Ja det var så jag gjorde. Skrev i deras mejladresser och skickade.
    Jo men då har du nog "bara" lagt till dem som vänner på själv facebook, inte i farmville. Alltså om du har skrivit in personernas mailadresser och sedan tryckt på "bli vän med"/"lägg till som vän". Innan ni blir vänner på facebook så måste den personen acceptera din förfrågan.

För att få dem som grannar i själva spelet farmville måste du vara i spelet och gå in under fliken "my neighbours" och sedan trycka på personerna som kommer upp där och som inte redan är dina grannar och då skickar du en förfrågan om granne i farmville och då måste de personerna acceptera den förfrågan också.

hoppas att det klarnar lite... det är lite krabbigt... ibland kan det ta ett tag innan en ny granne syns som en granne också...
  • vita stenen

Ja alltså jag är inne i spelet och går till "bjud in vänner" där finns ju mina fb vänner och lite längre ner på sidan står det "bjud in genom e-post" där har jag skrivit i mejladresserna som står här i tråden och skickat iväg.

Svar på tråden FarmWille - FB