• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • HeddaBigBum

Nos:
    Usch, det låter träligt! Men du får väl ändå vara "tacksam" att det inte är du, och endast du, som tycker svärisarna resonerar något avigt. Nu är ju din man minst lika irriterad på dem, så du slipper i alla fall hamna mellan honom och hans familj.

Inte för att "rub it in", men jag måste säga att jag har en jättebra svärfamilj! Det enda som kan vara lite jobbigt är svägerskans småpikar om mat och hur artig man ska vara som barn, men det har faktiskt lugnat ner sig något ENORMT (alternativt att jag inte tar åt mig lika mycker?). Hon kanske insett att det inte funkar att pika om maten kring våra barn, de måste inte rensa tallriken i alla fall.

Men när jag tänker på det så är hon egentligen inte så "på", så sanningen ligger nog någonstans mellan att jag är lite överkänslig och hon har lite högre krav än vi.

Vad gäller borsta tänderna så blir det 2 ggr om dagen här och så har det alltid varit. Alexis har en lagning redan (en tand som sprack), så efter det vågar vi inte direkt chansa. Tänderna deras är mitt ansvar och visst hände det när de var mindre att man fick hålla dem i knät och borsta tänderna på en skrikande unge... Näe... Inte kul, men nu är det ganska klart att man inte slipper borsta tänderna för att man skriker. Springa iväg och gämma sig är bra mycket effektivare....

• HeddaBigBum

Givetvis menade jag inte att det bara är jag som tar ansvar för barnens tänder (Dino fååååår faktiskt borsta dem också ), utan jag menade att jag som förälder tar det ansvaret. Skulle jag lägga det på barnen skulle de nog inte ha några tänder kvar längre...

• Nos

Musten, det känns verkligen så. Jag har ju inte kontakt med mina biologiska eller adoptivföräldrar så jag har hela tiden tyckt att kontakten med Sebbes föräldrar varit väldigt viktig. Min man har seriöst ifrågasatt varför och nu undrar jag också det. Mina "föräldrar" frågar jämt hur det är med Klara, kommenterar bilder vill prata med henne på telefon osv. Känns som det är sååå mycket viktigare än kontakt med människor som inte kan bete sig som folk.

• evaoregon
    Mealla skrev 2009-10-14 00:40:32 följande:
    Nar istallet for om later som en vettig strategi, och precis som du sager Julmusten, sa okar val sannolikheten nar bada foraldrar har unviversitetsutbildning. Sedan inser jag sjalvklart att det inte ar lika med att man kommer "lyckas" i livet, men sannolikheten for att livet i alla fall ska bli lite lattare okar val. Det later lite avancerat att en 3-aring ska klara en san uppgift utan hjalp, sa jag tror inte att du behover oroa dig for mycket julis, de flesta kidsen i klassen far garanterat hjalp med att fixa den.
    Det låter väldigt avancerat för en treåring, tycker jag också.
  • evaoregon

Mackenzie Grace skrev 2009-10-14 01:08:46 följande:

En fråga, när era barn var vid 2 års ålder borstade ni tänderna varje dag, två gånger om dagen? Jag försöker verkligen borsta varje dag men hon hatar när jag gör det och vill nästan aldrig öppna munnen. Hon vill själv och försöker borsta så bra som en 2 åring kan borsta. Jag är så nojjig över borstningen men vill inte tvinga tandborsten in i hennes mun.
    Ja, vi borstade 2 ggr om dagen då. Det har funkat bra sedan de har fått vara med och välja tandborste och tandkräm. Kan du inte muta med ny tandborste och/eller ny tandkräm?
  • evaoregon
    HeddaBigBum skrev 2009-10-14 03:58:35 följande:
    Nos: Usch, det låter träligt! Men du får väl ändå vara "tacksam" att det inte är du, och endast du, som tycker svärisarna resonerar något avigt. Nu är ju din man minst lika irriterad på dem, så du slipper i alla fall hamna mellan honom och hans familj.
    Så sant så.
  • Nos

Hedda och Eva, det är sanslöst skönt att inte vara själv i att tycka att de är knepiga. Min man har sagt det ifrån början. Han storasyster mailade mig nu och bjöd in oss till henne på lillejulafton så det känns bättre. Jag har tagit ett stort steg tillbaka i mina försök att vara en bra svärdotter. När Klara var mindre skickade jag mail med foton och lite info till dem, men fick aldrig svar. Nu får mannen sköta all kontakt med dem själv. Jag kan dock inte låta bli att påminna honom om att ringa två gånger i månaden. Nåja, tack för att jag fick kräka av mig :D

Nu har vi iaf bokat rum i Kanada till helgen så vi har rum med utsikt över Niagara fallen!!!! Samt att vi ska vandra vid the finger lakes :D Ska bli superhärligt!

• southernbelle

Jag har fatt sova i 8 timmar!! Forstar inte vad som har hant! Viggo vaknade en gang, men somnade om utan grat eller nat. Hoppas Hoppas Hoppas att detta haller sig!!

Jag ar lite bummed out dock...Jag fick ju mens i april vilket jag sag som ett gott tecken med tanke pa att jag inte hade mens forr. Nu har jag borjat tagit al tester igen och dom visar positivt varje dag, precis som forra gangen. Vi kan nog saga tack och adjo till att fa till det sjalva denna gang heller.
    Ville sa garna att det skulle funka denna gang. Hoppas vi har lika tur med fertilitets kuren och att vi har dom 6 % på våran sida så vi inte behöver göra IVF.