• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • moasmamma07

min dotter har pyjamas för att det tillhör hennes kvällsritual att ta på sig den, mitt barn har lite svårt att fatta att det är kväll om man inte gör pyjamas, välling, borsta tänder, saga och gonatt ritualen:)

• Tida77

1. för att hon inte ska ta av sig blöjan
    2. rutiner
    3. för att hon sover på täcket, inte under
    4. vi har kallt, på vintern kanske 18-19 grader, och då behövs pyjamasen.

• moasmamma07

ingen har ju släckt solen vid 19.00, så det är ju dag tills pyjamas åker på:)

• moasmamma07
    Tida77 skrev 2009-07-28 21:50:51 följande:
    1. för att hon inte ska ta av sig blöjan2. rutiner3. för att hon sover på täcket, inte under4. vi har kallt, på vintern kanske 18-19 grader, och då behövs pyjamasen.
    shit 18-19 grader,, burrrr
  • AnnaH
    En del av nattningsrutinen Hjälper till så att inte dottern fingrar av sig blöjan på natten Dottern sover utan täcke vilket gör att det faktiskt kan kännas kallt utan pyjamas när hon ligger stilla i flera timmar trots att det är 20 grader

♥ Evina 080509 ♥ BF 100107 ♥ ( annaharr.se )
  • Ekologiskt Godis

Det är kallt i min lägenhet om nätterna för här anser hyresvärdarna att de sparar pengar på att folk ska sova i alaska om nätterna?=/
    Men under de varmaste sommardagarna så sover han i en tunn body eller i bara blöja o med en bomullsfilt eller gallerfilt på sig^^
    Men det finns kalla nätter om sommaren också o då får han pyjamas på sig^^

• Frila2
    Lalalong skrev 2009-07-28 21:47:04 följande:
    Ah, jag tänkte vi pratade ca 3 åringar båda två Sen tror jag i och för sig inte att alla 3 åringar är likadant klädda heller. Men Klara har oftast byxor och en t-shirt och sen en tunn tröja utanpå, eller en tunn jacka... eller tjockare jacka o.s.v o.s.v. Byxorna sover hon inte i så klart, utan bara sin t-shirt. Skulle bli väl obekvämt med byxor, och där är det ju så att det kommer sand i fickor o.s.v. Oftast sover hon dock alldeles naken, som jag skrev i mitt första inlägg. Framförallt nu på sommaren, (vilket passar bra, för då har hon ju kanske bara t-shirt utan något utanpå...) då hon badar i princip varje kväll och då tar jag så klart inte på henne den gamla tröjan igen.
    Hehe, det är ju lite skillnad på en mini och en treåring

Får väl läsa på innan det är dags för sandlådelekar och annat utomhus. Nu när vi är ute så är det ju stillaliggande i skuggan som gäller.
    For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • vampyria2

Pyjamas är lite tunnare än vanliga kläder, min son sover utan täcke och vi vill ha fönstret oppet under natten och då behövs det.

• Pernilla3

Min äldsta dotter använde pyjamas tills hon blev ca 1 år, nu sover hon i trosor och tar ju täcket om hon fryser (honär 5 årsnart)

Min 2 åring har atopisk eksem och vi smörjer henne varje kväll och pyjamasen skyddar från att hon ska klösa sönder sig på huden på nätterna., eftersom eksemet kliar. Det är främsta anledningen till att hon har pyjamas.

min 4 månaders har också eksem och använder pyjamas, annars så klöser hon på den torra huden så att det blir sår. Och detär inte så kul.

Så nej jag anser inte att pyjamas är onödigt.

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?