• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • freakout

Har enbart läst ts =)

Japp. De har pyjamas. Sommaren någon kortare variant. Kalla årstider, lite varmare/längre variant.

Anledning?

Efter 15 minuter har de sparkat av sig täcket, och sparkar av det så fort de får det på sig under sömn.

Hade de kunnat sova med täcke, hade jag ev enbart haft underkläder/tshirt =)

ps...pyjamasen utgör ju faktiskt en stor del i själva nattandet ;) ds..

• FamMel

Svarade annat eftersom alternativet var urlöjligt!Snacka om att störa sig på en sån skitgrej.
    Min son är sååå söt i sina pyjamas plus att det är en del av kvällsrutinen

• Sötnosarna
    Eisa skrev 2009-07-28 08:22:05 följande:
    Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag. Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24 Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Vad sover ditt barn i då?
  • Frila2
    Lalalong skrev 2009-07-28 20:12:28 följande:
    Jag förstår inte vad era barn gör som har stenar och kvistar på deras t-shirts! Hur sitter det fast?
    Menar du att det inte fastnar sand i kläderna om man hoppat i sandlådan en hel dag? Vi är väl olika helt enkelt.
    For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • hewa

För att mina barn sparkar av sig täcket och ingen av dem förmår i sömnen krypa ner under täcket igen om de blir kalla. Själv är jag ibland kall om nätterna och drar täcket tätt omkring mig, ibland för varm och då sparkar jag det av mig. Förmodar att mina barn kan vara likadana och då är pyjamas bra (vore bra för mig med men det är förbannat osexigt, både på mig och maken ).

• Lalalong
    Frila2 skrev 2009-07-28 21:32:38 följande:
    Menar du att det inte fastnar sand i kläderna om man hoppat i sandlådan en hel dag? Vi är väl olika helt enkelt.
    Jo.. fast för det första brukar det ju inte fastna innanför jackan, koftan eller tjocktröjan. Sen så brukar det absolut inte sitta fast kvistar och stenar, inte ens på ytterkläderna. Tja... kanske på en stickad tröja i och för sig, men inte annars...
  • Lalalong
    Lalalong skrev 2009-07-28 21:39:50 följande:
    Jo.. fast för det första brukar det ju inte fastna innanför jackan, koftan eller tjocktröjan. Sen så brukar det absolut inte sitta fast kvistar och stenar, inte ens på ytterkläderna. Tja... kanske på en stickad tröja i och för sig, men inte annars...
    Och en stickad tröja eller ytterkläderna sover hon ju inte i direkt
    Vi pratar tröjan närmast kroppen lixom.
  • Frila2
    Lalalong skrev 2009-07-28 21:41:10 följande:
    Och en stickad tröja eller ytterkläderna sover hon ju inte i direkt Vi pratar tröjan närmast kroppen lixom.
    Ja, det är ju klart. Har man lager på lager så borde det ju inte krypa in under om man säger så. Jag tänkter ju på att min lilla har mjuka tunna byxor och behöver någnting på benen när hon sover. Som sagt är hon liten fortfarande så jag har inte direkt koll på vad en sådär 3åring har på sig
    For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Lalalong
    Frila2 skrev 2009-07-28 21:43:18 följande:
    Ja, det är ju klart. Har man lager på lager så borde det ju inte krypa in under om man säger så. Jag tänkter ju på att min lilla har mjuka tunna byxor och behöver någnting på benen när hon sover. Som sagt är hon liten fortfarande så jag har inte direkt koll på vad en sådär 3åring har på sig
    Ah, jag tänkte vi pratade ca 3 åringar båda två
    Sen tror jag i och för sig inte att alla 3 åringar är likadant klädda heller.
    Men Klara har oftast byxor och en t-shirt och sen en tunn tröja utanpå, eller en tunn jacka... eller tjockare jacka o.s.v o.s.v.
    Byxorna sover hon inte i så klart, utan bara sin t-shirt. Skulle bli väl obekvämt med byxor, och där är det ju så att det kommer sand i fickor o.s.v.
    Oftast sover hon dock alldeles naken, som jag skrev i mitt första inlägg. Framförallt nu på sommaren, (vilket passar bra, för då har hon ju kanske bara t-shirt utan något utanpå...) då hon badar i princip varje kväll och då tar jag så klart inte på henne den gamla tröjan igen.
  • moasmamma07
    Moment22 skrev 2009-07-28 20:08:11 följande:
    min dotter har pyamas för att hon tar av blöjan å kladdar ned sängen med bajs... så onödigt vet jag inte... silvertejp kallas vist barnmisshandel
    ha ha, skiter ditt barn på natten? skratta så jag fick nog värkar nu*ler*
Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?