• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Thursday

Tja, i vår del av i-landet så har vi öppningsbara fönster. Kan omöjligen förstå de som sover med stängda fönster, hua. Och i princip oavsett hur varmt det är ute så blir det under 20 grader i sovrummet på natten, är man då liten och sparkar av sig täcket så är det inte skönt. Därav pyjamas.

• Liljekonvaljer

Här uppe blir det kallt vintertid och de sparkar av sig täckena när dem är så små.

anledning två är att det är en signal om vad som kommer här näst. Alltså natten

• Thursday

Åh, och på tal om att sova i samma tröja eller inte. Orsaken till att man, enligt mig, ska byta plagg till natten är att det man har haft på sig en hel dag alltid är något svettfuktigt även om det känns torrt. Fuktiga plagg blir ofräscha och dessutom kallare än torra. Sen om man kallar plagget "pyjamas" och bara har det på natten, eller om det är en "t-shirt" som man kan ha på dagen också är väl mindre viktigt.

• Ekorrfamiljen

Sonen har pyjamas för att jag fryser om nätterna!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • Queen70

Min fråga är tvärtom. Varför köpa nåt annat än pyjamaser? Funkar utmärktdygnet runt på bebisar, detta praktiska plagg

• Achillea

Köper hem hela pyjamas till min son då han själv tycker de är supermysiga.

♥Why does my heart, feel so bad? (Moby)♥
  • CMH

För att han fryser på natten annars... Dessutom gillar han att ha dom på dagarna också..

• Ikisen

min dotter tycker inte om att ha täcke på sig när hon sover, så hon får ha pyjamas på sig så hon inte ska behöva frysa.

• Lindatmw

Mina ungar har aldrig pyamas på sig. Jag har ett par som jag evetuellt använder som mysdress på kvällen, men de sover aldrig med dem. På sin höjd har de t-shirts på sig, men det är långt ifrån alltid

• emmisss

Nu har jag inte barn men kan det inte vara någon slags kvälls ritual oxå i och med att nu är det pyamas och tänderna som gäller =nu är det natten, nu ska man sova!?

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?