• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Peak

för att min son sällan har täcket på kroppen och därmed blir kall om kroppen, ibland har han t.o.m strumpor för han är ISKALL om fötterna på morgonen!

• stresss

Jag har pyjamas, varför borde jag inte låta barnen ha det? Dessutom tycker jag om att ha det ganska svalt i sovrummet, sover gärna med öppet fönster på sommaren.

• Toka2

2-åringen: Vägrade täcke som liten - pyamasen blev en räddande kompromiss. Nu tar han av blöjan istället - en bak-och-framvänd pyamas räddar madrassen.

1-åringen: Har pyamas som lekdräkt, men inte på natten. Han vägrar täcke OCH pyamas.
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • MamiElin

Min son sparkar av sig täcket på nätterna.. nu på sommaren har vi inte pyjamas, men när det blir kallare har vi det.. sen självklart om det är en kall sommarnatt. Sen är det bara mysigt.. vi alla sätter på oss myskläder när kvällen kommer.. och då får lilleman sin pyjamas :)

• paloma84

Vi sätter på dottern pyjamas för att:

Vi har öppna fönster dygnet runt så det är svalt i lägenheten och dottern sparkar av sig täcket och blir kall.

Har dock bara köpt en pyjamas på 10 månader, det är sådant plagg som vi alltid lyckats få av alla andra =)

• Rulltrappa
    Eisa skrev 2009-07-28 08:22:05 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24 Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Har du aldrig hört talas om fördelarna med att klä sig varmare istället för att skruva upp elementen? Och även om man vill skruva upp elementen är det inte alltid det går, de hyresrätter jag har bott i har haft en maxvärme på 19 grader vintertid. Inte överdrivet varmt och inget jag skulle sova näck i. :)
  • Alyssa

För att de sparkar av sig täcket om nätterna... Småbarn har ju svårt att reglera sin egen temptratur och hålla värme därav pyjamas.

• Lycka78

Får jag bara undra varför man irriterar sig över att andras barn bär pyjamas.....? Eller ens ägnar det tid till fundering? Om DU inte vill ta på ditt barn pyajams - fine, men orka bry sig om ifall andra gör det eller inte... Öfverflödigt plagg, sure... Öfverflödig omröstning - JA!

• mammanmia

Alla mina barn inklusive jag älskar att gå o mysa i pyamas på kvällarna

• Angel 1982

Min dotter får ha det för att hon alltid sparkar av sig täcket och vägrar ha på sig det, vilket resulterar i att hon blir kall.
    Min son slipper om han vill, eftersom att han alltid har täcket upp till öronen och bäddar in sig ordentligt och slipper frysa

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?