• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • gosmamman

nu på sommaren när det är över 25 grader inne så har dom oftast bara trosor på sig men på vinter har vi runt 20 grader inne oc båda två sparkar avsig sitt täcke så dom blir iskalla, därav pyamas vintertid.

• carola1977

Annat, dottern sparkar alltid av sig täcket och blir kall om hon bara har blöjan på sig. Hon kanske inte skulle lida av det, men det känns ogosigt .

• Strawbaby

Vår son vägrar ha täcke/filt på sig och då blir han genast kall om han inte har pyjamas. Så har det varit sedan han föddes. Han sparkar alltså genast av sig täcket/filten om vi lägger det på honom.

Sedan är det sällan han verkligen har en "pyjamas" på sig eftersom jag sällan hittar någon jag gillar i utseende, material och modell. Oftast sover han i långkalsonger och t-shirt/långärmad t-shirt.

• Marina
    Fina Fröken Lycklig skrev 2009-07-29 09:10:30 följande:
    Läggdags-och-nu-ska-vi-sova-rutin är det hemma hos oss. Först bada, sen pyjamas på, följt av välling, tandborstning och så SOVA. Rutin och att barnet får känslan av att nu är det dags att sova för natten. Samt att dagkläder är just till för dagen, lek och matkladd, inte för att sova i, då ska man ha rena kläder.
    Håller med om ovan inlägg!!!!!!

Rutiner är bäst och pyjamas är en viktig del i kvällsrutinen
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • vittra

miss nöjd skrev 2009-07-29 09:17:00 följande:

Förstår inte riktigt heller varför man har pyamas. Som sagt- kallt ÄR det ju inte? Jag sover naken med max ett lakan över och har då aldrig tyckt det varit för kallt... Inte hos bekanta eller på hotell heller. Verkar lite jobigt att hålla reda på ytterligare en onödig pryl och få extra tvätt osv...
    Så bara för att inte du fryser på nätterna så kan ingen annan i hela världen göra det, eller?

Du har inte tänkt på att det varierar helt enormt från boende till boende, särskilt om man jämför lägenhet-villa, samt att människor faktiskt ÄR olika och är olika varma!

För att DU sover med lakan och aldrig fryser, så gör jag och min familj liksom FEL för att vi sover med två täcken i vår lägenhet istället för att inte frysa? Bara en undran? Samtidigt sover jag helt utan när jag kommer hem till vissa bekanta, särskilt söderut, men jag gör liksom fel i mitt eget hem då eller? Kanske bättre att låta dottern frysa naken så att hon lär sig att ibland måste man frysa helt enkelt?
  • Uncia

nu under den varmare tiden har dem ofta inget.

men under vintern så får dem ha det då det kan bli ganska kyligt hos oss och dem bägge aldrig vill ha täcke på sig.(om vi inte lägger på dem när dem sover)

• Fatima89

nu på sommaren är det iskallt här hemma då dom stängt av elementen, i resten av huset går det bra men i sov rummer fryser till och med jag, så det är alltid lång armat och lång byxad pyjamas på grabben, när det är varmt inne så blir det väll kalsonger och en t-shirt,

• Thursday

miss nöjd skrev 2009-07-29 09:17:00 följande:

Förstår inte riktigt heller varför man har pyamas. Som sagt- kallt ÄR det ju inte? Jag sover naken med max ett lakan över och har då aldrig tyckt det varit för kallt... Inte hos bekanta eller på hotell heller. Verkar lite jobigt att hålla reda på ytterligare en onödig pryl och få extra tvätt osv...
    Det var ju tidernas sämsta jämförelse, på hotell är det ju alltid snorvarmt, jag får helt ångest av att sova på hotell, särskilt såna lite nyare där det aldrig går att öppna fönstrena!
  • vittra
    Thursday skrev 2009-07-29 11:52:19 följande:
    miss nöjd skrev 2009-07-29 09:17:00 följande: Det var ju tidernas sämsta jämförelse, på hotell är det ju alltid snorvarmt, jag får helt ångest av att sova på hotell, särskilt såna lite nyare där det aldrig går att öppna fönstrena!
    Håller faktiskt med, det är verkligen varmt på hotell.. det är just ett sånt ställe man där sover naken utan täcke
  • AyaRan

Tvååringen så att han inte ska bli kall och för att han ska ha ett sovplagg (som är mjukt och sov-vänligt)
    vi har också börjat sova i pyjamas, för att det känns fräschare att inte svetta ner lakanen.

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?