• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Aiwendil

Nu på sommaren sover sonen i en t-shirt... en tunn sådan.
    Han drar av sig täcket och känner man på honom är han lite kall så en t-shirt är bra.
    På vintern är det kallt i huset om nätterna så då får han ha pyjamas.
    Mysigt med kläder man BARA sover i ... inte springer runt och leker i osv

Isak ska få en lillebror ~ BF 2009.08.21
  • Fina Fröken Lycklig

Läggdags-och-nu-ska-vi-sova-rutin är det hemma hos oss.

Först bada, sen pyjamas på, följt av välling, tandborstning och så SOVA. Rutin och att barnet får känslan av att nu är det dags att sova för natten. Samt att dagkläder är just till för dagen, lek och matkladd, inte för att sova i, då ska man ha rena kläder.

• mannehund

För att mina barn vill ha det och frågar efter den... Vana sedan de var bebisar, som har satt sig i deras kvällsprocedur att ta på sig.

• miss nöjd

Förstår inte riktigt heller varför man har pyamas. Som sagt- kallt ÄR det ju inte? Jag sover naken med max ett lakan över och har då aldrig tyckt det varit för kallt... Inte hos bekanta eller på hotell heller.
    Verkar lite jobigt att hålla reda på ytterligare en onödig pryl och få extra tvätt osv...

• nano

Vi HAR kallt, varken jag sambon eller dottern sover särksilt bra i "vanlig" inomhustemeratur utan vill ha det svalare. Jag och sambon drar på oss täcken men det gör inte dottern så därför blir pyjamas ett bra alternativ.

• Mammanna

För att dom inte sover med täcke eller filt. Vill ju inte att dom ska bli kall medans dom sover

~En i himlen~två i famnen~
  • Mammaskärlek

Faktum är TS, att kroppstemperaturen sjunker under natten när man sover -därför behövs pyjamas -eller annat önskvärt plagg (t.ex. galonisar) eftersom speciellt barn ofta sparkar av sig täcket.

• Fru Bergman

för mina döttrar sparkar av sig täckena, JÄMT!

• yodi

röstade annat, nu på sommaren har dom inte pyjamas men när det är kallare har dom,då båda helst sover utan täcke.

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?