• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Anna i Skåne

Är inte rekomendationen ca 18 grader i sovrummet?

• Tjollabolla

Nu på sommaren sover han i blöja, annars sover han i pyjamas. Det är svinkallt i vårt hus under nätterna, sonen är iskall om han inte har jamas. Täcket sparkas ju av i samma stund som man lägger på det.

Tycker för övrigt att pyjamas är ett väldigt bra plagg, mysiga och gosiga. Inte ett dugg onödigt.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Viggo och pyrets mamma

För att sonen inte vill ha något över sig när han sover, och man vet ju själv att man fryser om man sover helt utan täcke om man inte har pyamas. Dock har han bara ett linne och boxerkalsonger nu på sommaren.

• lillapuss

Min son har en pjamas för 800:- bästa investeringen!!!!
    Han har eksem vilket gör att han kliar sig blodig på nätterna, men så hittade jag body och byxor (pjamasen) av Dermasilk och den hjälper faktiskt!

• Majuni

Anna i Skåne skrev 2009-07-28 15:45:00 följande:

Är inte rekomendationen ca 18 grader i sovrummet?
    hu, när vi hade runt 17 och strax under var det svinkallt inne..
  • fröken argbigga

Hon har pjamas ibland, men vi föredrar ett sånt nattlinne som man knyter ihop i nederkant, för hon sparkar av sig täcket. Visst ibland är det ju väldigt varmt inne och då sover hon i blöja, linne eller kortärmad boddy men om jag fryser utan täcke så lär ju hon också göra det.

• LindaG

jag har det på för att mina barn vägrar sova utan....har försökt för att just sonen i alla fall blir så svettig men han vägrar, han skall ha på sig. så det är våran anledning

• Bekka

Har pyjamas på mina killar för att de verkar tycka det är mysigt, funkar lika bra med body och sparkbyxor men de sover bättre med kläder på. Sen tänker jag att det är lite mysigt att man byter om för natten och myser i sin pyjamas.

• Lattjo
    Lalalong skrev 2009-07-28 11:31:17 följande:
    Jag undrar om det inte fanns en omröstning om det där med att barnen sov i de kläderna de haft under dagen... Jag har för mig att det var väldigt vanligt att barnen faktiskt gjorde det. Så jag vet att vi inte är unika i den här familjen Fast det hade kanske varit lite kul att vara unik för en gångs skull
    Vår son lägger sig ofta i dagens tröja. Precis som jag gjorde när jag var yngre. Ser inget konstigt i det alls, är den smutsig så den står av sig själv kan man ju lägga undan den men jag är inte så kinkig heller :)
  • Lalalong
    Lattjo skrev 2009-07-28 17:04:05 följande:
    Vår son lägger sig ofta i dagens tröja. Precis som jag gjorde när jag var yngre. Ser inget konstigt i det alls, är den smutsig så den står av sig själv kan man ju lägga undan den men jag är inte så kinkig heller :)
    Visste nog att jag inte skulle vara ensam om att vara en "snuskpelle"
Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?