• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • gbgumman

Det är mysigt med pyamas och gulligt med nattlinne

• S0lsken

Svarade annat.
    Jag VET att hon blir kall på nätterna om hon inte har pyjamas. Är 1½år och kan inte hålla sig under täcket.

• Helstsyskonnu

För att vår son sover utan täcke och blir kall om han sover i bara blöjan. För att det känns bekvämare än att byta om till rena typ jeans och tröja på kvällen, skulle aldrig lägga honom i samma kläder som han haft under dagen. För att vår son gillar pyjamas.

• Maria222

Det är ett mjukt och skönt plagg, det blir en del av nattningsrutinen att ta på nattkläderna, det är skönt om man är liten och sparkar av sig täcket att slippa ligga utan en tråd på kroppen.

Mamma till Kevin född 0706.
  • Leos och Vincents mamma

För att vi har väldigt kallt hemma åtminstone på vintern o våra barn vägrar ha täcke på sig.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • vittra

Har svårt att förstå varför TS inte riktigt tror på att barnen blir kalla på nätterna, med tanke på att jag tolkar ditt tillägg som mycket ironiskt. Om jag har fel så får jag be om ursäkt. Men tror du inte att man som förälder känner och märker på barnen om de ligger och fryser nakna, utan täcke i sängen, kanske till och med vaknar av det?! Det spelar då egentligen ingen roll vilket gradantal det är i rummet, det enda som spelar roll då är att barnet de facto fryser. 17-18 grader (kallare på höst och vår eller under kalla sommarnätter) upplever jag på tok för kallt liksom dottern, min sambo är inte lika frusen. Men vad spelar det för roll? Jag måste väl ändå utgå ifrån att HON blir kall!

• lilla mej

det ar val anda kallare pa natten an pa dagen.... och pa dagen har man ju klader pa sig, eller menar ts att man ska sova i sina vanliga klader?

• Ragnar

Vi hade pyjamas på lillen första halvåret. Sen insåg vi att lillen var så varm att det räckte med en body eller liknande och ändå har vi inte så varmt inne. Så då användes pyjamaser sommyskläder på dagen hemma.
    Från att han var ca. 2,5 år har han inte velat ha annat än kalsonger och ibland ett linne på sig på natten och ändå svettas han ibland. Så vi har många pyjamaser i strl. 92-104 som aldrig varit använda. Fast nästa barn kanske vill ha dem.

• Lady Morpheus

Annat: För att ingen av barnen någonsin velat ha sitt täcke på sig. dessutom tycker storan det är mysigt att lalla omkring i pjamas hela morgonen. Fast nu har h*n visst ändrat sig och ska sova naken så då får h*n det. Och jo, mamman i huset vägrar stängda fönster så det kan bli väldigt kallt på vintern när det är -20 ute.

• Spartacus

för att du ska ha ännu en skitsak att reta dig på?

nä, men många barn vägrar täcke och ligger helt frusna om dom är utan pyjamas ju... och pyjamasen är oftast bekvämare än nåt annat, plus att dagens kläder ofta är skitiga och med pyjamas slipper man tvätta nattplagget varje dag osv osv

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?