• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Lykketrollet

För att min son vägrar att sova utan! Dottern får välja, men jag tycker om pyjamas, särskilt om vintern.

• trötter22

bara på vintern har hon eftersom hon sparkar av sig täcket och hon blir väldigt kall. på sommarn ligger hon i bara blöjan utan täcke

• snoj

Vanliga kläder är inte lika mjuka å goa. Sen känns det frächare med kläder som inte varit i sandlådan eller dyl... Vill inte heller att min son ska äta upp blöjan som han garanterat skulle göra om han kom åt den;)...å så samma som resten skriver så klart...fattar inte ens varför jag svarade på denna tråd.....men men...

• FamiLee

Jag har inte läst vad alla ni andra har svarat, men jag kan ju bara kolla till mig själv ändå. När man sover så går ens puls ner vilket resulterar i att blodet cirkulerar lite sämre när man sover, vilket också gör att man kan frysa på natten.Och min son sover oftast utan sitt täcke med. Men sen tycker jag att det tillhör nattningsritualen också att ta på pyjamas, borsta tänderna, läsa saga eller sjunga.
    Tycker också om lukten min son får när han är ren och iordning gjord för att sova, pyjamasar brukar ju bli mjukare än dagskläderna också... Jag sover alltid i pyjamas själv och har alltid gjort det och tycker att det är naturligt att min son också gör det då.

• Hallonröd

På vintern blir det pyjamas på lillen för att det är kallt här i lägenheten då plus att han far runt i sängen och har täcket mer av än på kroppen. På sommaren är det tvärtom - skitvarmt - och då är det ingen pyjamas på {#lang_emotions_wink}

// Bad sound kills good music...
  • Trulis

Är det nån som inte har pyjamas?

Eller är mina barn ensamma att inte ha det?

• Flinga 06

Pya är varmt och skönt när lillen sparkar av täcket. På sommaren har jag sommar pya med kort ärm och kortbyxor om det är varmt.

• Aros

För att han avskyr filt/täcke plus att det skyddar så att han inte kan ta loss blöjan. Men när han blir äldre så får han själv bestämma. Min 4 åring sover lika ofta näck som i underbyxor eller pyjamas.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • väntar4an 2010
    Trulis skrev 2009-07-29 01:01:18 följande:
    Är det nån som inte har pyjamas? Eller är mina barn ensamma att inte ha det?
    mina har inte kläder på sig när de sover de blir alldeles för varma
Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?