• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Lattjo
    Lalalong skrev 2009-07-28 17:04:47 följande:
    Visste nog att jag inte skulle vara ensam om att vara en "snuskpelle"
    Vi är hemska mammor som inte sätter på våra barn rena kläder varje natt. Han har kallingarna på sig från dagen också. Konstigt nog verkar han må bra ändå :)
  • Smuhlan

Mina barn är frusna av sig. på sommaren har de en tunn t-sirt o sover i,vintertid pyjamas/nattlinne. De vaknar om nätterna om de inte har det, för att de fryser, då har inte vi spec kallt inne heller, men de är frusna, precis som mig...Jag sover med pyjamas o duntäcke året runt...

• Lalalong
    Lattjo skrev 2009-07-28 17:06:19 följande:
    Vi är hemska mammor som inte sätter på våra barn rena kläder varje natt. Han har kallingarna på sig från dagen också. Konstigt nog verkar han må bra ändå :)
  • phridan

Ingen i våran familj är naken på dagarna, inte så heller på nätterna.
    Då sonen sparkar av sig täcket på 2 sekunder, så är pyjamas givet.

• Temugg

Om barnen har haft pyjamas utan "fötter" eller nattline är de iskalla på morgonen/natten eftersom täcket sparkas av under nattens gång. En annan faktor som talar för pyjamas är att lära barnen redan från början att nu är det natt, nu ska vi sova - och inte bara en kort stund.

• Frila2

Jag vet att vi inte har kallt inne (ca 23-24 grader, för varmt för min smak) så vi har inte pyjamas på dottern av den anledningen. Men däremot så använder inte dottern täcke och ligger man så still som man gör när man sover så blir man lätt kall om benen, armarna och fötterna. En body + byxor är inte direkt smart eftersom det då klämmer i midjan där byxorna sitter. Har hon bara en body blir hon väldigt kall om sina ben, framförallt de nätter vi har öppet i hennes rum. Det är en superbra och enkelt plagg. Kan tillägga att jag har ett spädbarn. Vet inte hur jag gör sedan när hon är större. Vi får se då.

Själv tycker jag att man ska byta om innan man lägger sig om man är större, tex varit i sandlådan, i mataffären etc. Jag har inte bacillskräck men vill inte ha smuts i sängen

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Bei Bei

För att pyjamas är så skönt!
    Byxor och tröja kan aldrig bli samma sak.
    Nattlinne eller helpyjamas är ju jättegosigt och håller barnet varmt på natten.

• Lalalong
    Frila2 skrev 2009-07-28 17:12:47 följande:
    Jag vet att vi inte har kallt inne (ca 23-24 grader, för varmt för min smak) så vi har inte pyjamas på dottern av den anledningen. Men däremot så använder inte dottern täcke och ligger man så still som man gör när man sover så blir man lätt kall om benen, armarna och fötterna. En body + byxor är inte direkt smart eftersom det då klämmer i midjan där byxorna sitter. Har hon bara en body blir hon väldigt kall om sina ben, framförallt de nätter vi har öppet i hennes rum. Det är en superbra och enkelt plagg. Kan tillägga att jag har ett spädbarn. Vet inte hur jag gör sedan när hon är större. Vi får se då. Själv tycker jag att man ska byta om innan man lägger sig om man är större, tex varit i sandlådan, i mataffären etc. Jag har inte bacillskräck men vill inte ha smuts i sängen
    Fast, som jag skrev innan, om man inte vill ha bakterierna som barnen får i sandlådan och i affären så förutsätter jag att man badar eller duschar barnen innan sänggående, för det fastnar ju inte bara på kläderna utan kroppen också. Och då förstår jag att man inte sover i dagens tröja. Klara tar inte heller på sig dagens tröja igen, om hon badat på kvällen, det skulle ju vara lite bakvänt tycker jag.
  • CloudBerry the 1st

På sommarn så används såklart inga pyjamaser eftersom det då ändå är över 26 grader i sovrummet men på vintern så är det nog inte mer än 22 och utan täcke så är det jättekallt så då behövs pyjamaser.

Bloggen som inte är något för dig är tillbaka: cloudberry1st.devote.se/
  • vickis75

Vi bor i ett hus från 1918 och även på sommaren är det svalt på första våningen. Barnen har inte pyamas, men en kortärmad tröja då. På vintern har de pyamas - båda sprattlar av sig sina täcken på nätterna och blir kalla utan något på sig.

Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdrakens365.wordpress.com -
Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?