Frila2 skrev 2009-07-28 17:12:47 följande:
Jag vet att vi inte har kallt inne (ca 23-24 grader, för varmt för min smak) så vi har inte pyjamas på dottern av den anledningen. Men däremot så använder inte dottern täcke och ligger man så still som man gör när man sover så blir man lätt kall om benen, armarna och fötterna. En body + byxor är inte direkt smart eftersom det då klämmer i midjan där byxorna sitter. Har hon bara en body blir hon väldigt kall om sina ben, framförallt de nätter vi har öppet i hennes rum. Det är en superbra och enkelt plagg. Kan tillägga att jag har ett spädbarn. Vet inte hur jag gör sedan när hon är större. Vi får se då. Själv tycker jag att man ska byta om innan man lägger sig om man är större, tex varit i sandlådan, i mataffären etc. Jag har inte bacillskräck men vill inte ha smuts i sängen
Fast, som jag skrev innan, om man inte vill ha bakterierna som barnen får i sandlådan och i affären så förutsätter jag att man badar eller duschar barnen innan sänggående, för det fastnar ju inte bara på kläderna utan kroppen också. Och då förstår jag att man inte sover i dagens tröja. Klara tar inte heller på sig dagens tröja igen, om hon badat på kvällen, det skulle ju vara lite bakvänt tycker jag.