• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • puss
    MetalNea skrev 2009-08-05 21:30:56 följande:
    Jag förstår inte varför man skulle behöva det. Tycker det verkar vara en bättre lösning att lära barnen att inte springa omkring hur som helst i "farliga" miljöer. Som exempel kan jag ta min egen mamma (och hennes gamla kollegor) som arbetat som dagmamma. Hon hade vid ett tillfälle nio barn i olika åldrar på egen hand. Inte satt hon hemma på gården för det. Hon tog ut dom på promenader i olika miljöer och har då aldrig behövt ha koppel på ungarna. Tycker faktiskt det ser hemskt illa ut och att det tyder på lathet hos föräldrarna!!
    eller på dumhet hos den som skriver inlägget.
    min mamma behövde inte det å då finns det ingen i hela världen som gör det, så det så.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Kyanita
    Jagbyttenick skrev 2009-08-05 23:16:35 följande:
    Sjukt söt, men vill inte barnet hellre leka med den än ha den på ryggen?
    Han leker med den också men han har de på ryggen utan protester för han vet att då slipper han hålla handen. Nu när jag tar fram den så tar han sina skor, han vet att vi ska ut och gå då. Jag brukar stoppa in något i den som han gillar (tex banan) som han får när vi är framme. Det är populärt!
  • MejaKiZnic

Bra under festivalen i stan, ett barn som absolut vägrar vara stilla och om man ska gå över vägar.

Min dotter är så liten nu så jag har inte haft någon användning av det, vem vet längre fram.

• Maijlo

Vaddå psykomorsa? Det är säkert bättre att ett barn springer rakt ut i trafiken... NEJ just det.

• Jagbyttenick
    Kyanita skrev 2009-08-05 23:23:40 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-08-05 23:16:35 följande: Han leker med den också men han har de på ryggen utan protester för han vet att då slipper han hålla handen. Nu när jag tar fram den så tar han sina skor, han vet att vi ska ut och gå då. Jag brukar stoppa in något i den som han gillar (tex banan) som han får när vi är framme. Det är populärt!
    Ah tack för tipset, får se vilken sele det blir
  • Tigerkattan

Jag funderar på att ge svar på tal ,nästa gång jag får någon på mig ,då jag kommer med min dotter och hennes groda, jag gillade det som någon här i tråden sa, så sant, så sant...
    "Det ser bättre ut med ett koppel på, än en bil!"
    Säger väl allt !

• Kyanita
    Jagbyttenick skrev 2009-08-05 23:31:33 följande:
    Ah tack för tipset, får se vilken sele det blir
    Var god!
  • Klåfingerapa

Har inte sett det särskilt ofta... men på en marknad vi var så gick en "morfar" med två små tvillingar i selar med koppel och det var så sjukt gulligt och skitsmart förstås!

• Kyanita
    Tigerkattan skrev 2009-08-05 23:32:21 följande:
    Jag funderar på att ge svar på tal ,nästa gång jag får någon på mig ,då jag kommer med min dotter och hennes groda, jag gillade det som någon här i tråden sa, så sant, så sant..."Det ser bättre ut med ett koppel på, än en bil!"Säger väl allt !
    Hehe, den ska jag använda om någon skulle säga nåt!
  • Loco Madre

Tja det är väl jättebra om man har små barn som inte vill åka vagn osv. Bra mycket bättre än bortsprungna eller påkörda barn iaf.

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina