barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
jag har köpt en sele som ser ut som en ryggsäck. jätte snygg o smidig. dottern vägrar hålla i handen och vill inte sitta i vagnen. plus att dom på hennes dagis har rekommenderat att vi ska låta henne gå så mkt som möjligt själv.. och eftersom jag har foglossningar (är gravid) så är det inte så enkelt att springa efter en 2 åring som vägrar lyssna.
www.angholmen.com/
Märk väl att sa att man kan "misstänka". Vore ju intressant om du säger hur det egentligen ligger till.
För övrigt vet jag en hel del personer som är utbildade till olika saker som inte alls passar till det eller är särskilt kompetenta.
Ofta är det ju så att teori i kombination med praktik ger den bästa kompetensen!
schratchy:
*gap skrattar* uppfostra, ursäkta mig men har du barn över huvudtaget? för det är oftast barnlösa personer som säger så nämligen. Tror du verkligen att bara du uppfostrar o att vi andra skiter i den biten.
Min son som var den som sprang ut i en trafikerad gata var 2 år när han gjorde det o det var en lek för honom jag försökte locka o pocka o bara gå emot honom men han bara rusade, hur mkt jag en bad eller blev arg eller bara pratade i normal ton med honom fortsatte han springa o bara skrattade.
förstår du hur farligt o hemskt det är att uppleva?
vad då uppfostra tror du jag lärt honom att göra så eller att jag inte försökt lära honom att han inte får springa iväg eller att bilar är farliga o gud vet allt. Vad i helsike tror du att man gjort?`
men som ngn annan sa barn är impulsiva de vill upptäcka o de lyssnar inte alltid för de förstår inte bättre, de agerar för att de lever i nuet o i en mkt skyddad miljö där aldrig ngt ont händer o vad är ont, vad är döden osv.
När vi var på Rhodos nu i sommar, så kom det en mamma o pappa från något europeiskt land och jag såg "kopplet" men ingen i kopplet..
Bakom kom en liten 1 åring och kröp längs gatorna.