• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Black roses
    puss skrev 2009-08-06 15:41:53 följande:
    och varför ska man "dra till"? lika smart är ju att föreslå att man tänder eld på barnet för att det ska stanna.
    Ja precis, så gör vi ju..
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • Scratchy
    puss skrev 2009-08-06 15:41:53 följande:
    och varför ska man "dra till"? lika smart är ju att föreslå att man tänder eld på barnet för att det ska stanna.
    Du ser inget sammanhang i det du själv skriver va?

Du pratade själv om att man skulle släppa... tadaaaaaaa!
  • Black roses
    Scratchy skrev 2009-08-06 15:42:41 följande:
    Nej, dina barn har säkert aldrig kommit till skada. Å andra sidan finns det miljontals barn som klarat sig utan. Jag talar inte emot selen, men jag talar emot att den skulle vara så himla underbar och lösningen på alla problem.
    Lösningen på alla problem?? Nej det har jag inte sagt... MEN med den vet jag vart mitt barn är iaf...
  • Scratchy
    Black roses skrev 2009-08-06 15:44:50 följande:
    Sen så undrar jag, använder du dig av hundkoppel eller?? INGA koppel fästs runt halsen, och selen sitter runt magen på barnen..Sen så pratade inte jag om att strypa någon försiktigt, utan om det följde ditt scenario.. För den delen, om du visste vad detta verkligen gällde, så skulle du veta att kopplen till selen/kopplet är 1 meter, och sitter fast i bak på de flesta selar..
    Jag vet exakt hur de ser ut och hur de fungerar. Man jag diskuterar inte om de kan vara effektiva för sitt användningsområde eller inte. Det jag gör här (vilket jag också förklarat) är att påtala att det inte är en jättebra idé i långa loppet med selen. Har ingenting emot tillverkarna eller användarna överhuvudtaget.
  • puss
    Scratchy skrev 2009-08-06 15:46:05 följande:
    Men varför har du väntat så länge med att uppfostra då?
    vem, jag? du beskriver ett scenario, och har sedan som förslag att man "skulle ha uppfostrat innan".
    du inser kanske att det inte är nåt alternativ i det scenariot som du själv beskrev?
  • Black roses
    Scratchy skrev 2009-08-06 15:40:25 följande:
    Men kom igen! Det enda jag menar är att selen i sig inte skapar mer trygghet än den förstör. Finns sjukt mycket risker med att ha sele, så att säga att man har den för säkerheten funkar liksom inte.
    Nähä?? Det gör du inte?? Jag ser det...
  • Liljekonvaljer

i lekparker däremot så lyckas jag ha uppsikt, och tar saker med ro än så länge, men vid vägar är det supersvårt att ha två ettåringar, den ena springer rakt ner i ett lerigt dike och under tiden man plockar upp det barnet så är det andra barnet mitt på vägen...
    Det är fullständigt galet och som det är nu så hindrar jag deras egen rörelsefrihet mer än om jag skulle använda sele.
    Så ser sanningen ut, tyvärr.

• Erika Ö

Hadlade inte tråden om hur det ser ut med sele/koppel??? Det kanske är praktiskt för vissa men JAG tycker personligen att det ser helt fel ut!

Vissa solhattar ser ju otroligt fula ut men dom är fortfarande praktiska... jag trodde tråden handlade om hur det ser ut inte vad selet/kopplet är bra för?

• puss
    Erika Ö skrev 2009-08-06 15:55:00 följande:
    Hadlade inte tråden om hur det ser ut med sele/koppel??? Det kanske är praktiskt för vissa men JAG tycker personligen att det ser helt fel ut! Vissa solhattar ser ju otroligt fula ut men dom är fortfarande praktiska... jag trodde tråden handlade om hur det ser ut inte vad selet/kopplet är bra för?
    vad tycker ni om det, är frågan. läs igen om du inte tror mig
  • Scratchy
    puss skrev 2009-08-06 15:50:24 följande:
    vem, jag? du beskriver ett scenario, och har sedan som förslag att man "skulle ha uppfostrat innan". du inser kanske att det inte är nåt alternativ i det scenariot som du själv beskrev?
    Jo, men min poäng är (som tidigare) att ett barn naturligt sett inte är galet. Det kan bli det, absolut, men det är inget som händer av sig själv. Man kan uppfostra barnen från början, så slipper man problemen sen.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina