• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Black roses
    Erika Ö skrev 2009-08-06 15:55:00 följande:
    Hadlade inte tråden om hur det ser ut med sele/koppel??? Det kanske är praktiskt för vissa men JAG tycker personligen att det ser helt fel ut! Vissa solhattar ser ju otroligt fula ut men dom är fortfarande praktiska... jag trodde tråden handlade om hur det ser ut inte vad selet/kopplet är bra för?
    Men det var inte vad du diskuterade förut, eller hur??
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • puss
    Scratchy skrev 2009-08-06 15:58:22 följande:
    Jo, men min poäng är (som tidigare) att ett barn naturligt sett inte är galet. Det kan bli det, absolut, men det är inget som händer av sig själv. Man kan uppfostra barnen från början, så slipper man problemen sen.
    javisst är det så. man uppfostrar barnen, så gör de precis som man lärt dem hela tiden resten av livet.
    och en elvamånaders är ju bara att sätta igång att lära gå fot.

hör ni det nu allihopa!! uppfostra era barn, så slipper ni problem sen.
  • KottensPappa

Scratchy beskriver sig själv som 25årig singel ifrån Gbg, av vilket vi kan misstänka att han inte själv har barn? Hans erfarenhet av problematiken kan därför misstänkas vara något begränsad...

• Erika Ö

Alternativen man hade att välja på var:

ser fel ut!! psykomorsa!

ser vettigt ut, men jag vill inte ha det

ser vettigt ut, jag vill ha det

Alla alternativ börjar med "ser" vilket jag iaf tolkade som vad man anser det ser ut med koppel. Man kanske hade kunnat formulera det hela lite annorlunda om man nu vill ha reda på vad folk tycker det är för praktiskt med koppel..

som sagt så är koppel på barn inte något som jag ser värst positivt på i dagens läge men vem vet jag kanske tycker det är en otroligt sak senare i livet. Och då får det faktiskt se helt galet ut! Huvudsaken är väl att man trivs med de val man själv gör!

• puss
    Scratchy skrev 2009-08-06 15:58:22 följande:
    Jo, men min poäng är (som tidigare) att ett barn naturligt sett inte är galet. Det kan bli det, absolut, men det är inget som händer av sig själv. Man kan uppfostra barnen från början, så slipper man problemen sen.
    och en ettåring som jagar efter duvorna på torget är alltså galen.
    till skillnade från att vara helt naturlig.
  • Black roses
    KottensPappa skrev 2009-08-06 16:00:41 följande:
    Scratchy beskriver sig själv som 25årig singel ifrån Gbg, av vilket vi kan misstänka att han inte själv har barn? Hans erfarenhet av problematiken kan därför misstänkas vara något begränsad...
    Skrattar.. Jahaja, ja men det skulle ju förklara saken...
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • puss
    inte då. låter ju fullt verklighetsförankrat.
  • KottensPappa

Av undersökning kan vi även konstatera att ca 75% kan se nyttan med att använda sele till barnen i vissa situationer. Jag misttänker att större delen av dem som röstat faktiskt har egna barn och erfarenheter av att dessa ibland kan vara snabbare än men tror. :)

• Scratchy
    Fast man kan ha barn även om man är singel för tillfället.

Och man kan vara utbildad psykolog med inriktning på barnpsykologi fast man är 25 år. (Hehe, shit jag har försökt att inte outa min utbildning, och lyckats såååååå länge...)

Och vad Göteborg har med saken att göra förstår jag inte.
  • Scratchy

Men nu ska jag in mot stan. Ha det gôtt så länge, ser fram emot vidare diskussioner.

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina