• Mysgos

Mirakeltråden - del 9

Mirakeltråden - del 9

Dags igen för en ny tråd!
    Tiden bara springe iväg och så gör även sommaren.
    Men ännu kan vi njuta lite till av varma sommardagar och härliga bad med våra sköna 2 åringar!
    Och denna tråd kommer även räcka in till hösten, så vi får väl se hur många trotsiga 2 åringar vi har då i tråden.

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar väger, men även vad ny tillskotten väger!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 9
  • Postis

Har lagt in två bilder på Vidar i mitt galleri.

• Mysgos

Postis: ååå en sån gosing!!! Du, vart har ni köpt den fina gula rutschbanan?

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Postis

SysterAnna: Vilken kul grej, trevlig resa!

Singha: Hur har det gått idag?

Lime: Kul med barnkalas! Blir det många barn?

Mysgos: Den är köpt på ToysRus, har för mig att vi pratat om det tidigare.

• Singha01

Postis...Vilken liten godbit . Tackar som frågar. Jonathan var blyg och rätt ofokuserad under sin första dag på dagis . Det var nog en del att ta in för honom men han verkade nöjd efteråt.

Jag ser att Rajan lämnat oss...igen...{#lang_emotions_undecided}. Trist att vi inte ska kunna ha diskussioner och olika åsikter om saker och ting.

Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • JsN

Läste din blog Singah, det låter ju som en bra dagisstart! Lycka tillmed morgondagen!

• Mysgos
    Postis: Ja, jag har säkert frågat förut. Vi letar och letar efter en bra rutchkana men hittar bara små pluttar!! Och den stora på toysrus passar inte budgeten. Barnens hus hade en jättebra tidigare i sommar, men den ska de inte ta in igen. Typiskt!!

Va? Har Rajan lämnat oss igen!? Varför då??
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Singha01
    Mysgos skrev 2009-08-17 20:13:23 följande:
    Har Rajan lämnat oss igen!? Varför då??
    Det kan man fråga sig men för vissa är det svårt att ta kritik för sina uttalanden.
  • Horribly

Apropå det här med barn och slåss och knuffande, så har jag fått stort hjälp av följande svar i en annan tråd. www.familjeliv.se/Forum-15-314/m43986508.html

Ture är ju en sådan som tyvärr agerar genom att t.ex knuffas. För mig hjälpte det att läsa att beteendet är helt normalt och att jag gör helt rätt som hjälper Ture så ofta och mycket det bara går med att styra upp leken med andra. Min tro är att han växer ur beteendet om jag fortsätter vara konsekvens i att det aldrig är OK att slåss, knuffas osv och att hans utveckling gör att han själv förstår det.

• Singha01

En sak har jag lärt mig under mina år här på forumet och det är att inte lägga mina egna tolkningar i skriven text. Om någon "ifrågasätter" mina uttalanden försöker jag se det positivt numera och inte negativt.

• JsN

Horribly, visst är det så, det mesta de flesta av våra barn gör är fullständigt normalt och en del i utvecklingen. Sen gör vissa barn vissa saker mer och andra annat.

Svar på tråden Mirakeltråden - del 9