Mirakeltråden - del 9
Mirakeltråden - del 9
Mirakeltråden - del 9
Har lagt in två bilder på Vidar i mitt galleri.
Postis: ååå en sån gosing!!!
Du, vart har ni köpt den fina gula rutschbanan?
SysterAnna: Vilken kul grej, trevlig resa!
Singha: Hur har det gått idag?
Lime: Kul med barnkalas! Blir det många barn?
Mysgos: Den är köpt på ToysRus, har för mig att vi pratat om det tidigare.
Postis...Vilken liten godbit
. Tackar som frågar. Jonathan var blyg och rätt ofokuserad under sin första dag på dagis
. Det var nog en del att ta in för honom men han verkade nöjd efteråt.
Jag ser att Rajan lämnat oss...igen...
. Trist att vi inte ska kunna ha diskussioner och olika åsikter om saker och ting.
Läste din blog Singah, det låter ju som en bra dagisstart! Lycka tillmed morgondagen!
Apropå det här med barn och slåss och knuffande, så har jag fått stort hjälp av följande svar i en annan tråd. www.familjeliv.se/Forum-15-314/m43986508.html
Ture är ju en sådan som tyvärr agerar genom att t.ex knuffas. För mig hjälpte det att läsa att beteendet är helt normalt och att jag gör helt rätt som hjälper Ture så ofta och mycket det bara går med att styra upp leken med andra. Min tro är att han växer ur beteendet om jag fortsätter vara konsekvens i att det aldrig är OK att slåss, knuffas osv och att hans utveckling gör att han själv förstår det.
En sak har jag lärt mig under mina år här på forumet och det är att inte lägga mina egna tolkningar i skriven text. Om någon "ifrågasätter" mina uttalanden försöker jag se det positivt numera och inte negativt.
Horribly, visst är det så, det mesta de flesta av våra barn gör är fullständigt normalt och en del i utvecklingen. Sen gör vissa barn vissa saker mer och andra annat.