Mirakeltråden - del 9
Mirakeltråden - del 9
Mirakeltråden - del 9
Mysgos: Trist att du inte kan komma med på träffen, men jag förstår dig. Lyxigt med barnvakt!
Mysgos
Klart jag förstår att du lägger all din energi på annat. Du har ju dessutom ganska långt att åka. MEN det hade varit jätteskoj att träffa dig och jag hoppas det blir någon annan gång istället. Skönt att ni fick barnvakt!
JsN
Låter som en helmysig dag.
Postis
Jo det är gott med kräftor men tyvärr klarar min mage inte av mer än 3-4 stycken åt gången. Tur vi ska äta nästa helg och nästa så jag får lite sammanlagt iaf.
Kul med en träff. Jag vet dock inte om jag kan komma eftersom min mamma fyller 70 år 10/10 och det kommer troligtvis att bli firande den 17/10 också, men det är inte helt säkert. Jag lämnar det öppet tillsvidare.
Dags att krypa till kojs.
Jag kände att jag ville göra något mer på min sista semestervecka innan jobb & flytt drar igång, så jag bokade igår en stuga i Sälen. Jag & Wilmer ska vara borta 2 nätter. Bara vara, inga måsten. Så snart åker vi, ska bara äta frulle & packa ner maten.
Vad mysigt Syster Anna! Ha det så roligt!!
Själv börjar jag arbetsveckan med en mammaledig måndag. 3st kvar innan vardagen börjar, det är hääärligt med 3 dagars arbetsvecka!
Första dan på dagis för Jonathan och mig idag
JsN: För att det e endast pojkar som gjort så mot henne.
Mysgos: Jo, när han slog en henne med först en kratta i huvudet o sen hinken då tog hon undan honom o sa ifrån. När han slängde dockan i huvudet på henne då sa hon oxå ifrån, men det handlar ju mycket om HUR man säger till.
Snigel: Han e tre år o jag känner att när de e här en hel dag som det har blivit då vi bor en bit ifrån varann o de har en liten bebeis - då kan vi ju inte sitta me på golvet HELA tiden. Han bet henne dessutom när de båda satt i badkaret o JAG satt bredvid!! Det gick snabbt o jag trodde väl inte i min vildaste fantasi att han skulle bita så därför var jag helt enkelt inte vaksam på just det. Så Postis, jag förstår dig o trodde inte heller att de var själva, men det e ju sjukt jobbigt att man inte ska kunna lämna dem för en sekund!
varför vi tycker det e jobbigt att umgås? Jo, för det blir ett evigt NEJ o SKRIK crescendo när de är här. Föräldrarna e väl inte de mest pedagogiska o har insett det o ska gå föräldrakurs nu under hösten samt att sonen är "speciell i vissa situationer" så som dagispersonalen uttryckte det under utvecklingssamtalet.
Vi har INTE givit upp vår vänskap, men det har givetvis påverkat den. Vi träffas ist nder andra omständigheter o JA - om mitt barn inte vill leka med honom o beteer sig som om hon e rädd - då tvingar jag henne inte.
Här är ni Grattis alla nyblivna 2-åringar! Ja, visst har tiden gått fort...
Vi har tokrenoverat hemma (inte jag, men maken). Sedan har vi gjort västkusten, besökt Liseberg, Borås djurpark, Nordens ark, Havets hus och fångat krabbor.
Rajan, när har du BF? Läste om blöjor i senaste tråden och Viktor sover utan och det går bra bara han kissar innan han går och lägger sig.
Syster Anna, ha det så bra i Sälen!
Igår gjorde jag en massa tårtor till barnens kalas i helgen. David ska ha sitt första barnkalas så han längtar och räknar dagarna
Fick reda på att barnen ska få sin tredje kusin i januari, tror att det blir en tjej men vi får se
Ska iväg på lite shopping nu i eftermiddag, har haft höstkänslor den senaste veckan och har köpt det mesta som behövs till barnen men ska spana på nya skor.