Mirakeltråden - del 9
Mirakeltråden - del 9
Mirakeltråden - del 9
Sitter här och hoppas att den lille gullungen ska somna så att jag också kan lägga mig. Övriga i familjen är ute och går.
Igår hände något otrevligt här. Minns ni att jag skrev om min väninna vars 3-årige son var lite hårdhänt mot Arvid? Det funkar oftast rätt bra nu mellan Arvid och honom, vilket är jättekul. Igår gjorde han dock Vidar illa. Det gick så fort så ingen hann hejda honom (jag såg inte ens vad som hände), men antingen så slog han eller också satte han handen på Vidars huvud och tryckte till. Vidar gallskrek såklart hysteriskt, tog lång tid att lugna honom. Han verkar dock inte ha tagit någon skada, kanske blev han mest rädd.
Min väninna blev jätteledsen. Dels för att hennes pojke gjorde Vidar illa och dels av oro för framtiden. De får sitt andra barn närsomhelst och hon är redan innan orolig för hur det ska gå då pojken ofta är hårdhänt mot andra barn samt elak mot deras katt. Han är dessutom i en riktig trotsålder så hon är rätt slutkörd (i kombination med att vara höggravid). Tycker jättesynd om henne.
Det var hemskt att höra Vidar skrika så hysteriskt och till en början otröstligt. Mår jättedåligt när jag tänker på det.
I övrigt så mår vi bra, och det rullar på här hemma. Dagarna går hyfsat, men framåt eftermiddagen är jag helt slut. Tur att sambon kommer hem vid 17.
Postis: Kram till er alla o jag förstår precis vad du menar och UTAN ATT DRA UPP DEN GAmLA DISKUSSIOENEN OM POJKARS HÅRDHÄNTHET kan jag säga att O´s ena kompis slår henne så fort han kommer åt OCH har sönder hennes leksaker SAMT tjuvnyper vår hund - jag älskar när hon o sonen kommer hit...NOT o e ännu lyckligare över att de ska gå i samma dagisgrupp...
Den andre KILLkompisen har bitit henne, rivit henne o tar alla hennes saker han kommer åt - sååå trist för den familjen vill vi inte längre umgås med just pga sonen.
Jag tycker oxå synd om den mamman. Och om Vidar så klart - nästa gång ni ses kan ni inte lämna dem själva ens en sekund - vår hund stänger jag undan i kontoret när nån av ovan nämnda killar kommer på besök. Oli sitter mest i mitt knä när de fullständigt river loss här...
Min bebis får gärna komma ut nu...börjar bli dags känns det som.
Här nästan stormar det så tvätten torkar på 0-tid
Postis: Vad trist. Jag känner ju igen det hela dock, från motsatt perspektiv. Ture är inne i värsta "göra illa andra" perioden och det är jättetröttsamt. Jag längtar tills det blir dagis i morgon så de äldre flickorna och pojkarna får "tukta" honom litegrann, samt att jag kan få en paus själv under de tre timmarna han får vara där. Dock är det svårt det där med hårdhänthet, jag tolerar det inte en sekund, men vad gör man om de inte slutar med det? Jag tycker att man vid 3 års ålder borde börja vara lite mer försiktig, eller jag förutsätter att Ture tills dess är så pass mogen att han förstår att han inte får slåss, knuffas osv. Någon här med äldre barn som var lite ruffliga som små, hur är det nu? Och hur hanterade ni det?
Mirakelträff 17/10 i Arboga
Singha + 2 barn
Horribly + 2 barn
Syster Anna & Wilmer
Postis + sambo och 2 barn
lilla fru snigel + Ida
Postis
Tråkigt!
Horribly
Jag har inte haft något barn som varit hårdhänt på det viset, snarare så har problemet varit tvärtom, att jag önskat att det funnits mer att "sätta emot" så man inte bara tar emot. Men jag kan mycket väl förstå dina tankar. Tja, vad ska man göra? Försöka vara med, låta bli att lämna dem ensamma och på så vis undvika att situationen uppstår.
Rajan
Ärligt talat så förstår jag uppriktigt sagt inte att man väljer bort ett umgänge p g a ett litet barn. Det måste ju finnas annat bakom som gör att man ger upp en vänskap/ett umgänge? Det är ju ändå de vuxnas ansvar att se till att situationen inte skapas när man vet att tendenser finns. Att sitta med på golvet när barnen leker osv. Eller?
Ego
Vi har nyss kommit från stugan efter en hektisk helg. Kalas x 2 och kräftskiva på det. Jisses, ska bli skönt att jobba imorgon! ;) Nej nu ska jag lägga upp lite Traderaauktioner.
Rajan: Trist för er med O's kompisar. Vill förtydliga att min väninnas pojke och Vidar inte var lämnade ensamma; pojkens mamma satt bredvid och jag stod alldeles intill, men med ryggen åt dem. Kommer dock inte lägga ifrån mig Vidar mer i hans närhet. Tror även att hans mamma kommer vara oerhört vaksam i framtiden.
Snigel: Kul med kräftskiva! Jag älskar kräftor, men har tyvärr inte ätit det på några år.
Är TRÖTT. Lille gullungen har bara sovit korta stunder under dagen så jag har inte vilat alls mycket. Han är dock rätt nöjd så jag tror inte det går någon nöd på honom. Är lite orolig för natten; det sägs ju att en god dagssömn ger god nattsömn...
Postis: Usch vad obehagligt och de är ju så små de små liven så de klarar ju inte så mycket, klart ni blir oroliga! Skönt att allt verkar ha gått bra iallafall. *kramar om er*
Rajan: Blir nyfiken, vad säger pojkarnas mamma/pappa när de är så hårdhänta? Gör de ingenting åt det? De kan väl inte bara sitta och titta på när deras barn gör så mot er dotter och din hund?
Ego: Som ni märker lägger jag mig inte i era disskussioner om en träff, jag känner att jag inte orkar engagera mig i en resa till Arboga eller en träff med er. Jag är ledsen, men jag tackar nej. Jag behöver all min energi för att orka med mammas sjukdom och vår egen vardag här hemma, jag hoppas ni förstår mig....
Idag har vi haft BARNVAKT. Det händer inte särskilt ofta här hos oss, men idag tog farmor o farfar med barnen till slottskogen och jag o mannen fick 4h för oss själva.
Vi började med att åka och köpa nya joggingskor till mig ( fy tusan vad dyrt det är med joggingskor ) och sedan tog vi hämtmat med oss hem, kröp ner under filtarna medans vindarna yrde utanför och det var ett riktigt uselt väder och så såg vi på film. Sååå skönt! Precis vad vi behövde idag!! ![]()
Rajan, jag förstår inte varför du måste påpeka att barnet som slår Olivia är en pojke.
Postis, hur är det med Vidar idag? Inga men av gårdagens hårdhänta behandling hoppas jag.
Vi har haft en mysig eftermiddag på svärföräldrarnas koloni.Varmt och soligtoch färska grönsaker direkt ur landet till middag!
JsN: Vidar mår bra idag, vi märker ingenting av det som hände igår tack och lov. Eller jo, han har ju bara sovit korta stunder under dagen, men jag har svårt att tro att det har med det att göra.