• Mysgos

Mirakeltråden - del 9

Mirakeltråden - del 9

Dags igen för en ny tråd!
    Tiden bara springe iväg och så gör även sommaren.
    Men ännu kan vi njuta lite till av varma sommardagar och härliga bad med våra sköna 2 åringar!
    Och denna tråd kommer även räcka in till hösten, så vi får väl se hur många trotsiga 2 åringar vi har då i tråden.

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar väger, men även vad ny tillskotten väger!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 9
  • syster anna

Singha: har inte schema för okt än. Lämna förslag ni, så lägger jag ledigt den helgen vi ska ses (när jag lägger in schemat på jobbet)!

• Singha01
    syster anna skrev 2009-08-13 20:51:16 följande:
    Singha: har inte schema för okt än. Lämna förslag ni, så lägger jag ledigt den helgen vi ska ses (när jag lägger in schemat på jobbet)!
    Men då kollar jag församlingsgården imorgon. Annars får vi ses hemma hos oss.
    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • syster anna
    Singha01 skrev 2009-08-13 21:18:29 följande:
    Men då kollar jag församlingsgården imorgon. Annars får vi ses hemma hos oss.
  • lilla fru snigel

Mysgos
    Måste ju ha blivit någon miss i den delen då, eller så kanske donatorn helt enkelt inte har vetat om att han har anlagen, vad vet jag.

Turnerflickor (för det är bara flickor som får det) kan vara kortare än vad min moster är (och längre med). Okunniga skulle nog kunna säga att de är dvärgar.

Singha
    Låter ju jättebra med församlingshemmet. Vi kan ju dela ansvaret med maten med, man kan ju göra iordning hemma och frakta med.

Ida har inte visat några tecken på sjukdom idag. Vi har dock varit inne och tagit det lugnt, tror hon behövde det. Jag ska jobba imorgon och hon gå på dagis. Sen åker vi till stugan och den här helgen är vi datorfria däruppe. Kräftor ska ätas och Ida ska firas så vi har fullt upp. Dessutom så har tjejerna varsin kompis med sig så nu blir det tråååångt. M och hennes kompis får sova inne i stugan, dvs i kök/allrummet som är cirka 15 kvm stort. Det blir trångt men finns det hjärterum osv. Det ska nog gå bra.

• Rajan

Hej!

Ingen bebbe trots värsta känningarna hela eftermiddagen - blev helt plötsligt "sjuk" - såna förkylningskänslor o frös halvt ihjäl trots att jag satt i solen med filt...mysko. Badade i skållhett vatten o sen sov jag tre timmar o åt mackor - SEN mådde jag bra igen. Nån av er som mådde så innan förlossningen? 7 dgr kvar...

Oli e värsta dagisprinsessan!! Hon gillar det skarpt (tror vi) Pappan kör ju hela inskolningen själv (av 9 barn e det 6 pappor som skolar in - Ingarö=värsta bästa jämställda Iaf så sov hon där idag o det gick hur bra som helst efter att hon satt sig upp EN gång o ville sjunga "Blinka lilla stjärna" - såååå söt!!

Imorn ska vi till lantmännen - MIN BÄSTA AFFÄR!! - o handla nya gummistövlar - ska aldrig mer sätta min fot i en Vincentafär - inte undra på att hon ogillat sin stölar - de skiljde 7 mm på höger o vänster stövel. Granngården e nog bättre än alla andra affärer tillsammans - hund, häst, trädgård OCH kläder i en o samma affär - nästan för bra för att vara sant!

ha det så trevligt på er träff - jag tror vår bebis e alltför liten för att komma med på sådana äventyr redan då.

Kortväxta? Ni kanske minns att min man e judisk? All familj o släkt e europeiska judar o i våra vanliga svenska mått...ja, då e de inte "normallånga" iaf Jag e ju så van vid dem nu, men när min låååånga väninna träffade dem första gången - ja då såg det ut som när en ardenner hälsar på en shettis Men INGET sitter ju i längden (förutom kanske vissa sjukdomsrelaterade åkommor i så fall) för i så fall vore det märkligt att det gått så "bra" för de flesta judarna jag träffat.

Nu novalucol o sen SOVA! på sidan igen...

• Nena70

Rajan, hoppas du fortsätter att må bra tills bebisen kommer nu. Fick småskratta lite för mej själv, för jag är ju också ingift i en judisk släkt och eftersom jag är 163 cm lång tycker jag det är underbart att vara med på bröllop och liknande på min mans sida av släkten - enda gången jag känner mej lång.

• JsN

Och min svärfamilj är kort ändå...

• Mysgos

Jag menar inte heller på något sätt att jag inte skulle älska det barnet bara för det föds som en dvärg, (kortvuxen som JsN säger att det heter). Alla barn är ju unika och jag vet att  vad som än hade drabbat Viktor hade jag älskat honom LIKA mycket ändå. Jag tyckte bara det var konstigt att en spermabank inte hade försäkrat sig om att detta inte skedde. Det är ju synd att föra dåliga gener vidare tänker jag, om man kan förhindra det. Men om det är så att det kan ligga latent och det förmodligen även ligger latent hos mamman, så är det ju inte något spermabanken kan göra något åt!

Idag är jag och Viktor lediga!! Såååååå skönt.

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Rajan

Kan inte släppa riktigt...men för mig att säga "dvärg" e lika svårt som att säga "neger"...t o m svårt att skriva.
    DVÄRG känns som ett sagoord på nåt sätt. Om jag skulle beskriva att jag mött en "dvärg" i ett samtal med någon skulle jag nog använda kortväxt oxå.

Nu ska jag in o kolla sveriges populäraste bloggar - DN listar idag o jag har ju hittills endast besökt Schulmans...jag e bara såååå me i matchen

Svar på tråden Mirakeltråden - del 9