Vi var ut och promenerade förut, var förbi sambons jobb där dom hade värsta toastoppet så han ville kolla till. Medan vi var där kom en kvinna från Erytrea som är mamma till en på Leyas avdelning. hon såg så seg ut och gick väldigt sakta, jag frågade hur det var och hon svarade lite dröjande att hon var trött, hade praktik nu på ett dagis, sen pekade hon på läppen och sa på knagglig svenska att hon gjort illa sig, -jasså, du har spräckt läppen. Sen pekade hon på jackluvan som hon hade dragit över huvudet och sa -den här också. Fattade inte riktigt vad hon menade. Sen sa hon att hon skulle gå och handla men hon gick bara en bit bort och pratade sen i mobilen när vi gick förbi, då ställe hon sig med ryggen mot oss och sen när vi hade gått förbi såg jag att hon höll sig för kinden medan hon pratade.... Fick liksom för mig att hon hade blivit misshandlad, troligen av sin make? Är det för snabbt att dra den slutsatsen? hennes äldsta dotter är inte heller snäll mot henne (6 år) utan slår gärna henne och är den som bestämmer i familjen. Känns lite jobbigt nu tycker jag, vad gör man? Känner henne liksom inte så väl att jag vill "lägga" mig i.....