• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Vi var ut och promenerade förut, var förbi sambons jobb där dom hade värsta toastoppet så han ville kolla till. Medan vi var där kom en kvinna från Erytrea som är mamma till en på Leyas avdelning. hon såg så seg ut och gick väldigt sakta, jag frågade hur det var och hon svarade lite dröjande att hon var trött, hade praktik nu på ett dagis, sen pekade hon på läppen och sa på knagglig svenska att hon gjort illa sig, -jasså, du har spräckt läppen. Sen pekade hon på jackluvan som hon hade dragit över huvudet och sa -den här också. Fattade inte riktigt vad hon menade. Sen sa hon att hon skulle gå och handla men hon gick bara en bit bort och pratade sen i mobilen när vi gick förbi, då ställe hon sig med ryggen mot oss och sen när vi hade gått förbi såg jag att hon höll sig för kinden medan hon pratade.... Fick liksom för mig att hon hade blivit misshandlad, troligen av sin make? Är det för snabbt att dra den slutsatsen? hennes äldsta dotter är inte heller snäll mot henne (6 år) utan slår gärna henne och är den som bestämmer i familjen. Känns lite jobbigt nu tycker jag, vad gör man? Känner henne liksom inte så väl att jag vill "lägga" mig i.....

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: håll ögonen öppna och om du ser det fler gånger så ringer du soc. det kan du göra anonymt om du vill.

Nu har vi en frysbox full med lamm
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

Tyvärr är det snörvel och host på J, fick det jättejobbigt det dygnet som singulairen missades men hon ska till doktorn på måndag

• mumia

Idag har Jolina varit utan blöja hela dagen, även på dagis, och hon har kissat på toaletten alla gånger Men sen på eftermiddagen sa hon att var bajsnödig så då lär blöjan åka på, hon kan inte bajsa på toaletten/pottan men det kommer väl det också en vacker dag....

Hade en jobbig dag på jobbet idag med en timmes övertid och ändå kände att jag hade svårt att släppa taget. Ska va ledig fre lö sön så man vill ju liksom känna sig klar och nöjd men idag var det långt ifrån det. jobbigt.

• 2små2stora
    Mumia: J verkar bajsa på pottan på dagis, hon hade bajsat i trosorna idag och det verkade höra till ovanligheten. Fröken trodde att det berodde på att de hade vikare. J hade stått helt stilla och tagit fröken i handen och nickat när hon diskret frågade om de skulle byta.
    Hemma bajsar hon utan problem i trosorna och kommer och talar om det.
  • 2små2stora

Jippii Idag lade J ifrån sig napp och gose direkt när vi kommit in på dagis och sprang in, hon hade inte ens tid att säga hej då

• Kavat
    2små2stora skrev 2009-10-02 08:43:32 följande:
    Jippii Idag lade J ifrån sig napp och gose direkt när vi kommit in på dagis och sprang in, hon hade inte ens tid att säga hej då
    Hurra! Hejja J!!! Vad skönt, äntligen!
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2009-10-02 09:59:14 följande:
    Hurra! Hejja J!!! Vad skönt, äntligen!
    Hoppas bara att det håller efter nästa långledighet i slutet på oktober.
  • Blindness

Idag var jag på möte på eftermiddagen och sen tog jag ledigt resten av dagen och sambon likaså, Leya är kvar på dagis men vi tänker hämta henne lite tidigare men tänkte att det är lika bra hon får sova där. Passar på att måla och dona så vi får lite gjort!

Syrra, jag träffar inte mamman så ofta, mest pappan som lämnar, men ska hålla utkik.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

OJ så lugnt det var här då!! Bara fyra inlägg igår och ingenting på ett dygn

Vi skulle ha åkt upp till Rättvik på marknaden idag men vi tyckte det var för kallt för att gå på marknad. Ja man är liksom inte van och beredd när kylan plötsligt kommer. Jag tycker 5 grader känns svinkallt

Har varit å köpt nytt nätagregat till den stationära datorn så jag kan få fart på den igen, alla bilder ligger i den och jag tänkte skicka iväg för framkallning. Det är ju skrämmande, tösen är snart 2,5 år och jag har inte en enda bild på henne

Jolina är helt underbar!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13