• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Syrra, hehe, vi köper aldrig satsumas, blir väl clementiner runt jul antar jag Tror alltid att dom inte är så god just nu även om jag blir överbevisad då och då.

Heoo, men det är väl rätt gott det med, Leya har ännu inte sagt det (förutom en gång när hon svarade mig) men det var väldigt härligt när hon en morgon sa spontant "jag tycke om dig", inte ord som vi brukar använda så det var kul! Hur är det med magbild förresten?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

Imorgon ska jag ta V till logopeden. Jag hoppas han vågar öppna käften och prata lite bara så att vi kan få lite ordning på det hela. Han är ju väldigt tyst när det är folk han inte känner.

• mumia

RosaNapp - Ja hoppas han talar Sån är Jolina med, en riktig pratkvarn i vanliga fall men om främmande människor är med så säger hon ingenting.

Blind - gulligt!
    Jolina säger "tacke maten" när hon ej vill ha mer. Ibland sitter hon kvar och pratar lite med oss och ibland skruvar hon på sig och vill iväg. Iofs så är väl vi oftast klar före henne (ja jag är snabbt....föör snabbt, jag vet) så när hon tackar för sig så är det bara att duka av.

3bus - vet ej än, har inte köpt några och provat.

• RosaNapp

V säger "tack för maten" och så måste man säga varsågod innan har går och tvättar sig . Fast han säger inte det på normalt sätt, han growlar (stavning) fram det . Och helst ska man svara på samma sätt...

• Melisabeth

Jag älskar det faktum att Ellan säger tack för maten och oftas plockar bort sin tallrik efter sig. Stort tack till dagis som lär henne sånt

Idag ringde jag hem från jobbet - jobbade sent och ringde en stund innan Ellan skulle gå och lägga sig. "Hejdå mamma, älskar dig, gonatt, ses imon" Ungen vet vad som gäller uppenbarligen

• Blindness

Lugna puckar idag med ser jag.... boring då jag har lite tid över på jobbet nu. Har jobbat undan så bra så jag har lite slötid...

• Blindness
    Mel, gulligt ju! Jag tycker det är roligt att prata med Leya i telefon nu för nu låter hon som ett barn och svarar när man pratar
  • Kavat
    2små2stora skrev 2009-09-30 19:42:00 följande:
    Heoo: vad mysigt Är det någon mer som har barn som kissar mängder efter att ha ätit satsumas.
    Min dotter, men hon kissar tom. på sig.
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2009-10-01 13:55:11 följande:
    Min dotter, men hon kissar tom. på sig.
    J kissar också på sig för  vi har inte en chans att hinna till pottan. Har forskat lite och citrusfrukter är vätskedrivande.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNapp

Idag var vi till logopeden. Hon var jättebra. Det tog ett tag, men sen började V prata. Fast inte tillräckligt mycket så vi ska dit en gång till. Hon trodde dock att han hade det mönstret att lära sig på, samla på sig en massa information och helt enkelt vänta med uttalet för att det inte är "viktigt" just nu.

Fick iallafall med hem på papper hur man bäst bemöter honom i talet så kan skicka det vidare till f&f och mormor som gärna antingen inte lyssnar eller skojar om det hela tiden. Hon blev inte alls glad när jag berättade deras inställning sas. Inte jag heller, men eftersom folk inte lyssnar på mig så har jag iallafall papper på det nu .

Nu har jag ont i huvudet, anatagligen druckit dåligt idag. Var ju tvungen att dra ner en sväng på stan efter vi hämtat E på förskolan för någon har spärrat min bankdosa .

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13