• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Linnea är fortfarande inte intresserad av tvn, hon tittar korta stunder men sen leker hon istället och glömmer bort den. Hon säger ibland att hon vill se film och plockar fram en men sen tittar hon bara 5 min ändå.

Här blir det dagis några timmar för Linnea. Hade glömt helt att lämna tider för denna vecka eftersom jag inte vet nå jobb men jag ringde imorse och gjorde upp att hon skulle få komma må, ti, to, fr 9-14 denna vecka om det inte blir nå jobb åt mig. Måste ju passa på att komma igång med studierna, är ju bara 3 månader kvar nu innan uppsatsen ska vara klar och jag antar att det tar lite tid att få den klar, har en liten idé nu om vad vi ska undersöka så jag ska kolla med min kollega vad hon tycker om det.

• Blindness
    Tess, var glad för det (fast antar att det hade kunnat underlätta vissa situationer? ), Leya är helt besatt av tv/dator, vill gärna kolla youtube där det finns ett stort utbud och hon har lärt sig att klicka vidare sig själv men man måste ju ändå vara i närheten för att alla klipp är ju faktiskt inte rumsrena, tråkigt nog...

Syrra, hoppas det går bra hos läkaren och att ni blir lite klokare
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: lite klokare blev vi. Hon fick ytterligare en inhalation Fluitide som hon ska ha varje dag. Ailosen ska vi bara använda när hon blir förkyld. Vi fick ett schema på när olka saker ska ges. Hon ska även ha allergi medicinen varje dag då den även fungerar mot 3 olika virus.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Syrra, får hoppas hon blir bättre då, jobbigt att hon ska ha problem med astma Har ni varit till dietist också?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-10-05 12:48:10 följande:
    Syrra, får hoppas hon blir bättre då, jobbigt att hon ska ha problem med astma Har ni varit till dietist också?
    Japp och hon väger 13kg nu med tights och tunika så det är nog min våg som väger fel på den väger hon bara 12kg. Så vi ska fortsätta som vi gör med mat och calogen. Fick även träffa dietistens vikarie vilket är skönt alltid bra att ha ett ansikte på den man pratar med.
  • Sötboll

Pontus gillar verkligen både tv och dator. Men datorn får han inte sitta vid ensam längre (och titta på nalle puh på youtube osv.) för till slut sitter han och pillar bort tangenterna på tangentbordet. Har 7 tangenter som har tagit/pillat o bankat bort, inget kul

Så fort han kommer in så vill han se på Nalle Puh eller Pingu på dvd...

• FruHeo

3bus; skönt att ni fick lite ordning på saker och ting. Fluitide är det inhalationssteroider? Vad har hon för superallergimedicin som fungerar mot virus? Aerius?
    Skönt att det var vågen det var fel på! Hihihi

Blind; roligt med besök, god mat och att det går framåt med målandet.

Mumia: ooooh aj, neeeej, hoppas att det bara var tillfälligt!!!

Ja här blir det rätt mkt tv när de är sjuka. Så vi kan varenda jävla replik i madicken, emil, bullerbyn, saltkråkan, lotta på bråkmakargatan osv.
    Idag fick även Saga gå på dagis så det är alldeles tyst här hemma. SÅ JÄÄÄÄÄVLA SKÖNT!!!!!! Så nu ska jag återgå till jobbet, har varit på besök på s-mvc, blivit klämd på, stucken i armen och framförallt ytterligare ett ul. Hihi, pyret vinkade glatt och växer precis som h*n ska.

• 2små2stora
    Heoo: det är inhalations stereioder och doktorn tror att vi ska få nebunetten att funka Såg att det fanns till ailos också så jag ska se om jag kan få det i stället för den vi har nu när vi ska tillbaka om 3 mån. Jo aeriusen ska funka på 3 olika virusar.

Härligt att hon kan gå till dagis nu.
  • 2små2stora
    2små2stora skrev 2009-10-05 13:45:32 följande:
    Heoo: det är inhalations stereioder och doktorn tror att vi ska få nebunetten att funka Såg att det fanns till ailos också så jag ska se om jag kan få det i stället för den vi har nu när vi ska tillbaka om 3 mån. Jo aeriusen ska funka på 3 olika virusar. Härligt att hon kan gå till dagis nu.
    Tydligen så funkar flutide bättre än pulmicort för vissa personer.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13