• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Skönt att dom bytt bakgrund, Leya ville alltid titta på Snövit pga bakgrunden här på familjeliv

Nu har jag beställt en ny "kur" med Cambridge, har blivit lite för mycket av det goda ett tag nu så det känns som det är dags för en detox igen

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

Tess82: lycka till med jobbet. Hoppas du får det, kan ju vara gott med extra pengar om inte annat just dom månaderna.

Idag ska V till audionomen på näl. L tar honom dit. Är dock inte det minsta orolig för hans hörsel så det kommer nog gå alldeles super! Efteråt ska V försöka fjäska till sig pizza har han sagt till mig .

Jag är jättetrött, fick inte mycket sovet i natt. L ville prata igårkväll och det var väl ett av de bättre samtalen vi någonsin haft, men vad det kommer leda till har jag ingen aning om.

• Kavat
    Tess82 skrev 2009-10-06 11:14:58 följande:
    Tack för era tummar, hon tog bara emot ansökningar nu så skulle hon titta igenom dem sen när ansökningstiden gått ut (den 14e tror jag). Får väl bara vänta och hoppas att hon hör av sig sen då...
    Du får väl titta in den 15:e och fråga hur det går.
    Aldrig fel att visa framfötterna en gång extra. Håller tummarna!
  • Kavat

Jag har varit hos dietisten med sonen och extra mätt och vägt. Han växer inte riktigt i den takt vi vill men å andra sidan så är varken jag eller maken så långa och min mamma sa att båda mina bröder var rättså korta när de var små.
    Men i och med att han äter lite special så vill de och vi hålla kollen på det. Upp i vikt går han som han ska åtminstonde så nu har han lagt på sig lite igen. Han tappade en del när han bröt benet.
    Men ni sjuksyrror, som har koll på sådant där. Kan man gå upp i vikt som man ska men inte växa som man borde vid "näringsbrist"?

• Kavat
    RosaNapp skrev 2009-10-06 11:33:25 följande:
    Tess82: lycka till med jobbet. Hoppas du får det, kan ju vara gott med extra pengar om inte annat just dom månaderna. Idag ska V till audionomen på näl. L tar honom dit. Är dock inte det minsta orolig för hans hörsel så det kommer nog gå alldeles super! Efteråt ska V försöka fjäska till sig pizza har han sagt till mig . Jag är jättetrött, fick inte mycket sovet i natt. L ville prata igårkväll och det var väl ett av de bättre samtalen vi någonsin haft, men vad det kommer leda till har jag ingen aning om.
    Skönt att prata, hoppas det fortsätter åt samma håll.
  • Lilla flodhästen

Hej allihop!

Ser att ni pratat dagis... Wilma har en bästis på dagis, Love heter han. Dom är så söta tillsammans När Love sover middag så surar Wilma och väntar på att han ska vakna och sen har dom bilder på barnen i kapprummet som de vänder på när de är där. Varje dag flyttar Wilma sin bild och hänger den brevid Loves
    Idag kom han cyklandes efter oss när vi var på väg ut så då ändrade sig Wilma och ville inte med hem. Hon tyckte att Love också skulle följa med! Fröknarna på dagis skrattar åt dom, "måste vara den första kärleken" säger dom

Lillebror har hunnit 5 månader. Han är så förtjust i storasyster. Hon behöver nästan bara prata med honom så flinar han åt henne. Wilma sjunger gärna för honom och det är bra att hon kan underhålla honom lite ibland, t ex när man måste laga mat och så. Vill gärna ge honom nappen när han är ledsen... hon var lite avundsjuk i början men nu verkar hon tycka att det är mest skoj.

Wilma går oftast utan blöja hemma och är jätteduktig. Vill inte bajsa på pottan utan då ska hon ha blöja. Snart dags att börja gå till dagis utan blöja.

Blev ett långt inlägg.... läser alltid men är vääääldigt dålig på att vara delaktig i skrivandet.

• 2små2stora
    Kavat: kroppen behöver proteiner och kolhydrater för att växa och fett för att gå upp i vikt bra.

Nu har jag varit och övat inför det körslag vi ska ha i kommunen i slutet på oktober
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Trekidz

Här är bra förutom att Elias varit febrig o rosslig,men han e på bättringsväg... Med Tilde är det bra, det är en liten tjej som gärna somnar i famnen men när man nuddar ku8dden så slås dem lilla blå upp o man får börja om igen

Om 1 v ska jag på "samtal" hos bm på sjukhuset efter förlossningen,har jobbigt med tankarna fortf efter den snabba förl-har inte riktigt velat inse det själv förrän jag var på efterkontroll ...

• 2små2stora
    Kavat: ska vi träffas på tisdag eftermiddag?

Puzz: skönt att få prata lite
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Lilla flodhästen - gud så gulligt!!

Idag är jag stolt över min lilla tös, helt blöjfri hela dagen och inte en olycka inte ens på dagis hade de behövt sätta på blöja fast hon var där så länge och sovit o allt, och ikväll var vi iväg på gymnastik och... ne det har funkat jättebra.

Jolina är helt underbar!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13