• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Tufft med barn i alla åldrar verkar det som .

Här är en som har svårt att låta katten vara i fred så snart får hon sig nog en ordentlig klösning. Katten är väldigt försiktig men säger ifrån när hon får nog och om Linnea inte ger sig ändå så kanske hon tar i mer. Försöker ju stoppa henne men det är inte så lätt att hinna med ala gånger, nästan bättre att katten säger ifrån själv så att hon förstår.

Blev inge marknad idag heller men jag klarar mig bra ändå, har ändå inga pengar att handla för så det känns lite meningslöst, blir en ny chans i början maj och förhoppningsvis lite bättre väder då .

• Candelavern

Blind- Svårt när ni inte kan prata med varandra heller ju, men jag hade nog också försökt hålla lite koll och ev. anmält det om jag trodde att det behövdes. Skitsvårt sånt ju

Här har vi också en tvättäkta två-åring, ena stunden är hon som en sol och andra en riktig ragata, ursäkta språket. det går verkligen uppner uppner heeela tiden. Men när hon är solig är hon sjukt underbar ochvi har så himla roligt, hon ör duktigt underhållande. Språket har lossnat rejält och nu bajsar och kissar hon på pottan/toaletten flera ggr om dagen, men det händer ju olyckor titt som tätt också. Hon säger oftast till själv också, även om hon har blöja på. Annars vill hon bara vara naken hela tiden, alla kläder åker av så fort vi kommer hem och det är omöjligt att få på henne några om vi inte säger att vi ska gå ut. En elak tand har hon på G också, har varit otroligt ledsen flera dagar, men jag tror den gick igenom igår då hon plötsligt började blöda i munnen och idag har hon inte varit ledsen något... svammel svammel...

• mumia

Cand - förstår precis vad du menar. Här är trots utan dess like vissa dagar och ibland solstrålen själv.
    Idag har hon mest trotsat och matvägrat

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora

Johanna övar kisskus (cirkus) på sin pappa

Cand:
    trist med en som skriker.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Candelavern
    2små2stora skrev 2009-10-04 19:41:31 följande:
    Johanna övar kisskus (cirkus) på sin pappa Cand: trist med en som skriker.
    gull

det vände snabbt, nu ligger hon i mitt knä och myser
  • mumia

Jag tror Jolina har UVI Har varit hängig av o till sista tiden, ofta velat bara sitta och gosa mm. Idag har hon ej velat kissa alls nästan och när hon väl gjorde det så sa hon "det kommer svid". och det är inte första gången hon klagar över att det svider, o skriker för full hals när man sak tvätta henne i pullan.
    Ska börja med att försöka få henne att dricka ordentligt men annars kanske man lär ta en odling....

Jolina är helt underbar!
  • Blindness

Hejsvejs!
    Haft fullt upp hela helgen men har varit in och läst men inte haft tid att skriva. På lördag var vi på familjemiddag och fick ugnstekt kyckling och sen stekta bananer till efterrätt. Vi höll på att dö när vi faktiskt såg att brodern och hans tjej var där, jag pratade bara lite med brodern och frågade vart Y (Leys kusin) var men hon hade åkt till mamman. Sambon drog sig länge innan han pratade med dom men då frågade han t o m J hur det var med henne... jaja, vi får väl se vad som händer.

Sen har jag hållt på målat och donat, började i fredags och målade fönstret i rummet jag håller på med, på lördagen var den färgen alldeles krackelerad Bara att slipa och skrapa igen och sen åkte vi och köpte annan färg. Den var jättebra så nu igår målade jag alla dörrfoder (3 st) och trösklar men behövs målas en gång till. Men nu närmar det sig iallafall tapetsering

Leya fick en tv-dag igår då vi fick besök av en kompis som vi bara träffar en gång om år. Där kom hon med magen i vädret och ska ha barn 5 dec, så kul! Synd att dom bor så långt borta bara (Motala). På kvällen drog jag iallafall ut tv-kontakten för jag tycker det blir en hel del för mycket tv-tittande, tror jag ska sätta en gräns på max en timme /dag eller nått.

Oj, nu blev det långt!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: härligt att det går framåt

Här tog vi bort TV'n från pojkarnas rum då de inte lyssnar på oss alls. Så just nu står den i källaren och väntar på att kopplas in där.

Idag ska J till astma läkaren och till dietisten.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13