• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • FruHeo

RosaNapp: VA! Går han! Shit vad stor han blivit, jag tror fortfarande att han är typ 3 mån. Hihi upps!

Blind: håller med Mel, skit i pottan (hahahaha) ett tag, se om det vänder.

Puzz: härligt att du fick sova så länge!

Mel: hm konstigt att hon inte pratar....

Jaaa det är så himla skönt att få hem lillskruttan. Hon verkade vara lika glad som jag. hihi

• RosaNapp

He he, visst är han stor. Det går ju så snabbt!
    www.familjeliv.se/hem/rosanapp/gallery/php953uet.jpg

Här har han fått på sig Vs sandal

Heoo: vad skönt att hon får komma hem nu.

Nu sover V och A och jag ska plugga. Till lunch ska jag fixa mig mitt nya sug, stekt kött med ris och ärtor! Om det blir ihållande så blir det dyrt . Igårkväll fick jag sånt sug på det så jag ställde mig och gjorde iordning halv tio på kvällen

• 2små2stora
    Heoo: vad skönt och härligt att hon äntligen får komma hem.

Här blir det längd och viktkontroll på måndag hos dietisten.

Det blir nog kjolen nästa problem blir att hitta en snygg överdel. Visst var kavajerna häftiga
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Hejsan!
    idag skulle Ina fått vara på dagis (vi får fylla i en tredje dag fast man är ledig om det bara blir 2 dagar en vecka, hon går tis o tors denna vecka) men jag ringde i morse och sa att hon fick va hemma. hade liksom ingen lust att lämna bort min goa lilla tös, så hon fick va hemma med mig.
    Vi har varit med farmor o handlat och så tog vi en fika på ett cafe. Jolina red på en sån där häst som gungar om man stoppar i en slant, det tyckte hon va kul.

Blöjlös idag och hittills inga olyckor

• 2små2stora
    Mumia: här finns det inga sådana regler så när jag är långledig var 3:e vecka så måste J också vara ledig.

Det blev kjolen och en röd top med svarta band och rosett på så får hon ha en vit tröja över och vita strumpbyxor
  • mumia

3bus - ne skulle man va helt ledig en vecka så får hon ju ej gå dit men veckor när det blir så där osammanhängande som denna, dvs tis o tors så får man fylla ut med en 3 timmars dag (9.30-12-30) Anledningen till att hon ej behövde idag trots att vi jobbar är att sambon jobbar fm och kommer hem 12.30 och jag jobbar em och börjar inte förrän nu 15.30.

• Blindness

Idag har Leya varit jättego, hon har börjat fråga istället för bara göra som t ex "få jag gå fån bodet?" eller sen när vi bakade "få jag maka?", känns mycke lättare att låta henne göra saker när hon frågat först. Vid matbordet så frågade hon om hon fick gå, då sa vi att hon fick vänta en stund och då svarade hon "okej", sen frågade jag efter en stund om hon ville äta mer men hon svarade nej, så då sa jag att hon fick gå från bordet och hon blev glad Sen talade jag om för henne att jag tyckte om när hon frågar mig och när hon lyssnar på mig.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: vad kul att hon frågar.

J säger bara Nanna ha den, eller Nanna fädig tatt tatt.
  • FruHeo

Blind: åååh vad härligt! Jag önskar att mina kunde göra så. Linda bara går (ohyfsade unge ), Melina säger: tatt tatt den va go i maten sto en ko varje gång hon går från bordet. Saga bara flinar och springer.
    Inget: snälla mamma får jag gå från bordet! hihi

Saga var så söt idag, gav mig världens största kram, pussade på magen och sa: mamma ja älkar dääääj. Ååååh gosfian!

• 2små2stora
    Heoo: vad mysigt

Är det någon mer som har barn som kissar mängder efter att ha ätit satsumas.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13