• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Leya har sovit bra ända tills 4:30 då hon låg och smågrinade. Sambon gick upp (då det är han som ska vara hemma) och klappade lite på henne tills hon blev tyst, sen gick han och la sig och då började hon grina igen. Ni ska inte tro att han gjorde något utan låg kvar. Jag frågade om hon var varm, ja, hon var ju lite varm. STÖN! Varför kan han inte ta lite egna initiativ, har hon feber och ligger och grinar, ger man henne inte lite medicin då så febern går ner? Så jag fick gå upp och ta henne och han fick gå och hämta medicin för hon skrek rakt ut när vi sa att hon skulle få i stjärten, så det var bara att hämta flytande som gick en aning bättre. Sen låg hon hos oss en stund och sen tillbaka till sin säng och sambon fick lägga sig där med henne.

Jag slumrade bara lite strax efter 5:30 och sen ringde klockan 6, ska hålla en liten utbildning kl 8 vilket är tur att det är så tidigt för jag läre ju vara död resten av dagen sen 39,1 hade hon iallafall inatt

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Blind, jobbigt att sambon din inte kunde komma på själv att ge medicin.

Här är det jag som är sjuk, IGEN. Började med ont i hals och huvud natten till igår. Ganska pigg under förmiddan och intervjun men sen var jag deckad hela eftermiddan. Sovit jättedåligt inatt pga ont i halsen och frusit och svettats om vartannat. Är meningen att jag ska skola in mig på ett nytt äldreboende denna vecka men jag tror nästan att jag ska skjuta upp det till nästa vecka. Känns ju lite dumt att börja med att komma dit och vara sjuk och man vill ju vara pigg och med för att kunna lära sig stället också. Kanske blir frisk fortare om jag är hemma och vilar några dagar också, sist satt det ju i över två veckor, tycker att jag knappt hann bli helt bra innan det började om igen. Hoppas bara att Linnea klarar sig denna gång.

• 2små2stora
    Tess: vad tråkigt att du blivit sjuk igen hoppas att det går över snabbt.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth

I helgen har vi gjort en ny upptäckt (appropå ingenting). Ellan kan ju nästa alla bokstäver i alfabetet, det visste vi. men hon kan tydligen skriva bokstäver och siffror också
    M A C/G P och I  och så 2 7 8
    Tyckte det var rätt kul när jag upptäckte att det var vad hon hade stått och pillat med.
    "Står du här och ritar du?!"
    "Nä, jag skriver bokstäver" och så pekade hon ut dem och talade om vad de hette.
    Nästan så man kan undra vad de håller på med på dagis när hon lär sig sånt

En streckgubbe hade hon också målat. Aldrig hänt förrut, så vet itne vad den kom ifrån heller - roligt med överraskningar

• Blindness
    Mel, oj vad duktig tjej ni har!! Leya är inte ett dugg intresserad av bokstäver. Hon räknar lite i bland uppåt och nedåt, tee tå ett brukar hon säga ibland och ibland när hon tar sats säger hon ett tå teee.

Idag har jag lyckats ha en utbildning för folk, yay! Här har ni någon som sjukanmälde sig i skolan så fort det var frågan om redovisning framför klassen Känns som man har övervunnit ännu en sak!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Mel, oj vilken duktig tjej.

Linnea räknar 1,2,3,5,8,10 för det mesta. Hon har lärt sig några bokstäver också i sitt bokstavspussel men säger att alla heter L. Tex L som i Therese (mitt namn) men hon håller i T så hon har ju rätt bokstav och så kan hon ta P och säga L som i pappa osv.

• Kavat

Blind, hejja hejja! Gissar att det känns bra nu!

Mel, vad duktig hon är!
    Här kan han några bokstäver, räkna till 10 för det mesta, men skriva dem kan han inte på långa vägar och än mindre rita gubbar.

Tess, krya på dig!

• mumia

Hej!
    Härligt blind! och hoppas Leya kryar på sig snart. Visst är det härligt med initiativtagande gubbar?

Tess - krya på dig!

Jolina är inne i en dryg fas, vill vara nära hela tiden. När man försöker laga mat så står hon och drar i byxorna och gnäller "mamma kom...kom o gosa med mig!" så blir hon jätteledsen när jag ber henne vänta en stund. Så har hon börjat lägga till "snälla!" när hon ber om något men då är det ju svårt för mammahjärtat att säga ifrån

Jolina är helt underbar!
  • Melisabeth
    mumia skrev 2009-10-19 21:10:40 följande:
    Hej! Härligt blind! och hoppas Leya kryar på sig snart. Visst är det härligt med initiativtagande gubbar? Tess - krya på dig! Jolina är inne i en dryg fas, vill vara nära hela tiden. När man försöker laga mat så står hon och drar i byxorna och gnäller "mamma kom...kom o gosa med mig!" så blir hon jätteledsen när jag ber henne vänta en stund. Så har hon börjat lägga till "snälla!" när hon ber om något men då är det ju svårt för mammahjärtat att säga ifrån
    Förstår att det är jobbigt - men låter ganska mysigt
  • 2små2stora

God morgon Johanna räknar 2,3,4,6 Jag fick hastigt och lustigt kasta mig iväg till jobbet igår. 12:45 ringde bemanningsassistenten och frågade om jag kunde komma och ta kvällspasset som börjar 13:30 istället för natten. Jag har minst 50 min innan jag är framme på jobbet. Till råga på allt så sov jag när hon ringde men jag var på jobbet 14:15

Idag är vi lediga J och jag.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13