• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Tack för alla "krya på dig". Är lite piggare idag men har ingen röst istället. Linnea får vara på dagis så att jag kan vara hemma och vara tyst och vila lite. Nu är det dags att klä på oss och åka dit.

• Blindness

Här vaknade Leya före 6 imorse, men låg kvar och tjattrade till 6:35 då hon fick komma till min säng och där lät hon mig ligga och småsova lite till 7:20, då hade hon legat och sparkat på mig flera gånger men skönt att få ligga en stund till iallafall.

Hon har fått små röda prickar runt munnen, någon som vet vad det kan vara? Bild finns i bloggen.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Om jag har lite tur nu framöver så kan det ordna sig med jobb ett tag. Jag blev precis uppringd av en på Manpower att de behövde extra personal till ett projekt som kommer att pågå fram till jul ungefär. Det blir isf jobb 8-17 3 dagar i veckan. Det går ju även att kombinera med helgjobb på hotellet om jag skulle ha turen att få det också så håll tummarna för mig nu.

• Blindness
    Tess, det låter ju finemang det!! Håller tummarna hårt

Idag har Leya bara haft 37,8 och varit rätt så pigg. Vet inte riktigt om jag ska räkna det som feber och vara hemma en dag till eller om man ska räkna henne som feberfri idag.

Just nu sover hon i kojan, dags att väcka henne snart men det är lite svårt det där, är hon fortsatt sjuk vill jag att hon ska sova klart och är hon frisk så får hon inte sova längre.... GAH!
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-10-20 15:21:50 följande:
    Tess, det låter ju finemang det!! Håller tummarna hårt Idag har Leya bara haft 37,8 och varit rätt så pigg. Vet inte riktigt om jag ska räkna det som feber och vara hemma en dag till eller om man ska räkna henne som feberfri idag. Just nu sover hon i kojan, dags att väcka henne snart men det är lite svårt det där, är hon fortsatt sjuk vill jag att hon ska sova klart och är hon frisk så får hon inte sova längre.... GAH!
    Jag skulle räkna det som feber och ha henne hemma en dag till.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

Nu har jag pratat med en av doktorerna på barn och vi ska inhalera ventoline innan hon går ut och blir hon blå ska jag kontrollera pulsen när hon blir blå. Tyvärr var det inte hennes vanliga doktor då han är borta på utbildning till årsskiftet.

• 2små2stora

Nu har jag lämnat J på dagis de ska fotograferas idag så hon har skuttat runt överlycklig nu på morgonen över att få ha fin klänning på dagis

mamma titta dassa(dansa) fin nänning(klänning) har det låtit hela morgonen.

• Blindness

Jag är bara så matt..... strul med sambons bror igen och den här gången så har det gått för långt!! Se blogg för uppdatering {#lang_emotions_yell}

Idag är Leya pigg och alert så imorrn blir det dagis! Vi ahr varit på affärn istan och bytt välling, köpte storpack och 5 av 6 paket var mjuka (alltså inget vaccum) och ska då vällingen hålla så måste ju vaccumet finnas där. Inga problem att byta iallafall. Sen åkte vi på mitt jobb och kopierade lite papper. Leya har skött sig jättebra, det är så skönt. En på jobbet var alldeles hänförd hur bra Leya pratar och långa meningar, hennes barnbarn som är ett par månader yngre pratar inte alls så bra sa hon.

• RosaNapp

Blindness: jag kan inte läsa din blogg?

V har börjat skrika riktigt högt och länge nu igen när han blir förbannad. Skiter fullständigt i vad man säger eller gör, det ska höras.

Jag har också skitdåligt humör. Jag har försökt få tag på vc i ett par dagar (för att se om jag kanske har problem med sköldkörteln), men dom ringer ju aldrig upp! Jag är så j-a trött så jag somnar så fort jag sätter mig. Hittills har jag kunnat kämpa emot det, men det går inte längre. När jag är klar med vilan (dvs, när alla andra tycker jag är klar ) har jag istället ett sjuhelvetes humör.

Pratade med hon på bvc igår och hon var väldigt tveksam till att skicka remiss om V så jag får väl ringa själv, om både kolla halsen (fick tips om att det kunde vara halsmandlarna som ställde till kräkningar för honom) och om eksemen.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13