• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    RosaNapp, konstigt att dom är tveksamma till remisser, är dom rädd att dom får skäll? Har han kräkts mer nu då? Skicka mig din mailadress så får du tillträde till bloggen
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

Nu har sambon åkt till sin bror för att hämta spelen... han tog med sig en arbetskamrat. T o m jag är nervös nu.... usch!

Leya ville sitta på toa framför tv:n nu, sen satt hon och pillade lite på sig själv och vill inte gå från pottan, då sa jag att hon fick vara utan blöja om hon ville så då gick hon av pottan. Lite tråkigt nu, dom gånger hon sitter på pottan så kommer ingenting, förut kom det alltid nån liten skvätt.... Tror hon blir lite frustrerad själv också när det inte kommer nått...

• 2små2stora
    Blind: det går säkert bra för sambon.

Johanna sitter i sin bilstol och tittar på TV jag tog in den för att dra åt två muttrar på den nu lär jag väl inte få ta ut den igen.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNapp

Blindness: och inte ens han (din sambo) får en förklaring på vad brorsan sysslar med? Tänkte han kanske kunde svara när du inte är med. Vilket fall som, nis ka ju ha det som är ert (ditt) utan strul tycke rjag.

• Tess82

Är det många som äter välling fortfarande av 07orna? Linnea slutade för ett bra tag sedan men ibland frågar hon efter välling, speciellt om hon får syn på nappflaskan men den behöver vi ju inte ha kvar längre egentligen den används ju aldrig. Linnea äter oftast yoghurt, macka eller frukt till kvällsfika. Hon slutade själv med vällingen och lika glad för det är jag, hade kompisar som fortfarande åt välling i nappflaska när vi gick på lekis och det känns ju lite väl länge (nappflaska alltså, välling är det ju inget fel med att äta).

Idag var det drop-in fika på dagis. Jag kom vid 14 och då var Linnea ganska nyvaken så hon villa bara sitta i mitt knä först men sen började hon äta kex och sen åktes det rutchkana med de andra barnen för fullt men hon vill gärna att jag finns nära hela tiden. Hon är väldigt klängig på mig när jag lämnar också men inte ledsen så det går oftast bra att någon av fröknarna tar henne i famnen en stund när jag går.

• Blindness
    RosaNapp, nä, det är ju samma där, brodern har ju varit väldigt taskig mot sambon också... men nu så, nu har jag mina spel och kommer aldrig mer att höra av mig till honom igen.....

Tess, Leya äter cirka 120 ml välling på kvällen, svårt att få i henne något annat. Just nu är hon jättedålig överhuvudtaget på att äta alls... får hoppas dagis råder bot på det

Idag när jag nattade Leya så satte hon sig upp (försöker så klart förhala sovandet), hängde över kanten och såg väldigt gullig ut och säger: -mamma, vet du att... -Nä, vadå Leya? svarar jag. Då funderar hon en kort stund och säger -jag äckar dig mamma. {#lang_emotions_heart}
  • RosaNapp

Blindness: det är märkligt att folk blir som förbytta när dom träffar någon (eller var han likadan innan?). Hans förlust och han kommer nog känna det en vacker dag.
    Vad sött av henne .

V frågar inte efter välling, bara om han får hjälpa till med As . Nä, men han äter ingen kvällsfika heller, vi äter middag så sent.

Nyss ropade han "mamma, kom in och fixa täcket". (Han har ju stor säng och också stort täcke och vill att jag ska reda ut det ibland), men han sov när jag kom in så han måste ha gjort det i sömnen. Första gången jag hör honom prata i sömnen.

Har era små mardrömmar? Jag läste för några månader sen, ett halvår kanske, Vem ska trösta knyttet? och han drömmer mardrömmar om Mårran. Har inte läst sagan sen dess, men Mårran är verkligen ingen favorit.

• Blindness
    RosaNapp, Leya pratar och fnittrar i sömnen ibland, rätt gulligt Någon mardröm har hon haft men ingen som återkommer (vad vi vet) och inget som hon har berättat om. Ofta somnar hon om på en gång bara man lägger ner henne och bäddar om, är liksom inte vaken riktigt.
    Och nej, han var inte så innan, innan var han en kille som åtminstone försökte göra rätt för sig, detta är ju helt utsuddat nu så som sagt, det är hans förlust.
  • Blindness

Fan, ett helt inlägg som försvann... Kanske inte bara mitt då det är dött här idag?

Leya var rolig nu när sambon skulle somna henne, vi brukar ju sitta kvar en stund i fåtöljen inne hos henne men idag körde hon ut honom -Pappa, du ka tåva i din täng! (du ska sova i din säng)

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13