• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-10-22 19:58:38 följande:
    Fan, ett helt inlägg som försvann... Kanske inte bara mitt då det är dött här idag? Leya var rolig nu när sambon skulle somna henne, vi brukar ju sitta kvar en stund i fåtöljen inne hos henne men idag körde hon ut honom -Pappa, du ka tåva i din täng! (du ska sova i din säng)
    Stor tjej nu ju!

Idag sov lillfisen här i huset 18.35
    Hon tittade ut genom fönstret strax efter 18 och utbrast "Oj det är jättemörkt, jag måste gå och lägga mig och sova". Så det var bara att svida och borsta tänerna och läsa och sjunga så sov hon
  • Blindness
    Mel, vad sött, fast blir väl en tidig morgon då kanske? Kul när dom faktiskt "bestämmer" lite själv också
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-10-22 21:05:15 följande:
    Mel, vad sött, fast blir väl en tidig morgon då kanske? Kul när dom faktiskt "bestämmer" lite själv också
    TUr att det är maken som får gå upp isf

Nu ska jag visa vad Ellan har lärt sig - lade inte lite facit för säkerhets skull. Vet man vad det är så syns det, vet man inte så syns det kanske inte lika tydligt Tur att hon förklarar för mamma

• mumia

Mel - OJ det var duktigt minsann!!! Och gulligt det där med nattningen

Jolina är helt underbar!
  • Blindness
    Mel, jätteduktig tjej {#lang_emotions_cheers} Leya gör ju huvudfotingar och små krumelurer men som sagt, bokstäver är hon inte intresserad av
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-10-22 21:18:50 följande:
    Mel, jätteduktig tjej  Leya gör ju huvudfotingar och små krumelurer men som sagt, bokstäver är hon inte intresserad av
    Inget märkligt egentligen, vi är bok och språknördar i släkten så vore mer konstigt annars nästan Men det är fantasiskt vad de lär sig fort - jag har aldrig sett henne rita en bokstav innan dess, så jag undrar vart de kom ifrån.
  • 2små2stora

Mel: vad duktig hon är

J skriver bara raka streck, hon stod idag med fjärrkontrollen och pekade på de färgade knapparna och sa Ååå fyja (fyra) sedan räknade hon 2,3,4 och började då på knapp nr 2 ett får sällan vara med.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

Vilka duktiga barn vi har allihopa tycker jag. Linnea har blivit duktig på att rita runda ringar nu och de får vara båda gubbar och ballonger och godis och lite av varje. Ibland försöker hon sig på att rita dit ögon och mun så det är väl ett steg på vägen till att rita gubbar .

Nu ligger hon i soffan under en filt och tittar på lilla spöket laban. Hon har tjatat i flera dagar om att se laban men hon brukar ju tröttna efter 2 min men nu har hon tittat en stund och verkar lite mer intresserad än vanligt.

Imorgon kommer min pappa hit. Han ska fixa lite med vår dator och sambon ska byta olja i hans bil, bra att man kan byta lite tjänster ibland. Hoppas bara att han tar sig lite tid att umgås med Linnea också.

Verkar som att det kan bli av med ett av jobben i alla fall, det som var 3 dagar i veckan. Blir att pendla till Falun så jag blir ju hemifrån 12 timmar om dagen de dagarna men det får väl gå. Tror att det skulle pågå fram till jul eller nåt sånt. Skulle få definitivt besked idag och mer info isf. Kanske börjar redan på måndag.

• Melisabeth
    Tess82 skrev 2009-10-23 09:19:09 följande:
    Vilka duktiga barn vi har allihopa tycker jag. Linnea har blivit duktig på att rita runda ringar nu och de får vara båda gubbar och ballonger och godis och lite av varje. Ibland försöker hon sig på att rita dit ögon och mun så det är väl ett steg på vägen till att rita gubbar . Nu ligger hon i soffan under en filt och tittar på lilla spöket laban. Hon har tjatat i flera dagar om att se laban men hon brukar ju tröttna efter 2 min men nu har hon tittat en stund och verkar lite mer intresserad än vanligt. Imorgon kommer min pappa hit. Han ska fixa lite med vår dator och sambon ska byta olja i hans bil, bra att man kan byta lite tjänster ibland. Hoppas bara att han tar sig lite tid att umgås med Linnea också. Verkar som att det kan bli av med ett av jobben i alla fall, det som var 3 dagar i veckan. Blir att pendla till Falun så jag blir ju hemifrån 12 timmar om dagen de dagarna men det får väl gå. Tror att det skulle pågå fram till jul eller nåt sånt. Skulle få definitivt besked idag och mer info isf. Kanske börjar redan på måndag.
    Visst är det kul att se utveckling - är ju det som är facinerande. Ellan har ju gått från stort och klumpigt kludd till det ovan på ingen tid alls. Jag har aldrig sett henne göra nått liknande innan, så det kom nog över en natt. De börjar bli stora och få koll på finmotoriken lite bättre tycks det

Skönt med jobb!!
  • Tess82

Jag fick jobbet och börjar på måndag. Blir ju bara drygt halvtid (24tim/vecka) men bättre än nu när jag inte vet nånting alls, har jobbat 33 tim hittills i oktober och hur mycket pengar blir det? Inte mycket alls. Kan ju fortfarande jobba extra på helgerna och det är ju då det brukar kunna bli jobb så nu är jag glad. Har inte hört nåt om hotelljobbet än hon sa i söndags att hon skulle höra av sig "i böjan på nästa vecka" men hon kanske menade veckan som kommer för jag skulle få besked vare sig jag fick det eller inte.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13