• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Hej hej, haft fullt upp och efter vad jag skrev igår vågar jag knappt skriva vad osams vi var idag, känns dock inte lika som förut utan det är borta igen Vi skulle på kalas idag och Leya vägrade vara ute, gick in med henne och hon vägrade sova, hade tänkt åka på kalaset efter att hon sov men då hon inte ville sova sa jag att vi åker före då, men då hasplar sambon ur sig att han inte är upplagd för kalas... så det blev lite surt där ett tag och vi åkte inte förrän Leya hade sovit ändå...

Leya somnade strax efter 20 idag, vaknade vid 7:30 imorse (vintertid) så hon verkar ha ställt om sig av sig själv.

Tess, hoppas du trivs med det nya jobbet, var det nått projektarbete? Får hoppas Linnea kryar på sig

Mumia, skönt att ni också har det bättre, antar att din väg kanske är lite längre till ett syskon då jag minns att han inte var så förtjust i tanken på barn överhuvudtaget förut. Håller tummarna att han vill nån gång

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: osams kan man bli ändå

Jag har inte vågat tala om för min karl att vi varit för nära ÄL igen jag blir tokig på detta ena månaden kommer den på dag 16 för att nästa komma på dag 12. vad sjutton har hänt mina punktliga ÄL på dag 14-15.
    Denna månad fick vi till det på tisdagen och på onsdag em hade jag ÄL stegring och ÄL-ont på natten till torsdag.

Vill inte skicka iväg honom en vecka på dåligt humör, bättre att ställa honom inför fullbordat faktum.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Syrra, ja lite knepigt om det inte är samma varje månad och samtidigt så har ju karln din gått med på att ha "säkra perioder" och ska man vara riktigt säker så ska man ju bara ha sex under mens då och det är väl kanske inte så kul.

Jag tror jag har har ägglossing nu i veckan så detta blir vårt första försök känns lite knepigt för förra gången körde vi bara på, hade ingen aning om när äl eller inte var, ska försöka att inte sambon tänker på det iallafall för han tycker att räkna och hålla på är trams utan blir det så blir det, dock vet han att jag vet ungefär när jag har äl... så vi får se Dock så hade jag en massa finnar runt ons-tors den här veckan och jag tror att det är pga av äl, fick lika förra månaden men då höll jag inte koll på äl... någon som har erfarenhet av finnar inför äl??
  • 2små2stora
    Blind: det är han som vill köra på utan, för mig spelar det ingen större roll om det sitter ett fodral på

Jag brukar få lite finnar några dagar innan ÄL.
  • mumia

Blind - Ja jag har nog en bit kvar till det. Ne du minns rätt, han var ju galet negativ till smått över huvud taget och nu när jag nämde syskon här om dagen blav han bara förbannad och bad mig "sluta tjata"! Grejen är den att inför första så håller jag med om att det blev nog en del tjat o pikar, men denna gång har jag bett om seriös diskussion. Det har vi gjort en gång och då lät det mer "kanske...men inte än" Till saken hör ju att jag börjar känna mig stressad av att jag inte vill ha så mycket längre mellan dem för att de ska kunna ha något gemensamt och ha "nytta av" varandra. Om jag ska invänta sambon så....nej...det gillar jag inte.

Jolina är helt underbar!
  • RosaNapp

mumia: vad jobbig inställning han har.

En liten undran: varför är det så många (karlar) som hellre flyr än tar diskussionen?

syrra: men så kan han väl inte säga och sen bli sur om det blir något? Ska jag säga...

V vaknade tidigt imorse. En timme tidigare än vanligt. Fast han fick väl hjälp av maken som tar upp honom för att kissa så fort han låter lite...

Blindness: jag brukade få lite finnar innan ÄL, men nu vet jag knappt hur det känns att ha det längre . Har inte hunnit komma in i det mellan gångerna...

V har nu gått runt och frågat mig var hans snutte är, jag svarar att jag inte vet. Han går och letar och letar. Och så kommer han "men jag kan inte hitta den, mamma" (i riktigt klagande ton). Nähä, säger jag. Du lade den på bordet tillsammans med din morgonrock förut, den kanske ligger kvar där då?
    "Men, neeej. Den ligger på toaletten ju, där har jag mina grejer" (i en ton som säger att jag är väldigt dum som ens kan föreslå att kolla på bordet)
    (Den låg inte på toaletten heller ).

• Blindness
    RosaNapp, ja, jag gissar på äl i dagarna Vad roligt det är när dom börjar prata riktigt och veta hur man ska manipulera, Leya har börjat säga: Bara liiiiiite mamma (om hon vill ha godis eller nån mer kaka eller nått sånt sliskigt).

Mumia, ja det är som sagt jobbigt när man inte vill samma sak, vi kommer ju bara försöka ett par månader och blir det inget då så blir det piller igen, vill inte ha ett vinterbarn så då väntar vi i så fall till nästa höst och försöker igen, helst vill jag ju så klart att det tar sig nu så det blir ett sommarbarn

Syrra, kanske han också har i bakhuvudet att det kanske blir en till men att "det tar vi då", karlar kan ju ha en sån tendens (förutom min då som ska kontrollera allt som händer i livet)
  • 2små2stora
    Blind: jag vet inte riktigt vad han tänker men så länge vi har det bra så struntar jag i det och eftersom jag faktiskt vill ha en till så får det vara.
  • 2små2stora

Nu kom grabbarna upp och Johanna var på direkt Nej vänta mig När de gick ut i köket.

• Blindness
    Syrra, antar att det kanske är så poppis hos grabbarna?
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13