• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Välkommen tillbaka Cii

Hos oss har inte hänt så mycket, jag och sambon har haft lite problem så vi har varit till familjerådgivningen och efter det har vi faktiskt haft det bra. Har precis kommit överens om att försöka skaffa ett syskon till Leya (jag har velat länge men inte sambon). Första försöket denna månad så jag väntar till nästa vecka innan jag testar.... (håll gärna en tumme) Jobbar heltid. Leya älskar dagis vilket är tur när man jobbar heltid

Hur är det själv? Hur är det att vara 2-barnsmamma nu då?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Trekidz

Kikar in en snabbis... ;) Varit p ågympa ida me Elias,riktigt kul är det ;) Tilde är fortf inne i en period där hon ammas, sen sover hon i min famn ens tund,lägger man sedan ner henne i säng el vagn så slås dem blå upp efter ca 10-15 min på dagen...DRYGT!!!
    På natten sover hon helt okej som tur är ,men på dagen hinner man ju nada när det är så,fast det får man väl strunta i just nu ;)

• cii

Blind - Trist att det blev så men det var ju skönt att det är bättre nu =)
    Jag håller tummarna för ett plus då!

NU är det underbart att vara tvåbarnsamma men i början var det lite körigt innan alla känslor lagt sig. Jag kände mig otillräcklig som mamma mot Theo när Lova behövde så mycket.
    Men nu har allting lagt sig och dem fungerar jättebra som syskon.
    Theo har väl blivit aningen trotsigare och testar gränser till max. Vi kämpar med att vara konsekventa och det går rätt bra (ibland orkar man bara inte när man på helgen ska äta god mat, barnen sover...tror man, så kommer theo springandes och skriker som en galning om man försöker lägga honom, så för husfridens skull får han vara uppe så han inte väcker lillasyster med sitt skrik)
    Jag är också glad för att relationen mellan mig och Victor har blivit ännu starkare sedan Lova kom.
    Det var lite kämpigt när Theo kom. Jag fick tjata om aaaallt (byt blöja, mata honom, han kanske har magknip, gå ut en runda, lek lite med honom m.m.m.m.)
    Nu däremot så går allt som på rullande räls Så nu njuter vi trots att vi har det kämpigt ekonomiskt.
    Han blev ju varslad i vintras (en månad efter vi fick reda på att vi skulle ha Lova)
    Men han jobbade hela sommaren så då hade vi det gott, mindre gott nu dock =/

Huset renoveras fortfarande Köket, barnrummet och tvättstugan är klart!

Det var nog allt som händer här

• 2små2stora

Här har det hänt en hel del, J blev akut opererad för hjärtfel i somras. Jag har nu 2 gånger varit gravid med syskon men idag troligen fått MF nr 2. Så vi får se om det blir ngt mer eller inte.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Syrra, vad tråkigt Har du fått mf förut nån gång (alltså innan dessa två)?

Cii, kul med huset! Vi håller också på att renovera, vi har ju en lägenhet som man kan hyra ut och där har sambons bror bott tills han drog och har inte betalat sista hyran och är allmänt knäpp i huvudet. Men nu renoverar vi där och ska möblera upp och sen hyr vi ut till företag istället tänkte vi, skönt att slippa ha folk där jämt ju.

Puzz, det lät lite drygt, minns att Leya sov hon när hon väl somnade, för det mesta runt 45 min men upp mot 2 timmar.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-11-07 19:51:54 följande:
    Syrra, vad tråkigt Har du fått mf förut nån gång (alltså innan dessa två)?Cii, kul med huset! Vi håller också på att renovera, vi har ju en lägenhet som man kan hyra ut och där har sambons bror bott tills han drog och har inte betalat sista hyran och är allmänt knäpp i huvudet. Men nu renoverar vi där och ska möblera upp och sen hyr vi ut till företag istället tänkte vi, skönt att slippa ha folk där jämt ju.Puzz, det lät lite drygt, minns att Leya sov hon när hon väl somnade, för det mesta runt 45 min men upp mot 2 timmar.
    1 MF 99 och ett MA 96
  • 2små2stora

Vi spelade Kasta Gris nu i kväll och J kom 2:a Hon tyckte att det var jätte roligt att få kasta grisarna på bordet.

• mumia

Hej hej!!
    Befinner mig i Hässleholm. Spenderat hela dagen på Gekås. Suck och stön, det var olidligt!! Överreklamerat!! Men...lyckades iaf införskaffa de flesta julklapparna mm och blev drygt 3000 kr fattigare. Tveksamt om jag gör om detta någongång

Lillasyster sitter och slår in sina klappar så vi kn ta med dom hem i morgon för hon kan inte komma upp till jul.

Jolina ringde nyss innan hon skulle gå och sova och hon var jätteledsen och skrek "jag vill att mamma ska komma hem!!!....NU!!..." {#lang_emotions_cry}

3bus - Trist om det blev MF igen
    Cii - Kul att se dig igen och att allt är bra Här har det nog inte hänt nå speciellt alls, livet lunkar på i vanlig vardag...

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia: vad trist att hon ska vara ledsen.

Johanna kom med telefonen idag och sa Ja inga moffa. Sedan blev hon sur när det inte gick och när jag skulle ta telefonen och hjälpa henne blev hon sur och skrek.
    DYSSA (sluta) JA INGA MOFFA så sträcker hon ut tungan mot mig och blåser.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13