• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82
    3bus, Linnea gillar också marinerad vitlök, fefferoni går också hem hos henne.
    Linnea -07
  • mumia
    FruHeo skrev 2009-08-10 21:15:42 följande:
    3bus: marinerad vitlök av alla saker????? Jaja barn är undliga. Melina gick runt och åt frusna köttbullar idag..... Fin overall! Hua, jag och L1 har övningskört idag.... Läskigt som satan! Hehe tur att jag är en hyfsad skådis så jag kan hålla masken.
    He he men vad jag kan minnas så var det väl du som INTE var så bra skådis (tänker tillbaka på historien om när hon kom hem och prata om graviditet)

Idag har Jolina varit till dagis en sväng. Vi trodde det skulle bli problem med lämningen efter att ha varit hemma 5 veckor, men tji fick vi, det gick jättebra.
    Och jobba var inte nå roligt, attans så trött jag varit idag, inte alls van att gå upp så tidigt. Sov med Ina när vi kom hem från dagis

Pratade med personalen om toaträning och berätta hur det gick för oss och de skulle naturligtvis fortsätta och göra lika på dagis bra om det inte blir stort bakslag bara för hon börjar på dagis igen.
    Jolina är helt underbar!
  • Melva

I två dagar nu har V haft diarré, svårt att hålla tätt. Han säger till att han behöver bajsa så fort han kan, men ibland har det hunnit komma på golvet ändå. Inga mängder dock.
    Jag kan inte komma på att han fått något ovanligt att äta mer än jordgubbarna han fick prova för ett par dagar sen. Men kan inte tänka mig att det är dom som ställer till. Alla tänder har han ju och jag kan inte se/känna någon mer i munnen heller.
    Kan inte heller komma på att han träffat någon som är sjuk. Dom andra barnen märks det inget på heller.

Någon som har en idé? Han vill ju knappt äta och det svider ju i rumpan på honom nu. Luktar ju fränt också. Sorry för detaljerna, men det här är något nytt .

Heoo: hur går det för dig? Mycket illamående, eller är det bättre den här gången?

Är det någon mer med syskon på g nu? Har jag missat någon? Jag är ju sällan här inne ju.

• Melva

Jaha, har precis haft uppe honom en vända. Brännhet var han också.

Fundering, någon?

• FruHeo

Mumia: Hahaha du har rätt, men jag är så pass bra/dålig att jag kan behärska mig när jag vet att jag måste. Blir jag tagen på sängen blir det värre. Dessutom tror jag att L1 var fullt upptagen med att köra så att hon inte såg att jag var lite blek i ett par av kurvorna...........

Melva: allergi???? Tänker iaf jag spontant på.
    Jadu, lite mindre illamående denna gång, men bara ytterst lite. Men det börjar *peppar peppar ta i trä* ge sig av. Så det känns så mycket lättare. Bebisen sparkar som sjutton just nu.

tess och 3bus: knasiga ungar som gillar marinerad vitlök. Fast iof jag ska väl inte säga något, mina äter ju oliver som godis......

• Melva

Heoo: skönt att illamåendet är på väg över.

Här började morgongen med kaskadspya. Fick lite äppeljuice att dricka och det stannade inte länge.

Väntar nu på att vc ska ringa upp. Vet inte, men skulle helst vilja kolla honom. Om det bara är vanlig magsjuka, kan man få det hux flux då? A är lite orolig också märker jag och kändes varm imorse, men har ingen feber iallafall. Återstår att se om han äter som vanligt sen. Om han inte gör det så är det väl magsjuka ändå.

Allergi, får man så sen reaktion på det? Tänker på att febern kommit två dagar efter diarrén då.

Kan dom inte ringa snart. Maken springer runt här hemma och frågar hela tiden om han kan åka till jobbet. Blir lite sur för inatt kom vi överens om att han ska stanna till vi vet vad vi ska göra och jag kan inte alltid ta allt själv med barnen. Tröttsamt!

• Blindness

Good morning.

Sovit gott inatt, både jag och Leya har sovit som stockar, sambon har varit på toa ett par gånger men så skönt att sova. Sen vaknade Leya av sambons klocka också och låg och ropade.

Pappigheten fortsatte imorse, när jag kom in till sängen så sa hon smått panikartad, komma pappa!, så då sa jag att visst får du det och så gick jag, han satt ju på toa och Leya letade upp honom

Idag ska vi börja städa den sunkiga lägenheten, urk och fy, gillar inte att städa reda på efter andra... Leyas 14-åriga kusin ska hjälpa till och får 250 kr för det så hon är ju glad, dumt bara det är pengar som inte vi ska stå för egentligen....

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 1638

Tack för nya trådlänken... inte missar man den, HEOO

• 2små2stora

God morgon. Det gick bra att lämna J på dagis fick stanna 30min men sedan skulle de äta glass för att fira 2 st som fyllt år och då glömde hon allt vad mamma heter Men hon har sovit oroligt i natt vet inte om det var för att hon hade kissat lite i blöjan eller om hon var kissnödig. Kissade massor på pottan på morgonen.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82
    Heoo, oliver är Linnea tokig i också, både gröna och svarta .

Melva, hoppas det inte är magsjuka men kanske hellre det än någon allergi. Magsjuka går ju över ganska fort.

Blind, skönt att sova bra, det har vi gjort här också, behövdes efter förra natten.
    Linnea -07
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13