• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melva

Blindness: ja tarmarna kan spela en spratt ibland.

Jag är bara så fascinerad av hur man kan missa att man är gravid .

• Blindness
    Melva, hon var "bara" i v24 så kanske inte känt så mycket eller också var det de hon "vakna" av Dom hinner inte komma till oss imorrn så vi får väl inte veta nå mer...

Jag är himla sugen på en till bebis samtidigt som jag tänker, samma trots igen!! Men dom goa sidorna måste väl väga upp det?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • SeriousGangBang
    Blindness skrev 2009-08-13 13:25:37 följande:
    Melva, hon var "bara" i v24 så kanske inte känt så mycket eller också var det de hon "vakna" av Dom hinner inte komma till oss imorrn så vi får väl inte veta nå mer...Jag är himla sugen på en till bebis samtidigt som jag tänker, samma trots igen!! Men dom goa sidorna måste väl väga upp det?
    alla barn är inte lika vettu
    What the fuck...isn´t it the JUCK
  • Blindness
    SeriousGangBang skrev 2009-08-13 13:32:05 följande:
    alla barn är inte lika vettu
    Nä, tänk om nästa barn blir mycket värre? {#lang_emotions_tongue_out}
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • SeriousGangBang
    Blindness skrev 2009-08-13 13:36:03 följande:
    Nä, tänk om nästa barn blir mycket värre?
    det är sånt man är glad att man inte vet innan.

barn är inte lätta att förstå sig på. det är när de sover som man laddar batterierna.
    dessutom, om ni s´kulle slå till nu, så är ju tösa eran runt 3 när bäbis kommer och är mer mogen i sitt sätt än vad hon kanske är nu.
    sen tar det ju iaf ett år till innan nästa då börjar knalla och leva rövare...

kanske lätt att säga att man inte ska se sina barn som bekymmer när ens egna är på dagis och det är knäpptyst hemma hahahahahah
    What the fuck...isn´t it the JUCK
  • Melva

Blindness: Ja, om det blir något nu så är hon ju 3 och då kan det nog vara lättare. Fast jag är nog inte rätt person att svara på det alls, vill ju gärna ha flera och tätt . Jag har ju bearbetat maken ett tag nu och lite saker och ting har ändrat sig så nu får vi se vad som händer .

Om nästa blir värre så vet ni att ni klarar det också och blir det lättare så kommer det kännas som en bris i havet

• Tess82

Hej på er!

Har glömt vad jag skulle kommentera så jag struntar i det.

Idag har jag gjort min sista dag på mitt sommarvik, ska jobba extra på en annan avdelning på lördag och måndag men sen är jag arbetslös igen och får inte jobba extra heller då jag gjort slut på mina dagar så det blir att gå hemma i 30 dagar tills jag får en ny stämplingsperiod och kan börja jobba extra igen. SKa förstås höra om praktikplats också för det skulle jag kunna tänka mig för att få lite erfarenhet som ekonom eller nåt liknande.

Angående dagis och blöja så lämnar jag alltid Linnea utan nu och hon har bara blöja när hon sover. Har faktist inte hänt en enda olycka på dagis än men så har hon bara varit där några dagar förra veckan och några denna. Olyckorna verkar hända hemma istället, igår hann hon bara hem från dagis och sen kissade hon i byxorna. Idag satte jag henne på pottan strax efter att vi kommit hem så nu har det gått bra.

Linnea -07
  • 2små2stora

Johanna har ingen blöja alls på dagis hon sover utan blöja.
    De tyckte att hon blivit jätte busig nu

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Inatt vakna Jolina och skrek igen, var helt hysterisk och klössa ur sängen och stod o skrek. Jag lyckades få gå å hämta henne och hon somnade snyftandes om hos mig.

Sen väckte sambon henne vid 8.45 och hon har sovit på dagis så nu verkar det kunna bli ordning på torpet

Idag när jag hämtade på dagis var hon helt ensam kvar, hon o fröken satt o rita. Fröken berätta att hon satt på toa/potta regelbundet o hade kissat vid något tillfälle. Vad jag antar så har hon varit torr om dagarna.

Nu ska sambon o svärmor åka ut å plocka svamp så jag o Ina blir solo men det är väl snart dags att förbereda nattning...

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora

Jag ska snart åka och jobba sista natten denna vecka.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13