• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Här var det livat när jag kom hem idag. Linnea hade somnat från lunchen och var alltså ganska så hungrig och på dåligt humör. Sambon stekte på lite pyttipanna så nu har hon lugnat ner sig igen.

Linnea -07
  • Blindness
    Tess, man vet ju själv vilket dåligt humör man blir när man inte ätit

Leya sitter och äter bulle och russin, det får bli hennes lördagsgodis, tror inte ens vi har några popcorn den här lördagen.

Jag frågade Leya förut om hon var kissnödig, NEJ, sa hon och satte sig på golvet och då kom kissset... har svårt att inte bli arg så nu får det faktiskt bli blöja resten av helgen så både hon och jag får en liten tidsfrist innan vi tar i med nya tag

Jag har haft besök av en kompis som vi inte har träffat sen januari, oj vad stor deras tjej hade blivit som är 5 månader yngre än Leya men 5 cm längre och mycket grövre Sen åkte jag och Leya med sambon som har lite helgjobb den hr helgen (skulle klippa gräs på en idrottsanläggning), så jag och Leya gick på elljusspåret en bit, skönt att röra på sig.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

Här har det varit fullt upp idag. Jag började med att skura golv och tvätta hallmattan med högtryckstvätten mm på förmiddagen.
    Sen kom grannflickan hit med en islandshäst så Jolina har ridit Hon har längtat och tjatat så så nu var sååå lycklig
    Sen åkte vi över till byn där min mor o far bor, de hade familjedag i byn med tur med traktor o vagn till sjön för metartävlig åt barnen, tipspromenad tillbaka till bystugan å där korvgrillning mm. Jolina var så duktig och hade bara 2 fel på tipspromenadens barnfrågor och då fick hon svara alldeles själv

Jolina är helt underbar!
  • Melisabeth

GAh, blir tokig. Hysterisk unge. Släss och har sig. Hon ska inte sova, och ska inte ha blöja, men ska ändå inte kissa innan hon lägger sig och inte mamma, inte pappa, och gud vet vad. Hon kastar saker, slår sig sjåälv, slår oss och sliter sönder saker och rent galen

• Blindness
    Mel, usch, vet hur du känner dig, så är Leya titt som tätt tycker jag.... alla som jag har träffat kommenterar det med "det är bra att hon vet vad hon vill och inte går med på allt", vet inte om jag håller med eller om det är nån tröst....

Mumia, kul med hästridning
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-08-15 20:44:03 följande:
    Mel, usch, vet hur du känner dig, så är Leya titt som tätt tycker jag.... alla som jag har träffat kommenterar det med "det är bra att hon vet vad hon vill och inte går med på allt", vet inte om jag håller med eller om det är nån tröst.... Mumia, kul med hästridning
    Sådana kommentarer är hopplösa att få. Hur kul är det att bära ut en hysterisk unge från affären och så kommer det någon med en sån kommentar.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    2små2stora skrev 2009-08-15 21:53:14 följande:
    Sådana kommentarer är hopplösa att få. Hur kul är det att bära ut en hysterisk unge från affären och så kommer det någon med en sån kommentar.
    Fast jag har mött ett barn som inte är så, det är Leyas 4-åriga kusin som har varit lugn och gått med på allt (förutom höga ljud då hon har blivit livrädd och sprungit så långt benen burit). Nu börjar hon få lite 4-års-ljug
  • 2små2stora
    Blind: J har ännu inte visat samma tendenser som sina bröder. Hon är förvånansvärt medgörlig.

Däremot har hon en förmåga att skapa ljud som kan göra en döv.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-08-15 20:44:03 följande:
    Mel, usch, vet hur du känner dig, så är Leya titt som tätt tycker jag.... alla som jag har träffat kommenterar det med "det är bra att hon vet vad hon vill och inte går med på allt", vet inte om jag håller med eller om det är nån tröst.... Mumia, kul med hästridning
    JAg tycker det är jättebra att hon har en egen vilja och allt sånt, men det finns ju gränser. Och när man skadar sig själv och andra tycker jag verkligen att den gränsen är nådd.
    Och nej, hurtfriska kommentarer av folk som "flinar förstående" samtidigt är ju rent hopplöst.
    Precis samma sak som när folk säger "men det är ju inte så farligt" när man säger till henne gällandes nått. Bara att det hon gör bland andra oftast är max 1% av hemma = det är lika bra att försöka hejda det med en gång.

Men det slutade med att hon heöt plötsligt kom på "jag är trött" och lade sig i sängen och sa gonatt och sov efter 10 sekunder.

Nu har hon dock vaknat en vända igen, efter mardrömmar och illvrålat i typ 10 minuter och slåss och sparkat igen. Fast hon sov nog mest fortfarande, så det rä svåare att påverka. Stackarna är så mörkrädd att det finns inte.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13