• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Evsi

hej på er!
    nu har jag hittat hit till den nya tråden oxå
    ska läsa i kapp de 9 sidor ni har hunnit skriva nu när kidzen äntligen somnat!!
    (ibland undrar jag vad vi har gett oss in på nu när vi jobbar på att få nr.3...vi har ju 2 vildingar redan!)

Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Blindness

Morning!
    Här var det lugnt

Träffade sambons brorsas ex (mamman till barnet på 4 år) imorse, nu hade dom varit och hämtat Y (kusinen) igen och nu skulle dom ha henne varannan vecka, han som knappt velat ha henne alls förut.... Kärringen planerar att dom ska börja ha henne och sen ta över vårdnaden om  henne och flytta till Göteborg (65 mil härifrån), gud vad jag är less på den där kärringfan!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Trekidz

vill bara säga hej o att det är bra med oss timmarna på dygnet är för få nu för tiden,förstår inte varför,,,hihihi

• Melva

Puzzgurkan:

Blindness: hänger inte med riktigt. Har brorsan vårdnad och hon är en häxa? Låter ju väldigt jobbigt för den lilla flickan, men om det är delad vårdnad så får hon väl inte flytta utan att brorsan är med på det? Och hon kan ju knappast bara dyka upp och sen ta över vårdnaden helt?
    Förstår dock att ni blir upprörda, det är förjävligt att hålla på som barnungar när det är barn med i bilden och många ser ju verkligen bara till sig själva.

• Blindness
    Melva, hehe, nä, blev lite rörigt det där. Brorsan är tillsammans med en tjej vars mamma är en kärring, hon som har planerat allt att dom ska ta vårdnaden osv osv, exet (mamman till barnet) vet ju inte vad som planeras. Brorsan gör allt som hans svärmor säger, inkl säga upp bekantskapen med oss ju...

Puzz, går allt bra? Funkar amning etc etc? Jag är faktiskt väääääligt avundsjuk

Sambon pratade igår när vi skulle sova om hur vi ska göra med föräldraledighet med nästa barn så här går det framåt iallafall
  • Melva

Blindness: vad skönt att det går framåt .

Ok, så det är nya svärmor (hon med tapeterna?) som lägger sig i där med? Och då är det brorsan med nya sambon som ska flytta till gbg?

Alltså, vad är det med den här kärringen, och ffa, vad har hänt med din svåger?!?

• Tess82
    Blind, oj vilken soppa undrar vad hans svärmor har med saken att göra egentligen.

Puzz, förstår att det är svårt att få tiden att räcka till med en till liten i familjen .

Nu har jag varit och skrivit tentan. Gick inte alls speciellt bra. Gissar på att jag får 11-18 poäng beroende på om jag svarat rätt eller fel på några frågor. Behöver få 14 p för att klara kursen så det finns fortfarande en liten chans men jag känner mig inställd på omtenta den 25 september. Har ju knappt hunnit läsa i sommar så det vore ett under om jag skulle klara mig.
    Linnea -07
  • Blindness
    Melva, japp, samma kärring fortfarande och hon har inte nå med något att göra men verkar ändå lägga sig i allt som går. SAmbon hade pratat med barnen till dödsbot som sålde huset och dom hade fått ett otrevligt brev från bitchen, då är han ändå religiös så säger dom att det var otrevligt så var det nog det...

Tess, som sagt kärringen verkar ha kontrollbehov över sin dotter och helst alla andra runt om... gör dom inte som hon säger så blir det krig (som mot oss nu då). Håller tummarna på att du klarar tentat så du slipper göra om den, alltid skönt att inte något ligger på ju.
  • 2små2stora

God dagens

Blind: Har din svåger blivit hjärntvättad?

Här går det bättre och bättre att lämna på dagis på morgonen. Det är inga som helst problem när hon är där.
    De frågade igår om jag kunde ta med lite sprutor och sånt så att hon kan leka doktor på dagis för att bearbeta sommaren Har vi inte ett underbart dagis

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Syrra, ger man upp sin bror som har hjälp honom i vått och torrt så är han nog ganska hjärntvättad, tyvärr
    Vilket bra dagis!! Skönt att dom engagerar sig!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13