• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melva

3Busfrön: tack . Får väl bli att prova blåbärssoppa då, välling vill han inte ha längre.

• Tess82
    Puzz, Grattis till lilla Tilde.

SGB, skönt att vara lite ledig och ta det lugnt, hoppas att huvudvärken ger med sig.,

Melva, hoppas han kryar på sig snart.

Blev inget med mitt städjobb heller, insåg att jag inte hade några dagar kvar att arbeta och stämpla samtidigt och jag kan ju inte låta bli stämplingen för ett jobb på 20 timmar/månad.

Första natten i nya sängen gick bra, tog lite tid innan hon somnade men sen har jag bara hört henne en gång inatt och då låg hon och skrattade, vet inte om hon var vaken eller drömde nåt skoj. Nu har hon gått och lagt sig i sängen av sig själv, hon tycker nog att det är skönt med en riktig säng. Bara hon inte somnar men det tror jag inte, hon hade då sovit middag på dagis idag.
    Linnea -07
  • 2små2stora

Nu har jag hämtat min glada skrutt på dagis och inga olyckor

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Hej hej!

Grattis Puzzgurkan till er lilla flicka!! Såå kul!!{#lang_emotions_flower}

Bkind och 3bus - lämnar ni era flickor utan blöja på dagis?? Jag har säkerhetsblöja och sagt till om regelbundna/rutinmässiga toalettbesök. Vågar inte ta av den än {#lang_emotions_undecided}

Idag skedde ett mindre bra missförstånd. I måndags sa vi ju åt dom på dagis att hon ej behövde sova för hon vakna så sent på morgonen och jag skulle hämta 13.30.
    De tog sen för givet att det gällde  alla dagar. Så Jolina som sov oroligt igår kväll och vaknade 8 i morse hölls vaken på dagis fast jag inte skulle hämta förrän ca 16.30. Jag har aldrig sett henne så slut!! och det var helt omöjligt att hålla henne vaken utan tvärslockna vid 17 och sov 1-1,5h. Så nu är ju hon piggast i denna familj {#lang_emotions_wink}
    Måste väl skylla lite på gubben som inte ger ordentlig information när han lämnar.

Jolina är helt underbar!
  • Blindness
    Mumia, jo, vi lämnar utan blöja men har några där till middagsluren och sen tar dom på ibland ändå har vi märkt, men får alltid hem något byte, idag har det gått bra med kiss men hon hade bajsat i trosorna, lite tråkigt med tanke på att hon inte gjorde en enda bajsolycka på en hel månad förut... Jobbigt med missförståndet, stackars Jolina, att dom inte ringde och frågade om hon inte kunde få sova lite då...
    Testa att låt henne vara utan blöja, dagisfröknarna vet väl hur man beter sig förhoppningsvis

Syrra, vad duktig hon är

Kom precis hem från samkväm med arbetskamraterna, trevligt!! Fick precis reda på att sambons bror ska ha barn igen, dom har tydligen precis anat det och är i v28, deras första barn är lika gammal som Leya. Känner mig sååååååå sugen på en till
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

Morning!

Igår när vi hade lagt oss så frågade jag sambon om inte han blir sugen på en till när han hörde att dom ska ha en till liten bebis, då sa han att han tidigare på dagen hade känt ett litet sug efter en bebis Snart så

Leya var på jättebra humör idag när hon vaknade, min goa tjej, tjatade inte nå om pappa eller nått. Men oj vad hon hade kissat, var blöt ända upp på magen men hon och sambon åt ju McDonalds igår och hon hade druckit upp hela sin dricka + att hon hade badat och druckit rejält med vatten i badkaret.

• Melva

Blindness: snart då . Vad mysigt med en liten till, men upptäckte dom det alltså inte förrän nu?

Nu verkar V vara frisk. Blåbärssoppa har han också druckit, tack för tipset syrra, så jag hoppas det ska göra susen för magen.
    Hela den här tiden har han gått omkring med blöja (maken började med det iom att han inte kunde hålla tätt så han ville ha den som skydd), men sagt till varje gång han velat kissa/bajsa. Inget ont som inte har något gott med sig . Är rätt imponerad ändå att han kunnat säga till iom diarré.

• Blindness
    Melva, nä, inte vad det lät som så dom ska på ett akut ultraljud nu på fredag för att kolla exakt bf antar jag (eller så exakt som det går), hon hade haft mens hela tiden. Vet ju att hon har druckit och så för dom var ju hos oss i juni och drack då drink.
    Duktig han är som säger till fast det är diarré!!
  • Melva

Blindness: oj, hoppas allt är bra då. Fast det är det säkert.

Tänk om man kunde få göra en sån grej. Gå en 70% av graviditeten utan att veta om den. Har hon inte märkt rörelser heller? Eller hur kom det sig att hon testade sig?

• Blindness
    Melva skrev 2009-08-13 09:36:23 följande:
    Blindness: oj, hoppas allt är bra då. Fast det är det säkert. Tänk om man kunde få göra en sån grej. Gå en 70% av graviditeten utan att veta om den. Har hon inte märkt rörelser heller? Eller hur kom det sig att hon testade sig?
    Ingen aning, dom kommer imorrn så då får vi nog en redogörelse hur det hela har gått till Man blir ju lite nyfiken, som sagt, borde man inte känt rörelser? Å andra sidan tycker jag att jag känner rörelser titt som tätt men är 99,9% säker på att jag inte är gravid
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13