• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 1638

Vår inskolning går toppen, men nu har ju Ola gått 2 år o Milo 1 år på annat dagis, deta är ju då inskolningen på nya... o nu går de på olika avdelningar...
    Idag lämnade jag till frukost o gick sen hem... o det är bara 4:edagen...
    Men bakslag kan komma, jag vet....

• Melva

Har pratat med vc nu. Dom ville att hans kulle vara hemma någrad agar och så får vi se hur han mår sen. Om han inte blir sämre då. Nu är han lite piggare iallafall. Fortfarande feber, men har fått behålla lite vätskeersättning. Hoppas han kan lägga sig och vila en stund samtidigt som lillebror sen. Så kan jag också få vila lite. Maken ska nämligen jobba borta över natten och kanske en natt till efter det.

• 2små2stora
    1638 skrev 2009-08-11 09:13:35 följande:
    Vår inskolning går toppen, men nu har ju Ola gått 2 år o Milo 1 år på annat dagis, deta är ju då inskolningen på nya... o nu går de på olika avdelningar... Idag lämnade jag till frukost o gick sen hem... o det är bara 4:edagen... Men bakslag kan komma, jag vet....
    Eftersom de redan har gått på dagis så är det inte säkert att det kommer något bakslag de är ju redan inne i rutinerna så att säga.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melva

Nu gick han in för att lägga sig och ville lyssna på Bockarna Bruse (dom har fått en cd-spelare på rummet nu). Den går på repeat

• Blindness
    Melva skrev 2009-08-11 10:20:57 följande:
    Nu gick han in för att lägga sig och ville lyssna på Bockarna Bruse (dom har fått en cd-spelare på rummet nu). Den går på repeat
    Vad har ni hittat för CD-spelare? Jag vill ha en som tål lite hårda tag men ändå är användbar ska vara barnvänlig alltså
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

Idag får jag nog någon timme barnfritt. ska passa på att städa lite.
    Vi jobbar eftermiddag båda två å då får Jolina ledigt från dagis eftersom jag inte börjar förrän 15.30, så hennes mormor o morfar kommer å hämtar henne snart.

Jolina är helt underbar!
  • 1638

3busfrön

Nae kanske inte men allt kan hända med mina busfrön....

• Tess82

Nu har jag varit och kollat på städjobbet jag skrev om förut. Duktiga sambon hade ju inte lyssnat ordentligt, var ju bara frågan om 20 timmar i månaden så det ska ju inte vara några problem att hinna med så jag tackade ja. Börjar nästa vecka.

Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess: bra med lite extra tid

Nu har jag hämtat min skrutt och det hade gått så bra idag, hon hade ätit bra till lunch och bara misslyckats med kissningen 2 gånger. Men det tyckte inte fröken var så dåligt det tar lite tid innan de vänjer sig vid pottorna och att kissa med barn runt omkring.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melva

Tess82: känner igen det där med små betydande missade detaljer . Gott med lite extra.

Blindness: fick ju en som premie när jag gick med i en bokklubb, den satte jag upp där inne. Så jag vet inte nåt om den . Men det är ingen "barn"spelare. Får se hur länge den får vara fungerande.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13