• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Ninnie, vi vägde för Leya hade varit dålig i magen så länge just den tiden

Syrra, jag brukar gå efter intermåttet och finns inget sådant så köper jag inte där...

Varit på klädbytardag och hittade några fynd + att vi köpte gåstolen jag såg igår, känns dumt när man inte har någon så liten (eller väntar en sådan) men vi gillade verkligen den aktivitetsgrejen så nu har vi till nästa, om det blir fler

Nu ska vi äta nachosgratäng med Leyas mormor, jätteskönt väder ute så sen blir det nog lite utelek!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Melisabeth

Idag har vi varit ute och cyklat tillsammans för första gången. Jag köpte en cykel igår, och Ellan fick cykelstol och hjälm. Hon hade sååå mycket myror i byxorna och väntan var galet lång innan hon fick komma upp i den tyckte hon själv. Hon verkade iaf tycka det var väldans skoj. Så nu hoppas vi att vädret tänker hålla i sig under hösten.

• 2små2stora
    Mel: J älskar att åka cykel.

Just nu sitter hon och äter lördagsgodis mjölkfri "mjölkchoklad"
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness

Vi hade också tänkt köpa en cykelstol men vi cyklar nästan aldrig så det är nog ingen idé Hur länge kan dom åka i cykelstolarna?

Jag har lidit av laktosmage sen middagen, ont och uppblåst och fått springa på toa flera gånger, nu är det helt laktosfritt som gäller när det gäller creme fraiche och grädde. Var mamma som skulle bjuda på mat så hon hade köpt med sig så jag tänkte att jag testar men nu är det slut med det!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-09-26 20:38:33 följande:
    Vi hade också tänkt köpa en cykelstol men vi cyklar nästan aldrig så det är nog ingen idé Hur länge kan dom åka i cykelstolarna? Jag har lidit av laktosmage sen middagen, ont och uppblåst och fått springa på toa flera gånger, nu är det helt laktosfritt som gäller när det gäller creme fraiche och grädde. Var mamma som skulle bjuda på mat så hon hade köpt med sig så jag tänkte att jag testar men nu är det slut med det!
    22 kilo står det på vår stol, så det är ju ett tag kvar
  • Candelavern

hejhej! ville bara säg att vi lever och mår bra! Har fullt upp ff med att vänja mig vid att pendla och jobba heltid från att ha gått hemma i över två år. Läser ikapp hela tiden men hinner liksom aldrig kommentera allt jag vill

Nu 'r jag så trött att jag glömde vad det var jag skulle kommentera denna gången hahah.

Mel- Kul attdet funka med cykeln, tilly gillar också det

• mumia

Morrn morrn!
    Sitter på jobbet o väntar på att nattSSK ska komma in o rapportera över, blev lite tidig jag. Det är ju helt värdelöst att jobba kväll och sen upp o jobba morgon dagen därpå, kan fan inte sova. Jag har legat vaken av o till sen 3 tror jag, t.o.m drömt om jobbet och drömmer att jag försover mig mm.

nu är det dags....

• Kavat
    Blindness skrev 2009-09-26 20:38:33 följande:
    Vi hade också tänkt köpa en cykelstol men vi cyklar nästan aldrig så det är nog ingen idé Hur länge kan dom åka i cykelstolarna? Jag har lidit av laktosmage sen middagen, ont och uppblåst och fått springa på toa flera gånger, nu är det helt laktosfritt som gäller när det gäller creme fraiche och grädde. Var mamma som skulle bjuda på mat så hon hade köpt med sig så jag tänkte att jag testar men nu är det slut med det!
    Har du testat laktostabletter?
    Det är faktiskt rätt smidigt just när man är bortbjuden. Funkar väl inte helt fullt ut här, men slipper kramperna och fisarna och det är mycket värt!
  • Kavat
    Melisabeth skrev 2009-09-26 16:50:11 följande:
    Idag har vi varit ute och cyklat tillsammans för första gången. Jag köpte en cykel igår, och Ellan fick cykelstol och hjälm. Hon hade sååå mycket myror i byxorna och väntan var galet lång innan hon fick komma upp i den tyckte hon själv. Hon verkade iaf tycka det var väldans skoj. Så nu hoppas vi att vädret tänker hålla i sig under hösten.
    Åh, vad mysigt!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13