• tebax

White trash!

Det ordet är så ute och cyklar!

Det är fult, förnedrande, kränkande!

Kan folk bara lägga ner det uttrycket och använda sig av något annat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-19 11:43
    Eftersom folk här på FL verkar vara liiiiite trögtänkta så ska jag försöka förklara lite mer hur jag menar.

Jo det jag menar är att man inte ska använda sig av ord som dessa för att det är kränkande att bli kallad Vitt skräp. Man ska inte blanda in raser/färg/religon/bakgrund i ett sådant här uttryck som kan såra och stämpla folk.
    Man får inte säga neger eftersom det kränker, i mina ögon är white trash också ett kränkande ord, går inte att jämföra med ordet neger JAG VET. Men folk som använder sig av WT uttrycken verkar vara enligt sig själva mer betydelsefulla och vara av en högre klass än de som de kallar WT. Eftersom många här på tråden uttryckt sig att WT är man om man har dåligt ställt, är blond, döper sina barn med namn som innehåller X eller Z, snusar och ja vet allt vilka påståenden som kommit in här. Kalla folk Human trash, men dra inte in Hudfärger i ämnet. Det har inte med saken att göra då både en vit,gul, svart,blå eller lila människa kan vara skräp i andras ögon. White trash och Black trash kan man enkelt förvandla till Human trash. Då har man ju inte påpekat hudfärgen hos dom som man anser mindre värda.

FATTAR NI NU?

• Svar på tråden White trash!
  • Argo
    tebax skrev 2009-08-18 17:08:13 följande:
    jo eftersom det oftast är sådana som era män sätter på bakom ryggen, därav avundsjukan, eller ja menar svartsjukan ;)
    Tror nog snarare att vitt slödder används för att skärma av sig från "dem därnere" än av avundsjuka för att tjejerna i rosa mjukisbyxor med "Foxy" på rumpan ligger med killarna högre upp i ragnordningen. Killar kan givetvis vara vitt slödder de med. Skulle det vara avundsjuka med där också?

Överhuvudtaget har vi för det mesta ett behov att att dela upp och sortera folk. Det är nåt i den mänskliga naturen ...
  • tebax
    Argo skrev 2009-08-18 17:16:25 följande:
    Tror nog snarare att vitt slödder används för att skärma av sig från "dem därnere" än av avundsjuka för att tjejerna i rosa mjukisbyxor med "Foxy" på rumpan ligger med killarna högre upp i ragnordningen. Killar kan givetvis vara vitt slödder de med. Skulle det vara avundsjuka med där också? Överhuvudtaget har vi för det mesta ett behov att att dela upp och sortera folk. Det är nåt i den mänskliga naturen ...
    jag skäms isåfall för att vara människa.
  • Stårschan
    tebax skrev 2009-08-18 17:08:13 följande:
    jo eftersom det oftast är sådana som era män sätter på bakom ryggen, därav avundsjukan, eller ja menar svartsjukan ;)
    VA??? Du menar att termen WT enbart används av bittra överklasskvinnor varas män är otrogna? Vilken planet bor du på egentligen?

(När jag för övrigt diskuterade begreppet WT men min man kom det fram att för honom var WT en man, medan jag i första hand tänkte på en kvinna. )
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 17:09:04 följande:
    Kallar du mig WT?
    Hehe, oj vad jag hade velat skriva roliga saker just nu.

*sätter mig på händerna*

Men nej, det gjorde jag inte. Det hade jag inte fått lov till för fl.
  • Stårschan
    idiblon skrev 2009-08-18 17:20:18 följande:
    Hehe, oj vad jag hade velat skriva roliga saker just nu.*sätter mig på händerna*Men nej, det gjorde jag inte. Det hade jag inte fått lov till för fl.
    Synd. Det hade varit kul att läsa!

*Catfight! Catfight!!*
  • Argo
    tebax skrev 2009-08-18 17:18:31 följande:
    jag skäms isåfall för att vara människa.
    Varför det? Varför ska du skämmas för att folk kategoriserar? Sådan är världen. På gott och ont. Inget mer med det.

Du kan bara ansvara för dina handlingar, så var så snäll som du kan du and let's leave it at that.
  • tebax
    idiblon skrev 2009-08-18 17:20:18 följande:
    Hehe, oj vad jag hade velat skriva roliga saker just nu. *sätter mig på händerna* Men nej, det gjorde jag inte. Det hade jag inte fått lov till för fl.
    kollat dig i spegeln? Du är nog närmare än mig ;)
  • tebax
    Argo skrev 2009-08-18 17:23:14 följande:
    Varför det? Varför ska du skämmas för att folk kategoriserar? Sådan är världen. På gott och ont. Inget mer med det. Du kan bara ansvara för dina handlingar, så var så snäll som du kan du and let's leave it at that.
    Men då är det helt naturligt att jag säger neger och svennen till folk? Eftersom det är männskligt att kategorisera människor .
  • Argo
    tebax skrev 2009-08-18 17:24:18 följande:
    kollat dig i spegeln? Du är nog närmare än mig ;)
    Sluta ta åt dig för Guds skull. Alltid samma reaktion från minst en signatur i en sådan här tråd. En reaktion som får den personen att framstå som om hon/han tar det personligt.
  • tebax
    Argo skrev 2009-08-18 17:26:21 följande:
    Sluta ta åt dig för Guds skull. Alltid samma reaktion från minst en signatur i en sådan här tråd. En reaktion som får den personen att framstå som om hon/han tar det personligt.
    "Att inte diskutera klass, eller låtsas som att olika klasskikt inte existerar, är även det WT."

ska man inte ta åt sig?
Svar på tråden White trash!