• tebax

White trash!

Det ordet är så ute och cyklar!

Det är fult, förnedrande, kränkande!

Kan folk bara lägga ner det uttrycket och använda sig av något annat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-19 11:43
    Eftersom folk här på FL verkar vara liiiiite trögtänkta så ska jag försöka förklara lite mer hur jag menar.

Jo det jag menar är att man inte ska använda sig av ord som dessa för att det är kränkande att bli kallad Vitt skräp. Man ska inte blanda in raser/färg/religon/bakgrund i ett sådant här uttryck som kan såra och stämpla folk.
    Man får inte säga neger eftersom det kränker, i mina ögon är white trash också ett kränkande ord, går inte att jämföra med ordet neger JAG VET. Men folk som använder sig av WT uttrycken verkar vara enligt sig själva mer betydelsefulla och vara av en högre klass än de som de kallar WT. Eftersom många här på tråden uttryckt sig att WT är man om man har dåligt ställt, är blond, döper sina barn med namn som innehåller X eller Z, snusar och ja vet allt vilka påståenden som kommit in här. Kalla folk Human trash, men dra inte in Hudfärger i ämnet. Det har inte med saken att göra då både en vit,gul, svart,blå eller lila människa kan vara skräp i andras ögon. White trash och Black trash kan man enkelt förvandla till Human trash. Då har man ju inte påpekat hudfärgen hos dom som man anser mindre värda.

FATTAR NI NU?

• Svar på tråden White trash!
  • tebax
    Alvira skrev 2009-08-18 21:14:17 följande:
    Tebax: Jag tycker inte alls att jag är "skräp". Jag tycker inte att någon människa är skräp. WT har ju (i alla fall) på FL blivit ett begrepp, och jag ser ju att jag lätt uppfyller vissa av kriterierna. Konstigare än så är det inte. Dessutom så är det ju bara jag som kan få mig själv att känna mig nedvärderad av uttrycket som sådant. Jag har ju ansvar för mina egna känslor och reaktioner. Eller hur?
    Trash = skräp.

Neger= mörk/svart

Då borde mörka inte ta illa upp alltså. Bra då var det utrett en gång för alla.
  • Alvira

Tebax: Jag måste erkänna att jag blir förvirrad av ditt inlägg.
    Vad är det vi diskuterar egentligen?

• tebax
    Alvira skrev 2009-08-18 21:20:55 följande:
    Tebax: Jag måste erkänna att jag blir förvirrad av ditt inlägg. Vad är det vi diskuterar egentligen?
    White trash betyder ju vitt skräp om man översätter det.
    Och vi "vita" ska acceptera att bli kallade detta av människor. Men vi demostrerar hej vilt för att någon säger neger (nej jag gillar inte något av orden). Men då måste vi sluta kalla varandra efter färg. Skippa White, säg bara trash om det är något att sträva efter att vara.
  • Natosh

...och så blev det en negerbollstråd av det hela...

• tebax
    Natosh skrev 2009-08-18 21:24:08 följande:
    nej men jag tycker det ska vara rätt åt alla håll, inte bara ett. Att bli kallad vitt skräp anser jag som nervärderande. Lika mycket som folk inte vill bli kallad just neger, guling osv.

Jag jämförde men vi ska väl acceptera att det är lugnt att bli kallad efter färg.

Usch kan folk sluta döma utefter vår hudfärg!
  • idiblon

Att inte känna till innebörden av ordet "neger" är faktiskt WT som fan.

Jag vet, been there. Men som sagt, man kan ju välja att klättra ur WT-skiktet.

• tebax
    idiblon skrev 2009-08-18 21:26:12 följande:
    Att inte känna till innebörden av ordet "neger" är faktiskt WT som fan. Jag vet, been there. Men som sagt, man kan ju välja att klättra ur WT-skiktet.
    Jag vet innebörden, lika mkt som att bli kallad "de vita" eller just WT. Jag tycker man ska sluta dömma varandra efter vilken färg man har på kroppen. Säg då Human trash, men säg fan inte white trash eller balck trash för då har du ju förnedrat just rasen, vad är det som är så svårt att förstå?
  • Themis

idiblon: Eller att odla sin trashighet lite om det känns intressant.

• Pomea
    Natosh skrev 2009-08-18 21:24:08 följande:
    Haha...man blir inte förvånad direkt.

OBS DET HETER CHOKLADBOLL haha :D
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 21:27:49 följande:
    Jag vet innebörden, lika mkt som att bli kallad "de vita" eller just WT. Jag tycker man ska sluta dömma varandra efter vilken färg man har på kroppen. Säg då Human trash, men säg fan inte white trash eller balck trash för då har du ju förnedrat just rasen, vad är det som är så svårt att förstå?
    Jaså, jag tyckte du skrev att innebörden av "neger" var mörk/svart.

Men jag kanske läste fel.
Svar på tråden White trash!