• tebax

White trash!

Det ordet är så ute och cyklar!

Det är fult, förnedrande, kränkande!

Kan folk bara lägga ner det uttrycket och använda sig av något annat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-19 11:43
    Eftersom folk här på FL verkar vara liiiiite trögtänkta så ska jag försöka förklara lite mer hur jag menar.

Jo det jag menar är att man inte ska använda sig av ord som dessa för att det är kränkande att bli kallad Vitt skräp. Man ska inte blanda in raser/färg/religon/bakgrund i ett sådant här uttryck som kan såra och stämpla folk.
    Man får inte säga neger eftersom det kränker, i mina ögon är white trash också ett kränkande ord, går inte att jämföra med ordet neger JAG VET. Men folk som använder sig av WT uttrycken verkar vara enligt sig själva mer betydelsefulla och vara av en högre klass än de som de kallar WT. Eftersom många här på tråden uttryckt sig att WT är man om man har dåligt ställt, är blond, döper sina barn med namn som innehåller X eller Z, snusar och ja vet allt vilka påståenden som kommit in här. Kalla folk Human trash, men dra inte in Hudfärger i ämnet. Det har inte med saken att göra då både en vit,gul, svart,blå eller lila människa kan vara skräp i andras ögon. White trash och Black trash kan man enkelt förvandla till Human trash. Då har man ju inte påpekat hudfärgen hos dom som man anser mindre värda.

FATTAR NI NU?

• Svar på tråden White trash!
  • ThisIsMe
    tebax skrev 2009-08-18 20:42:22 följande:
    varför kallas sig White trash om man är normal som du verkar vara ? Varför förolämpa sig själv?
    För att man inte orkar gå omkring och vara så jävla känslig hela tiden? För att man besitter självinsikt och en god portion humor?
  • ThisIsMe
    tebax skrev 2009-08-18 20:43:34 följande:
    Jaha så om man har dåligt ställt så är man mindre värd alltså. Stackars satar.
    Vem är det som påstår att socfall eller WT är mindre värda?
  • tebax
    ThisIsMe skrev 2009-08-18 21:05:23 följande:
    För att man inte orkar gå omkring och vara så jävla känslig hela tiden? För att man besitter självinsikt och en god portion humor?
    Humor att kalla sig själv skräp? Oj då.. vart fan är världen påväg?

Då borde ju folk sluta ta så illa upp av neger, ta det med en nypa salt. Jag menar varför så känsligt kring det när man kan se det som humor?
  • tebax
    ThisIsMe skrev 2009-08-18 21:06:17 följande:
    Vem är det som påstår att socfall eller WT är mindre värda?
    Läs tråden så ser du väl att de påståenden av vad ett WT är så verkar det ju inte vara något positivt iaf.
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 20:42:22 följande:
    varför kallas sig White trash om man är normal som du verkar vara ? Varför förolämpa sig själv?
    Det är ungefär som att kunna erkänna att man är fet om man är fet, man har några primitiva drag som gör att man inte riktigt är som man borde.

Det är inget fel i det erkännandet.

• tebax
    idiblon skrev 2009-08-18 21:10:20 följande:
    Det är ungefär som att kunna erkänna att man är fet om man är fet, man har några primitiva drag som gör att man inte riktigt är som man borde. Det är inget fel i det erkännandet.
    "att man inte är som man borde"

Då kan väl du ta och tala om för alla hur man ska vara för att klassas som normal då .
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 21:12:26 följande:
    "att man inte är som man borde" Då kan väl du ta och tala om för alla hur man ska vara för att klassas som normal då .
    Det har inte med normalitet att göra, utan optimalitet.
  • Natosh
    tebax skrev 2009-08-18 21:02:12 följande:
    Jag är undersköterska, målar gärna om saker hemma och fixar och har mig, läste på komvux, har inget körkort vilket också betyder att jag ej har bil. Men WT är jag fan inte. Jag anser mig själv som normal . Hellre lever jag så som jag gör nu än att vara en falsk hemmafru vars man ändå knullar andra brudar vid sidan om. Antagligen med så kallade WT
    Och jag anser att några WT-poäng här och där är fullt normalt! Jag är fullkomligt nöjd ändå även om jag fortfarande har mål att uppnå i livet, vem har inte det. Sen har jag en hel del "Svensson-poäng" också, innebär inte per automatik något dåligt... Något "hemmafru-poäng" kan jag nog också skrapa ihop utan att vara en falsk hanrej heller

Om det bara fanns dom två alternativen så vore det bannemig illa...
  • Themis

Förr i tiden använde vi "Svensson", tror du folk blir mindre förolämpade av det?

*tror inte jag typ*

• Alvira

Tebax: Jag tycker inte alls att jag är "skräp". Jag tycker inte att någon människa är skräp. WT har ju (i alla fall) på FL blivit ett begrepp, och jag ser ju att jag lätt uppfyller vissa av kriterierna. Konstigare än så är det inte.

Dessutom så är det ju bara jag som kan få mig själv att känna mig nedvärderad av uttrycket som sådant. Jag har ju ansvar för mina egna känslor och reaktioner. Eller hur?

Svar på tråden White trash!